2BM019 Reproduktionens fysiologi och psykologi VT25

Antal respondenter: 39
Antal svar: 21
Svarsfrekvens: 53,85 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad1 (4,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad7 (33,3%)
i mycket hög grad13 (61,9%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,50,920,7 %1,04,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (4,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad17 (81,0%)
i mycket hög grad3 (14,3%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,00,819,4 %1,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (4,8%)
delvis3 (14,3%)
i hög grad12 (57,1%)
i mycket hög grad5 (23,8%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,00,819,4 %2,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (28,6%)
i hög grad10 (47,6%)
i mycket hög grad5 (23,8%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,00,718,7 %3,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (14,3%)
i hög grad12 (57,1%)
i mycket hög grad6 (28,6%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,10,715,8 %3,04,04,05,05,0

Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (4,8%)
i hög grad11 (52,4%)
i mycket hög grad9 (42,9%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,613,5 %3,04,04,05,05,0

Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (4,8%)
delvis2 (9,5%)
i hög grad13 (61,9%)
i mycket hög grad5 (23,8%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,00,718,3 %2,04,04,04,05,0

Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (4,8%)
i liten grad1 (4,8%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad3 (14,3%)
i mycket hög grad16 (76,2%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,51,123,8 %1,05,05,05,05,0

Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (14,3%)
delvis4 (19,0%)
i hög grad9 (42,9%)
i mycket hög grad5 (23,8%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,81,026,5 %2,03,04,04,05,0

Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (14,3%)
delvis2 (9,5%)
i hög grad8 (38,1%)
i mycket hög grad8 (38,1%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,01,026,2 %2,04,04,05,05,0

 Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

 Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (20,0%)
i hög grad10 (50,0%)
i mycket hög grad6 (30,0%)
Summa20 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
 Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,717,5 %3,04,04,05,05,0

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad7 (33,3%)
i mycket hög grad14 (66,7%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,510,4 %4,04,05,05,05,0

Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (10,0%)
delvis2 (10,0%)
i hög grad10 (50,0%)
i mycket hög grad6 (30,0%)
Summa20 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,00,922,9 %2,04,04,05,05,0

Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (4,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (14,3%)
i hög grad13 (61,9%)
i mycket hög grad4 (19,0%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,90,922,8 %1,04,04,04,05,0

Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (23,8%)
i hög grad10 (47,6%)
i mycket hög grad6 (28,6%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.4,00,718,3 %3,04,04,05,05,0

Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (14,3%)
i hög grad14 (66,7%)
i mycket hög grad4 (19,0%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,00,614,6 %3,04,04,04,05,0

Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (15,0%)
delvis4 (20,0%)
i hög grad8 (40,0%)
i mycket hög grad5 (25,0%)
Summa20 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,81,027,2 %2,03,04,04,55,0

Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård  med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård  med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (4,8%)
delvis4 (19,0%)
i hög grad10 (47,6%)
i mycket hög grad6 (28,6%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård  med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,00,820,9 %2,04,04,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (14,3%)
i hög grad8 (38,1%)
i mycket hög grad10 (47,6%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,716,9 %3,04,04,05,05,0

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (23,8%)
i hög grad4 (19,0%)
i mycket hög grad12 (57,1%)
Summa21 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.4,30,919,8 %3,04,05,05,05,0