2704 Metoder för systematisk litteraturöversikt HT16
Antal respondenter: 17
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 70,59 %
1. Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen.
Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 4 (33,3%) |
I mycket hög grad | 7 (58,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | 4,3 | 1,2 | 26,6 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
2. Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen.
Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (8,3%) |
I hög grad | 3 (25,0%) |
I mycket hög grad | 8 (66,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | 4,6 | 0,7 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
3. Kursens lärandemål förklarades tydligt.
Kursens lärandemål förklarades tydligt. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 5 (41,7%) |
I mycket hög grad | 7 (58,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens lärandemål förklarades tydligt. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
4. Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (9,1%) |
I hög grad | 5 (45,5%) |
I mycket hög grad | 5 (45,5%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 15,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
5. Undervisningen underlättade att uppnå kursens lärandemål.
Undervisningen underlättade att uppnå kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (25,0%) |
I hög grad | 6 (50,0%) |
I mycket hög grad | 3 (25,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisningen underlättade att uppnå kursens lärandemål. | 4,0 | 0,7 | 18,5 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
6. Jag har fått relevant återkoppling under kursen.
Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (16,7%) |
I hög grad | 5 (41,7%) |
I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | 4,2 | 0,8 | 17,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
7. Jag har deltagit aktivt i kursen.
Jag har deltagit aktivt i kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (25,0%) |
I hög grad | 4 (33,3%) |
I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har deltagit aktivt i kursen. | 4,2 | 0,8 | 20,0 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
8. Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen.
Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (9,1%) |
Delvis | 1 (9,1%) |
I hög grad | 2 (18,2%) |
I mycket hög grad | 7 (63,6%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | 4,4 | 1,0 | 23,5 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
9. Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen.
Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (9,1%) |
I hög grad | 4 (36,4%) |
I mycket hög grad | 6 (54,5%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | 4,5 | 0,7 | 15,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
10. Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter.
Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (16,7%) |
I hög grad | 4 (33,3%) |
I mycket hög grad | 6 (50,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | 4,3 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
11. Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat.
Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (25,0%) |
I hög grad | 6 (50,0%) |
I mycket hög grad | 3 (25,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. | 4,0 | 0,7 | 18,5 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
12. Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål.
Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 5 (41,7%) |
I mycket hög grad | 7 (58,3%) |
Inte relevant | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
13. Jag har uppnått alla kursens lärandemål.
Jag har uppnått alla kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (8,3%) |
Delvis | 1 (8,3%) |
I hög grad | 6 (50,0%) |
I mycket hög grad | 4 (33,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har uppnått alla kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 22,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
14. Kursen var tillräckligt utmanande för mig.
Kursen var tillräckligt utmanande för mig. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (16,7%) |
I hög grad | 4 (33,3%) |
I mycket hög grad | 6 (50,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var tillräckligt utmanande för mig. | 4,3 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
15. Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet.
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (8,3%) |
I hög grad | 6 (50,0%) |
I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | 4,3 | 0,7 | 15,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
16. Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet.
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (8,3%) |
I hög grad | 6 (50,0%) |
I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | 4,3 | 0,7 | 15,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
20. Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander?
Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? | Antal svar |
---|---|
Ja | 12 (100,0%) |
Nej | 0 (0,0%) |
Inte relevant | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? | 1,0 | 0,0 | 0,0 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 |