3066 Metoder för systematisk litteraturöversikt HT19
Antal respondenter: 20
Antal svar: 17
Svarsfrekvens: 85,00 %
1. Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen.
Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (5,9%) |
I hög grad | 6 (35,3%) |
I mycket hög grad | 10 (58,8%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll framgick tydligt i kursplanen. | 4,5 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
2. Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen.
Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (5,9%) |
I hög grad | 5 (29,4%) |
I mycket hög grad | 11 (64,7%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag var mycket motiverad att tillgodogöra mig innehållet i kursen. | 4,6 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
3. Kursens lärandemål förklarades tydligt.
Kursens lärandemål förklarades tydligt. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 8 (47,1%) |
I mycket hög grad | 9 (52,9%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens lärandemål förklarades tydligt. | 4,5 | 0,5 | 11,4 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
4. Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (17,6%) |
I hög grad | 8 (47,1%) |
I mycket hög grad | 6 (35,3%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens design (upplägg och arbetsformer) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,7 | 17,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
5. Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål.
Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (17,6%) |
I hög grad | 11 (64,7%) |
I mycket hög grad | 3 (17,6%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisnings- och lärandeaktiviteterna underlättade att uppnå kursens lärandemål. | 4,0 | 0,6 | 15,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
6. Jag har fått relevant återkoppling under kursen.
Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (11,8%) |
I hög grad | 9 (52,9%) |
I mycket hög grad | 6 (35,3%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått relevant återkoppling under kursen. | 4,2 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
7. Jag har deltagit aktivt i kursen.
Jag har deltagit aktivt i kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (5,9%) |
I hög grad | 9 (52,9%) |
I mycket hög grad | 7 (41,2%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har deltagit aktivt i kursen. | 4,4 | 0,6 | 13,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
8. Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen.
Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (5,9%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 10 (58,8%) |
I mycket hög grad | 6 (35,3%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina förkunskaper var tillräckliga för att tillgodogöra mig kursen. | 4,2 | 1,0 | 22,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
9. Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen.
Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (11,8%) |
I hög grad | 7 (41,2%) |
I mycket hög grad | 8 (47,1%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har lärarna varit öppna för studenternas idéer och åsikter om kursen. | 4,4 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
10. Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter.
Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (5,9%) |
I hög grad | 5 (29,4%) |
I mycket hög grad | 11 (64,7%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har jag utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter. | 4,6 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
11. Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”)
Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (5,9%) |
I hög grad | 11 (64,7%) |
I mycket hög grad | 5 (29,4%) |
Inte relevant | 0 (0,0%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har jag utvecklat min förmåga att kritiskt analysera och värdera forskningsresultat. (Om frågan inte är relevant för kursen, välj svarsalternativet ”Inte relevant”) | 4,2 | 0,6 | 13,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
12. Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål.
Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 5 (29,4%) |
I mycket hög grad | 12 (70,6%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationen var tydligt kopplad till uppfyllelse av kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 10,0 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
13. Jag har uppnått kursens lärandemål.
Jag har uppnått kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (6,2%) |
I hög grad | 12 (75,0%) |
I mycket hög grad | 3 (18,8%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har uppnått kursens lärandemål. | 4,1 | 0,5 | 12,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
14. Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng.
Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (5,9%) |
Delvis | 9 (52,9%) |
I hög grad | 5 (29,4%) |
I mycket hög grad | 2 (11,8%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ur mitt perspektiv var arbetsbelastningen rimlig med hänvisning till antalet kurspoäng. | 3,5 | 0,8 | 23,0 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
15. Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet.
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (11,8%) |
I hög grad | 7 (41,2%) |
I mycket hög grad | 8 (47,1%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har uppfyllt mina förväntningar om vad som är en kurs med hög kvalitet. | 4,4 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
18. Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”)
Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | Antal svar |
---|---|
Ja | 17 (100,0%) |
Nej | 0 (0,0%) |
Inte relevant | 0 (0,0%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skulle du rekommendera kursen till andra doktorander? (Svara enbart om du är doktorand, välj annars svarsalternativet ”Inte relevant”) | 1,0 | 0,0 | 0,0 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 |