
2BM019 Reproduktionens fysiologi och psykologi VT25
Antal respondenter: 39
Antal svar: 21
Svarsfrekvens: 53,85 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 13 (61,9%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,5 | 0,9 | 20,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 17 (81,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (14,3%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 19,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (4,8%) |
| delvis | 3 (14,3%) |
| i hög grad | 12 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,8 | 19,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (28,6%) |
| i hög grad | 10 (47,6%) |
| i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,7 | 18,7 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (14,3%) |
| i hög grad | 12 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 6 (28,6%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 0,7 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (4,8%) |
| i hög grad | 11 (52,4%) |
| i mycket hög grad | 9 (42,9%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Quizen i anatomi (i Canvas) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (4,8%) |
| delvis | 2 (9,5%) |
| i hög grad | 13 (61,9%) |
| i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,7 | 18,3 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
| i liten grad | 1 (4,8%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (14,3%) |
| i mycket hög grad | 16 (76,2%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Färdighetsträning med placentagranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 1,1 | 23,8 % | 1,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (14,3%) |
| delvis | 4 (19,0%) |
| i hög grad | 9 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 5 (23,8%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 26,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (14,3%) |
| delvis | 2 (9,5%) |
| i hög grad | 8 (38,1%) |
| i mycket hög grad | 8 (38,1%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 1,0 | 26,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (20,0%) |
| i hög grad | 10 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (30,0%) |
| Summa | 20 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 17,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 14 (66,7%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 10,4 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (10,0%) |
| delvis | 2 (10,0%) |
| i hög grad | 10 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (30,0%) |
| Summa | 20 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,9 | 22,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (4,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (14,3%) |
| i hög grad | 13 (61,9%) |
| i mycket hög grad | 4 (19,0%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,9 | 22,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (23,8%) |
| i hög grad | 10 (47,6%) |
| i mycket hög grad | 6 (28,6%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminarierna artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,7 | 18,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (14,3%) |
| i hög grad | 14 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 4 (19,0%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Individuell uppgift om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (15,0%) |
| delvis | 4 (20,0%) |
| i hög grad | 8 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (25,0%) |
| Summa | 20 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen och workshopen med KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 27,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (4,8%) |
| delvis | 4 (19,0%) |
| i hög grad | 10 (47,6%) |
| i mycket hög grad | 6 (28,6%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studieuppgiften/grupparbetet evidensbaserad vård med efterföljande gruppredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 20,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (14,3%) |
| i hög grad | 8 (38,1%) |
| i mycket hög grad | 10 (47,6%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,7 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (23,8%) |
| i hög grad | 4 (19,0%) |
| i mycket hög grad | 12 (57,1%) |
| Summa | 21 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | 4,3 | 0,9 | 19,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |