2897 Documentation, processing and analysis of linguistic data HT16
Antal respondenter: 10
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 90,00 %
1. Kursens nivå framgick tydligt i kursplanen.
Kursens nivå framgick tydligt i kursplanen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (22,2%) |
Delvis | 3 (33,3%) |
I hög grad | 3 (33,3%) |
I mycket hög grad | 1 (11,1%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens nivå framgick tydligt i kursplanen. | 3,3 | 1,0 | 30,0 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
2. Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen.
Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 5 (55,6%) |
I hög grad | 3 (33,3%) |
I mycket hög grad | 1 (11,1%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | 3,6 | 0,7 | 20,4 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
3. Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen.
Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 5 (55,6%) |
I mycket hög grad | 4 (44,4%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | 4,4 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
4. Kursens lärandemål förklarades tydligt.
Kursens lärandemål förklarades tydligt. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (11,1%) |
I hög grad | 5 (55,6%) |
I mycket hög grad | 3 (33,3%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens lärandemål förklarades tydligt. | 4,2 | 0,7 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
5. Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (11,1%) |
Delvis | 5 (55,6%) |
I hög grad | 1 (11,1%) |
I mycket hög grad | 2 (22,2%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,4 | 1,0 | 29,4 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
6. Undervisningen underlättade att uppnå kursens lärandemål.
Undervisningen underlättade att uppnå kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (22,2%) |
Delvis | 3 (33,3%) |
I hög grad | 2 (22,2%) |
I mycket hög grad | 2 (22,2%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisningen underlättade att uppnå kursens lärandemål. | 3,4 | 1,1 | 32,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
7. Jag har fått relevant återkoppling under kursen.
Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 4 (44,4%) |
I hög grad | 4 (44,4%) |
I mycket hög grad | 1 (11,1%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | 3,7 | 0,7 | 19,3 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
8. Jag har deltagit aktivt i kursen.
Jag har deltagit aktivt i kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (11,1%) |
I hög grad | 2 (22,2%) |
I mycket hög grad | 6 (66,7%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har deltagit aktivt i kursen. | 4,6 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
9. Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen.
Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (11,1%) |
I liten grad | 1 (11,1%) |
Delvis | 5 (55,6%) |
I hög grad | 1 (11,1%) |
I mycket hög grad | 1 (11,1%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | 3,0 | 1,1 | 37,3 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
10. Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen.
Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (22,2%) |
I hög grad | 4 (44,4%) |
I mycket hög grad | 3 (33,3%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | 4,1 | 0,8 | 19,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
11. Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter.
Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (22,2%) |
I hög grad | 4 (44,4%) |
I mycket hög grad | 3 (33,3%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | 4,1 | 0,8 | 19,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
12. Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat.
Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 4 (44,4%) |
I hög grad | 5 (55,6%) |
I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. | 3,6 | 0,5 | 14,8 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
13. Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål.
Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (11,1%) |
Delvis | 2 (22,2%) |
I hög grad | 3 (33,3%) |
I mycket hög grad | 3 (33,3%) |
Inte relevant | 0 (0,0%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | 3,9 | 1,1 | 27,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
14. Jag har uppnått alla kursens lärandemål.
Jag har uppnått alla kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (25,0%) |
I hög grad | 4 (50,0%) |
I mycket hög grad | 2 (25,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har uppnått alla kursens lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
15. Kursen var tillräckligt utmanande för mig.
Kursen var tillräckligt utmanande för mig. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 4 (44,4%) |
I mycket hög grad | 5 (55,6%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var tillräckligt utmanande för mig. | 4,6 | 0,5 | 11,6 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
16. Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet.
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (22,2%) |
Delvis | 2 (22,2%) |
I hög grad | 4 (44,4%) |
I mycket hög grad | 1 (11,1%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | 3,4 | 1,0 | 29,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
20. Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander?
Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? | Antal svar |
---|---|
Ja | 8 (88,9%) |
Nej | 1 (11,1%) |
Inte relevant | 0 (0,0%) |
Summa | 9 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? | 1,1 | 0,3 | 30,0 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 2,0 |