2BM027 Vård i samband med barnafödande 1 HT24
Antal respondenter: 40
Antal svar: 32
Svarsfrekvens: 80,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,1%) |
i hög grad | 10 (31,2%) |
i mycket hög grad | 21 (65,6%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,6 | 0,6 | 12,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (6,2%) |
i hög grad | 18 (56,2%) |
i mycket hög grad | 12 (37,5%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (15,6%) |
i hög grad | 18 (56,2%) |
i mycket hög grad | 9 (28,1%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 0,7 | 16,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 7 (21,9%) |
i hög grad | 17 (53,1%) |
i mycket hög grad | 7 (21,9%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,9 | 0,8 | 19,3 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (6,2%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 11 (34,4%) |
i hög grad | 15 (46,9%) |
i mycket hög grad | 3 (9,4%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,5 | 1,0 | 27,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (18,8%) |
i hög grad | 17 (53,1%) |
i mycket hög rad | 9 (28,1%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 16,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet i CTG var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet i CTG var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 5 (15,6%) |
i hög grad | 11 (34,4%) |
i mycket hög grad | 15 (46,9%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet i CTG var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 19,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen i Diagnosticering och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen i Diagnosticering och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
i liten grad | 3 (9,4%) |
delvis | 8 (25,0%) |
i hög grad | 6 (18,8%) |
i mycket hög grad | 14 (43,8%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen i Diagnosticering och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 1,2 | 30,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den praktiska träningen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Den praktiska träningen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 3 (9,4%) |
i hög grad | 14 (43,8%) |
i mycket hög grad | 14 (43,8%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den praktiska träningen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 18,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den praktiska examinationen i suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den praktiska examinationen i suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 6 (18,8%) |
i hög grad | 8 (25,0%) |
i mycket hög grad | 17 (53,1%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den praktiska examinationen i suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 20,8 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den praktiska examinationen i Neo-HLR var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den praktiska examinationen i Neo-HLR var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 5 (15,6%) |
i hög grad | 11 (34,4%) |
i mycket hög grad | 15 (46,9%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den praktiska examinationen i Neo-HLR var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 19,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Har du använt dig av GynZone för att förbättra kunskaper om bristningar och suturering?
Har du använt dig av GynZone för att förbättra kunskaper om bristningar och suturering? | Antal svar |
---|---|
Ja | 24 (75,0%) |
Nej | 8 (25,0%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Har du använt dig av GynZone för att förbättra kunskaper om bristningar och suturering? | 1,2 | 0,4 | 35,2 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,5 | 2,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 10 (31,2%) |
i mycket hög grad | 22 (68,8%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 10,0 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossning/ BB.
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossning/ BB. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (6,2%) |
i hög grad | 17 (53,1%) |
i mycket hög grad | 12 (37,5%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossning/ BB. | 4,2 | 0,8 | 19,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 8 (25,0%) |
i hög grad | 15 (46,9%) |
i mycket hög grad | 7 (21,9%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 3,8 | 0,9 | 24,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Under mina placeringar uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
Under mina placeringar uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
i liten grad | 2 (6,2%) |
delvis | 3 (9,4%) |
i hög grad | 11 (34,4%) |
i mycket hög grad | 15 (46,9%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under mina placeringar uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,2 | 1,1 | 25,3 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
i liten grad | 4 (12,5%) |
delvis | 9 (28,1%) |
i hög grad | 11 (34,4%) |
i mycket hög grad | 7 (21,9%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | 3,6 | 1,1 | 29,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 9 (28,1%) |
i hög grad | 13 (40,6%) |
i mycket hög grad | 10 (31,2%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | 4,0 | 0,8 | 19,4 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (9,4%) |
i hög grad | 13 (40,6%) |
i mycket hög grad | 15 (46,9%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | 4,3 | 0,9 | 20,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner).
Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,1%) |
i hög grad | 10 (31,2%) |
i mycket hög grad | 21 (65,6%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner). | 4,6 | 0,6 | 12,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,1%) |
i hög grad | 17 (53,1%) |
i mycket hög grad | 14 (43,8%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | 4,4 | 0,6 | 12,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |