
2LA014 Klinisk medicin 2 VT25
Antal respondenter: 39
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 30,77 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 5 (41,7%) |
| I mycket hög grad | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 5 (41,7%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,8 | 0,8 | 21,8 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (25,0%) |
| i hög grad | 5 (41,7%) |
| i mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 0,8 | 19,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (33,3%) |
| i hög grad | 4 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,9 | 21,3 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (8,3%) |
| delvis | 2 (16,7%) |
| i hög grad | 4 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 5 (41,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 1,0 | 24,4 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 6 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,3 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (25,0%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,2 | 0,8 | 20,0 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 5 (41,7%) |
| I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,2 | 0,8 | 17,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (8,3%) |
| I hög grad | 6 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 4,3 | 0,7 | 15,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 4 (33,3%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,0 | 0,9 | 21,3 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 6 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,3 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 2 (16,7%) |
| Delvis | 3 (25,0%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 3 (25,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 3,7 | 1,1 | 29,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 2 (16,7%) |
| Delvis | 3 (25,0%) |
| I hög grad | 5 (41,7%) |
| I mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,6 | 1,0 | 27,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 3 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 7 (58,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (25,0%) |
| I hög grad | 7 (58,3%) |
| I mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,9 | 0,7 | 17,1 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (8,3%) |
| I hög grad | 7 (58,3%) |
| I mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,2 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 1 (8,3%) |
| Delvis | 3 (25,0%) |
| I hög grad | 5 (41,7%) |
| I mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,5 | 1,2 | 33,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 9 (75,0%) |
| Alltid | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,2 | 0,5 | 13,9 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 8 (66,7%) |
| Alltid | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,3 | 0,5 | 14,8 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 5 (41,7%) |
| Alltid | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,6 | 0,5 | 14,4 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 2 (16,7%) |
| Ofta | 7 (58,3%) |
| Alltid | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 3,1 | 0,7 | 21,7 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |
I kursen Klinisk medicin 2 ingår flera olika moment. Hur upplevde du den teoretiska undervisningen (TBL och seminairier) inom:
Invärtesmedicin, inkl. reumatologi (TBL, integrerande seminarier, den stora, den bleka mfl
| Invärtesmedicin, inkl. reumatologi (TBL, integrerande seminarier, den stora, den bleka mfl | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 1 (8,3%) |
| Ganska bra | 1 (8,3%) |
| Bra | 8 (66,7%) |
| Mycket bra | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Invärtesmedicin, inkl. reumatologi (TBL, integrerande seminarier, den stora, den bleka mfl | 2,9 | 0,8 | 27,2 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Geriatrik
| Geriatrik | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 2 (16,7%) |
| Ganska bra | 2 (16,7%) |
| Bra | 8 (66,7%) |
| Mycket bra | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geriatrik | 2,5 | 0,8 | 31,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 |
Klinisk farmakologi
| Klinisk farmakologi | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 2 (16,7%) |
| Ganska bra | 2 (16,7%) |
| Bra | 8 (66,7%) |
| Mycket bra | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klinisk farmakologi | 2,5 | 0,8 | 31,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 |
Hud
| Hud | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Ganska bra | 2 (16,7%) |
| Bra | 3 (25,0%) |
| Mycket bra | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hud | 3,4 | 0,8 | 23,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Infektion
| Infektion | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Ganska bra | 0 (0,0%) |
| Bra | 1 (9,1%) |
| Mycket bra | 10 (90,9%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Infektion | 3,9 | 0,3 | 7,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Under kursen har du haft 6 veckor VFU. Hur upplevde du VFU inom:
Invärtesmedicin
| Invärtesmedicin | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Ganska bra | 4 (33,3%) |
| Bra | 3 (25,0%) |
| Mycket bra | 5 (41,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Invärtesmedicin | 3,1 | 0,9 | 29,2 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Geriatrik
| Geriatrik | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 4 (33,3%) |
| Ganska bra | 3 (25,0%) |
| Bra | 2 (16,7%) |
| Mycket bra | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geriatrik | 2,3 | 1,2 | 52,8 % | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 3,5 | 4,0 |
Reumatologi
| Reumatologi | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 2 (16,7%) |
| Ganska bra | 4 (33,3%) |
| Bra | 4 (33,3%) |
| Mycket bra | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reumatologi | 2,5 | 1,0 | 40,0 % | 1,0 | 2,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 |
Primärvård
| Primärvård | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Ganska bra | 2 (16,7%) |
| Bra | 3 (25,0%) |
| Mycket bra | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Primärvård | 3,4 | 0,8 | 23,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Akutplacering
| Akutplacering | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Ganska bra | 0 (0,0%) |
| Bra | 2 (16,7%) |
| Mycket bra | 10 (83,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akutplacering | 3,8 | 0,4 | 10,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Hur upplevde du nedan undervisning:
Simuleringsövning (scenarioträning)
| Simuleringsövning (scenarioträning) | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Ganska bra | 0 (0,0%) |
| Bra | 1 (8,3%) |
| Mycket bra | 11 (91,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Simuleringsövning (scenarioträning) | 3,9 | 0,3 | 7,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Fredagsfallet/Supercase
| Fredagsfallet/Supercase | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 1 (8,3%) |
| Ganska bra | 3 (25,0%) |
| Bra | 4 (33,3%) |
| Mycket bra | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fredagsfallet/Supercase | 2,9 | 1,0 | 34,2 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Tillämpningsövningar i anslutning till fredagsfall
| Tillämpningsövningar i anslutning till fredagsfall | Antal svar |
|---|---|
| Dålig | 1 (8,3%) |
| Ganska bra | 4 (33,3%) |
| Bra | 4 (33,3%) |
| Mycket bra | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tillämpningsövningar i anslutning till fredagsfall | 2,8 | 1,0 | 35,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |
Hur skulle du ställa dig till att genomföra OSCE:
| Hur skulle du ställa dig till att genomföra OSCE: | Antal svar |
|---|---|
| 1-2 veckor innan skriftliga tentamen | 6 (50,0%) |
| 2-4 dagar innan skriftliga tentamen | 1 (8,3%) |
| Tycker det är bra som det är nu | 5 (41,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur skulle du ställa dig till att genomföra OSCE: | 2,2 | 1,3 | 61,7 % | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 |