3119 Vetenskapsteori VT19
Antal respondenter: 7
Antal svar: 4
Svarsfrekvens: 57,14 %
1. Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen.
| Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | 3,8 | 0,5 | 13,3 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
2. Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen.
| Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (50,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | 4,5 | 0,6 | 12,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
3. Kursens lärandemål förklarades tydligt.
| Kursens lärandemål förklarades tydligt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (25,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens lärandemål förklarades tydligt. | 3,5 | 1,0 | 28,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
4. Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 2 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (25,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 20,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
5. Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål.
| Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 1 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (50,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 22,5 % | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
6. Jag har fått relevant återkoppling under kursen.
| Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (25,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 1 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (25,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | 3,5 | 1,3 | 36,9 % | 2,0 | 2,5 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
7. Jag har deltagit aktivt i kursen.
| Jag har deltagit aktivt i kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (25,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har deltagit aktivt i kursen. | 4,2 | 0,5 | 11,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
8. Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | 3,8 | 0,5 | 13,3 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
9. Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen.
| Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (75,0%) |
| I hög grad | 1 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | 3,2 | 0,5 | 15,4 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |
10. Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter.
| Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | 3,8 | 0,5 | 13,3 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
11. Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”)
| Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (25,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (25,0%) |
| Inte relevant | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | 3,8 | 1,3 | 33,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
12. Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål.
| Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 2 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (25,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 20,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
13. Jag har uppnått kursens lärandemål.
| Jag har uppnått kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (25,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har uppnått kursens lärandemål. | 3,8 | 0,5 | 13,3 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
14. Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng.
| Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (25,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | 3,5 | 1,0 | 28,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
15. Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet.
| Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (25,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | 3,5 | 1,0 | 28,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
18. Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”)
| Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
|---|---|
| Ja | 3 (75,0%) |
| Nej | 1 (25,0%) |
| Inte relevant | 0 (0,0%) |
| Summa | 4 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | 1,2 | 0,5 | 40,0 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,5 | 2,0 |