2873_1 Kvalitetssäkring av klinisk forskning HT20
Antal respondenter: 29
Antal svar: 25
Svarsfrekvens: 86,21 %
1. Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen.
| Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (12,0%) |
| I hög grad | 7 (28,0%) |
| I mycket hög grad | 15 (60,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | 4,5 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
2. Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen.
| Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (4,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 4 (16,0%) |
| I hög grad | 12 (48,0%) |
| I mycket hög grad | 8 (32,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | 4,0 | 0,9 | 23,1 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
3. Kursens lärandemål förklarades tydligt.
| Kursens lärandemål förklarades tydligt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (4,0%) |
| Delvis | 4 (16,0%) |
| I hög grad | 11 (44,0%) |
| I mycket hög grad | 9 (36,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens lärandemål förklarades tydligt. | 4,1 | 0,8 | 20,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
4. Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 4 (16,0%) |
| I hög grad | 9 (36,0%) |
| I mycket hög grad | 12 (48,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,7 | 17,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
5. Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål.
| Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (4,0%) |
| Delvis | 2 (8,0%) |
| I hög grad | 8 (32,0%) |
| I mycket hög grad | 14 (56,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 18,6 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
6. Jag har fått relevant återkoppling under kursen.
| Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (12,0%) |
| I hög grad | 8 (32,0%) |
| I mycket hög grad | 14 (56,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | 4,4 | 0,7 | 16,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
7. Jag har deltagit aktivt i kursen.
| Jag har deltagit aktivt i kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 8 (32,0%) |
| I mycket hög grad | 17 (68,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har deltagit aktivt i kursen. | 4,7 | 0,5 | 10,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
8. Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 6 (24,0%) |
| I hög grad | 8 (32,0%) |
| I mycket hög grad | 11 (44,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | 4,2 | 0,8 | 19,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
9. Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen.
| Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (12,5%) |
| I hög grad | 9 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 12 (50,0%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | 4,4 | 0,7 | 16,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
10. Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter.
| Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (4,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (12,0%) |
| I hög grad | 11 (44,0%) |
| I mycket hög grad | 10 (40,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | 4,2 | 0,9 | 22,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
11. Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”)
| Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (8,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (8,0%) |
| I hög grad | 10 (40,0%) |
| I mycket hög grad | 11 (44,0%) |
| Inte relevant | 0 (0,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | 4,1 | 1,1 | 27,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
12. Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål.
| Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (4,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 10 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 14 (56,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 15,9 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
13. Jag har uppnått kursens lärandemål.
| Jag har uppnått kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 17 (68,0%) |
| I mycket hög grad | 8 (32,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har uppnått kursens lärandemål. | 4,3 | 0,5 | 11,0 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
14. Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng.
| Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (4,0%) |
| Delvis | 5 (20,0%) |
| I hög grad | 16 (64,0%) |
| I mycket hög grad | 3 (12,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | 3,8 | 0,7 | 17,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
15. Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet.
| Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (4,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (8,0%) |
| I hög grad | 11 (44,0%) |
| I mycket hög grad | 11 (44,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | 4,2 | 0,9 | 21,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
18. Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”)
| Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
|---|---|
| Ja | 23 (92,0%) |
| Nej | 1 (4,0%) |
| Inte relevant | 1 (4,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | 1,0 | 0,2 | 19,6 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 2,0 |