
2LA009 Klinisk medicin 1 VT25
Antal respondenter: 42
Antal svar: 8
Svarsfrekvens: 19,05 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 1,4 | 35,4 % | 1,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 4 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,2 | 1,3 | 39,4 % | 1,0 | 2,5 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,8 | 1,0 | 27,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (37,5%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 2 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 2,4 | 1,3 | 54,8 % | 1,0 | 1,0 | 2,5 | 3,5 | 4,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,5 | 0,9 | 20,6 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (42,9%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (14,3%) |
| I hög grad | 2 (28,6%) |
| I mycket hög grad | 1 (14,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 2,7 | 1,7 | 62,8 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (25,0%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 3,1 | 1,6 | 52,5 % | 1,0 | 1,5 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 3 (37,5%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 3,5 | 1,3 | 37,4 % | 2,0 | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (25,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (37,5%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 2,9 | 1,2 | 43,4 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 3 (37,5%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 3,1 | 1,2 | 39,9 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 2 (25,0%) |
| Delvis | 3 (37,5%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 2,8 | 1,0 | 37,6 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 4 (50,0%) |
| I hög grad | 1 (12,5%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,4 | 1,3 | 38,6 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 4 (50,0%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,4 | 0,9 | 27,1 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 3 (37,5%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,4 | 1,3 | 38,6 % | 2,0 | 2,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 2 (25,0%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 1 (12,5%) |
| I mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 3,9 | 1,4 | 35,0 % | 2,0 | 2,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,4 | 1,4 | 41,7 % | 1,0 | 2,5 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 3 (37,5%) |
| Ofta | 4 (50,0%) |
| Alltid | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 2,8 | 0,7 | 25,7 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 7 (87,5%) |
| Alltid | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,1 | 0,4 | 11,3 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 5 (62,5%) |
| Alltid | 3 (37,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,4 | 0,5 | 15,3 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 6 (75,0%) |
| Ofta | 2 (25,0%) |
| Alltid | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 2,2 | 0,5 | 20,6 % | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 3,0 |
Under VFU hade du flera olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Internmedicinplaceringen
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Internmedicinplaceringen | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Internmedicinplaceringen | 4,4 | 1,2 | 27,1 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU hade du flera olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Akutplaceringen
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Akutplaceringen | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 8 (100,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Akutplaceringen | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU hade du flera olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Primvårdsplaceringen
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Primvårdsplaceringen | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 1 (12,5%) |
| I mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Primvårdsplaceringen | 4,4 | 1,4 | 32,2 % | 1,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU hade du flera olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: KARDveckan
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: KARDveckan | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du flera olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: KARDveckan | 3,2 | 1,3 | 39,4 % | 1,0 | 2,5 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
I vilken grad anser du att EBM-VIL veckan bidrog till ditt lärande?
| I vilken grad anser du att EBM-VIL veckan bidrog till ditt lärande? | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 5 (62,5%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken grad anser du att EBM-VIL veckan bidrog till ditt lärande? | 2,9 | 1,1 | 39,2 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
I vilken grad anser du att EBM-VIL veckan var relevant för den här kursen?
| I vilken grad anser du att EBM-VIL veckan var relevant för den här kursen? | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 5 (62,5%) |
| I hög grad | 1 (12,5%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken grad anser du att EBM-VIL veckan var relevant för den här kursen? | 2,8 | 0,9 | 32,2 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
I vilken grad har du tränat själv i Take Cares utbildningsmodul avseende Läkemedels ordinationer?
| I vilken grad har du tränat själv i Take Cares utbildningsmodul avseende Läkemedels ordinationer? | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (37,5%) |
| I liten grad | 3 (37,5%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken grad har du tränat själv i Take Cares utbildningsmodul avseende Läkemedels ordinationer? | 1,9 | 0,8 | 44,5 % | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 2,5 | 3,0 |
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under det formativa OSCE:t för ditt fortsatta lärande?
| Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under det formativa OSCE:t för ditt fortsatta lärande? | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 3 (37,5%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under det formativa OSCE:t för ditt fortsatta lärande? | 3,5 | 0,9 | 26,5 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
I vilken grad speglade det formativa OSCE det du lärt dig under kursen?
| I vilken grad speglade det formativa OSCE det du lärt dig under kursen? | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 2 (25,0%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken grad speglade det formativa OSCE det du lärt dig under kursen? | 3,5 | 1,2 | 34,1 % | 2,0 | 2,5 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
Fråga om fredagarnas ”supercase/seminarier”: I vilken utsträckning anser du att du fick träna kliniskt resonemang under dessa tillfällen.
| Fråga om fredagarnas ”supercase/seminarier”: I vilken utsträckning anser du att du fick träna kliniskt resonemang under dessa tillfällen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 2 (25,0%) |
| Delvis | 3 (37,5%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fråga om fredagarnas ”supercase/seminarier”: I vilken utsträckning anser du att du fick träna kliniskt resonemang under dessa tillfällen. | 3,2 | 1,0 | 31,8 % | 2,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under VFU-intro (simulering på KTC) för ditt fortsatta lärande?
| Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under VFU-intro (simulering på KTC) för ditt fortsatta lärande? | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (12,5%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under VFU-intro (simulering på KTC) för ditt fortsatta lärande? | 3,8 | 1,0 | 27,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |