2407 Aktuell omvårdnadsvetenskap - teori och praxis HT19
Antal respondenter: 13
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 92,31 %
1. Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen.
| Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 5 (41,7%) |
| I mycket hög grad | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
2. Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen.
| Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 9 (75,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | 4,8 | 0,5 | 9,5 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
3. Kursens lärandemål förklarades tydligt.
| Kursens lärandemål förklarades tydligt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (16,7%) |
| I mycket hög grad | 10 (83,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens lärandemål förklarades tydligt. | 4,8 | 0,4 | 8,1 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
4. Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 1 (8,3%) |
| I mycket hög grad | 11 (91,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,9 | 0,3 | 5,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
5. Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål.
| Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 12 (100,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
6. Jag har fått relevant återkoppling under kursen.
| Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (8,3%) |
| I hög grad | 2 (16,7%) |
| I mycket hög grad | 9 (75,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | 4,7 | 0,7 | 14,0 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
7. Jag har deltagit aktivt i kursen.
| Jag har deltagit aktivt i kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 8 (66,7%) |
| I mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har deltagit aktivt i kursen. | 4,3 | 0,5 | 11,4 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
8. Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 6 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | 4,2 | 0,7 | 17,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
9. Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen.
| Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 1 (8,3%) |
| I mycket hög grad | 11 (91,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | 4,9 | 0,3 | 5,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
10. Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter.
| Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 1 (8,3%) |
| I mycket hög grad | 11 (91,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | 4,9 | 0,3 | 5,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
11. Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”)
| Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (16,7%) |
| I mycket hög grad | 7 (58,3%) |
| Inte relevant | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | 4,8 | 0,4 | 9,2 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
12. Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål.
| Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (16,7%) |
| I mycket hög grad | 10 (83,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,1 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
13. Jag har uppnått kursens lärandemål.
| Jag har uppnått kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 9 (75,0%) |
| I mycket hög grad | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har uppnått kursens lärandemål. | 4,2 | 0,5 | 10,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
14. Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng.
| Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (25,0%) |
| I hög grad | 7 (58,3%) |
| I mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | 3,9 | 0,7 | 17,1 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
15. Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet.
| Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 12 (100,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
18. Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”)
| Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
|---|---|
| Ja | 11 (91,7%) |
| Nej | 0 (0,0%) |
| Inte relevant | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | 1,0 | 0,0 | 0,0 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 |