
2BM019 Reproduktionens fysiologi och psykologi VT25
Antal respondenter: 39
Antal svar: 21
Svarsfrekvens: 53,85 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 7 (33,3%) |
i mycket hög grad | 13 (61,9%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,5 | 0,9 | 20,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 17 (81,0%) |
i mycket hög grad | 3 (14,3%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 19,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (4,8%) |
delvis | 3 (14,3%) |
i hög grad | 12 (57,1%) |
i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,8 | 19,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (28,6%) |
i hög grad | 10 (47,6%) |
i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,7 | 18,7 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (14,3%) |
i hög grad | 12 (57,1%) |
i mycket hög grad | 6 (28,6%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 0,7 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (4,8%) |
i hög grad | 11 (52,4%) |
i mycket hög grad | 9 (42,9%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (4,8%) |
delvis | 2 (9,5%) |
i hög grad | 13 (61,9%) |
i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,7 | 18,3 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
i liten grad | 1 (4,8%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (14,3%) |
i mycket hög grad | 16 (76,2%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 1,1 | 23,8 % | 1,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 3 (14,3%) |
delvis | 4 (19,0%) |
i hög grad | 9 (42,9%) |
i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 26,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 3 (14,3%) |
delvis | 2 (9,5%) |
i hög grad | 8 (38,1%) |
i mycket hög grad | 8 (38,1%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 1,0 | 26,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (20,0%) |
i hög grad | 10 (50,0%) |
i mycket hög grad | 6 (30,0%) |
Summa | 20 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 17,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 7 (33,3%) |
i mycket hög grad | 14 (66,7%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 10,4 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (10,0%) |
delvis | 2 (10,0%) |
i hög grad | 10 (50,0%) |
i mycket hög grad | 6 (30,0%) |
Summa | 20 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,9 | 22,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (14,3%) |
i hög grad | 13 (61,9%) |
i mycket hög grad | 4 (19,0%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,9 | 22,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (23,8%) |
i hög grad | 10 (47,6%) |
i mycket hög grad | 6 (28,6%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,7 | 18,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (14,3%) |
i hög grad | 14 (66,7%) |
i mycket hög grad | 4 (19,0%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 3 (15,0%) |
delvis | 4 (20,0%) |
i hög grad | 8 (40,0%) |
i mycket hög grad | 5 (25,0%) |
Summa | 20 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 27,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (4,8%) |
delvis | 4 (19,0%) |
i hög grad | 10 (47,6%) |
i mycket hög grad | 6 (28,6%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 20,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (14,3%) |
i hög grad | 8 (38,1%) |
i mycket hög grad | 10 (47,6%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,7 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (23,8%) |
i hög grad | 4 (19,0%) |
i mycket hög grad | 12 (57,1%) |
Summa | 21 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | 4,3 | 0,9 | 19,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |