
Kursvärdering 2LA001 Basvetenskap 2 HT24
Antal respondenter: 172
Antal svar: 78
Svarsfrekvens: 45,35 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 3 (3,8%) |
| Delvis | 6 (7,7%) |
| I hög grad | 43 (55,1%) |
| I mycket hög grad | 26 (33,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,7 | 17,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 4 (5,1%) |
| Delvis | 19 (24,4%) |
| I hög grad | 41 (52,6%) |
| I mycket hög grad | 13 (16,7%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,8 | 0,8 | 22,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (2,6%) |
| i liten grad | 4 (5,1%) |
| delvis | 18 (23,1%) |
| i hög grad | 41 (52,6%) |
| i mycket hög grad | 13 (16,7%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,8 | 0,9 | 23,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| i liten grad | 2 (2,6%) |
| delvis | 29 (37,2%) |
| i hög grad | 25 (32,1%) |
| i mycket hög grad | 21 (26,9%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,8 | 0,9 | 24,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (3,8%) |
| delvis | 15 (19,2%) |
| i hög grad | 35 (44,9%) |
| i mycket hög grad | 25 (32,1%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 0,8 | 20,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (3,8%) |
| I liten grad | 3 (3,8%) |
| Delvis | 17 (21,8%) |
| I hög grad | 28 (35,9%) |
| I mycket hög grad | 25 (32,1%) |
| Vet ej | 2 (2,6%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 3,9 | 1,0 | 26,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 3 (3,8%) |
| Delvis | 27 (34,6%) |
| I hög grad | 32 (41,0%) |
| I mycket hög grad | 14 (17,9%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,7 | 0,9 | 23,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 5 (6,4%) |
| Delvis | 19 (24,4%) |
| I hög grad | 30 (38,5%) |
| I mycket hög grad | 22 (28,2%) |
| Vet ej | 2 (2,6%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 3,9 | 0,9 | 23,0 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 6 (7,7%) |
| Delvis | 10 (12,8%) |
| I hög grad | 39 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 21 (26,9%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 3,9 | 0,9 | 23,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 10 (12,8%) |
| Delvis | 18 (23,1%) |
| I hög grad | 33 (42,3%) |
| I mycket hög grad | 16 (20,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 3,7 | 1,0 | 26,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 1 (1,3%) |
| Delvis | 7 (9,1%) |
| I hög grad | 35 (45,5%) |
| I mycket hög grad | 33 (42,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,3 | 0,8 | 18,5 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 8 (10,3%) |
| Delvis | 23 (29,5%) |
| I hög grad | 26 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 15 (19,2%) |
| Vet ej | 5 (6,4%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 3,6 | 1,0 | 27,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (3,8%) |
| I liten grad | 5 (6,4%) |
| Delvis | 16 (20,5%) |
| I hög grad | 35 (44,9%) |
| I mycket hög grad | 16 (20,5%) |
| Vet ej | 3 (3,8%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,7 | 1,0 | 26,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 1 (1,3%) |
| Delvis | 15 (19,2%) |
| I hög grad | 31 (39,7%) |
| I mycket hög grad | 29 (37,2%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 20,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 2 (2,6%) |
| Delvis | 18 (23,4%) |
| I hög grad | 35 (45,5%) |
| I mycket hög grad | 21 (27,3%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,9 | 0,9 | 21,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 1 (1,3%) |
| Delvis | 8 (10,4%) |
| I hög grad | 34 (44,2%) |
| I mycket hög grad | 33 (42,9%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,3 | 0,8 | 18,8 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (1,3%) |
| I liten grad | 2 (2,6%) |
| Delvis | 14 (18,2%) |
| I hög grad | 35 (45,5%) |
| I mycket hög grad | 25 (32,5%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 4,1 | 0,9 | 21,1 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 6 (7,8%) |
| Ofta | 40 (51,9%) |
| Alltid | 31 (40,3%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,3 | 0,6 | 18,5 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 2 (2,6%) |
| Ofta | 28 (36,4%) |
| Alltid | 47 (61,0%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,6 | 0,5 | 15,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 1 (1,3%) |
| Sällan | 8 (10,4%) |
| Ofta | 12 (15,6%) |
| Alltid | 56 (72,7%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,6 | 0,7 | 20,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 1 (1,3%) |
| Sällan | 9 (11,7%) |
| Ofta | 25 (32,5%) |
| Alltid | 42 (54,5%) |
| Summa | 77 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 3,4 | 0,7 | 22,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Har mängden innehåll (kunskapsstoffet/undervisningsmoment) varit för omfattande?
Modul 1: Genetik
| Modul 1: Genetik | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 13 (16,7%) |
| 2 | 5 (6,4%) |
| 3 - i viss mån | 8 (10,3%) |
| 4 | 7 (9,0%) |
| 5 - nej | 45 (57,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 1: Genetik | 3,8 | 1,6 | 40,6 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 2: Cellen
| Modul 2: Cellen | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 12 (15,4%) |
| 2 | 6 (7,7%) |
| 3 - i viss mån | 3 (3,8%) |
| 4 | 10 (12,8%) |
| 5 - nej | 47 (60,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 2: Cellen | 3,9 | 1,5 | 38,9 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 3: Utvecklingsbiologi
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 13 (16,7%) |
| 2 | 3 (3,8%) |
| 3 - i viss mån | 6 (7,7%) |
| 4 | 14 (17,9%) |
| 5 - nej | 42 (53,8%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | 3,9 | 1,5 | 38,9 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul Klinisk konsultation och undersökning
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 9 (11,5%) |
| 2 | 7 (9,0%) |
| 3 - i viss mån | 9 (11,5%) |
| 4 | 8 (10,3%) |
| 5 - nej | 44 (56,4%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | 3,9 | 1,5 | 37,2 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 4: Näringsämnen och digestion
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 16 (20,5%) |
| 2 | 10 (12,8%) |
| 3 - i viss mån | 23 (29,5%) |
| 4 | 13 (16,7%) |
| 5 - nej | 16 (20,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | 3,0 | 1,4 | 46,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I)
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 16 (20,5%) |
| 2 | 9 (11,5%) |
| 3 - i viss mån | 18 (23,1%) |
| 4 | 13 (16,7%) |
| 5 - nej | 22 (28,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | 3,2 | 1,5 | 46,5 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II)
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 16 (20,5%) |
| 2 | 16 (20,5%) |
| 3 - i viss mån | 17 (21,8%) |
| 4 | 9 (11,5%) |
| 5 - nej | 20 (25,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | 3,0 | 1,5 | 49,2 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Avsnitt: Integrativ metabolism
| Avsnitt: Integrativ metabolism | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 12 (15,4%) |
| 2 | 11 (14,1%) |
| 3 - i viss mån | 18 (23,1%) |
| 4 | 16 (20,5%) |
| 5 - nej | 21 (26,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avsnitt: Integrativ metabolism | 3,3 | 1,4 | 42,7 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt)
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ja | 16 (20,5%) |
| 2 | 10 (12,8%) |
| 3 - i viss mån | 18 (23,1%) |
| 4 | 10 (12,8%) |
| 5 - nej | 22 (28,2%) |
| Vet ej | 2 (2,6%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | 3,2 | 1,5 | 47,7 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur intressanta tyckte Du att de olika delarna av kursen var?
Modul 1: Genetik
| Modul 1: Genetik | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (2,6%) |
| 2 | 2 (2,6%) |
| 3 | 1 (1,3%) |
| 4 | 13 (16,7%) |
| 5 | 17 (21,8%) |
| 6 - intressant | 42 (53,8%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 1: Genetik | 5,2 | 1,2 | 22,9 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 2: Cellen
| Modul 2: Cellen | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (1,3%) |
| 2 | 3 (3,8%) |
| 3 | 5 (6,4%) |
| 4 | 14 (17,9%) |
| 5 | 21 (26,9%) |
| 6 - intressant | 33 (42,3%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 2: Cellen | 4,9 | 1,2 | 24,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 3: Utvecklingsbiologi
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (1,3%) |
| 2 | 4 (5,1%) |
| 3 | 7 (9,0%) |
| 4 | 10 (12,8%) |
| 5 | 15 (19,2%) |
| 6 - intressant | 40 (51,3%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | 5,0 | 1,3 | 26,2 % | 1,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul Klinisk konsultation och undersökning
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (1,3%) |
| 3 | 2 (2,6%) |
| 4 | 12 (15,4%) |
| 5 | 9 (11,5%) |
| 6 - intressant | 51 (65,4%) |
| Vet ej | 3 (3,8%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | 5,4 | 0,9 | 17,4 % | 2,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 4: Näringsämnen och digestion
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (1,3%) |
| 2 | 3 (3,8%) |
| 3 | 4 (5,1%) |
| 4 | 16 (20,5%) |
| 5 | 24 (30,8%) |
| 6 - intressant | 29 (37,2%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | 4,9 | 1,2 | 23,8 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I)
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (2,6%) |
| 2 | 3 (3,8%) |
| 3 | 10 (12,8%) |
| 4 | 15 (19,2%) |
| 5 | 19 (24,4%) |
| 6 - intressant | 28 (35,9%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | 4,7 | 1,3 | 28,4 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II)
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (2,6%) |
| 2 | 4 (5,1%) |
| 3 | 8 (10,3%) |
| 4 | 16 (20,5%) |
| 5 | 25 (32,1%) |
| 6 - intressant | 22 (28,2%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | 4,6 | 1,3 | 28,0 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Avsnitt: Integrativ metabolism
| Avsnitt: Integrativ metabolism | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (1,3%) |
| 2 | 4 (5,1%) |
| 3 | 14 (17,9%) |
| 4 | 19 (24,4%) |
| 5 | 14 (17,9%) |
| 6 - intressant | 25 (32,1%) |
| Vet ej | 1 (1,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avsnitt: Integrativ metabolism | 4,5 | 1,3 | 29,4 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt)
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 9 (11,5%) |
| 2 | 8 (10,3%) |
| 3 | 15 (19,2%) |
| 4 | 18 (23,1%) |
| 5 | 12 (15,4%) |
| 6 - intressant | 14 (17,9%) |
| Vet ej | 2 (2,6%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | 3,8 | 1,6 | 42,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Vad anser du om pedagogiken på de olika delarna av kursen?
Modul 1: Genetik
| Modul 1: Genetik | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (2,6%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 3 (3,8%) |
| 4 | 8 (10,3%) |
| 5 | 18 (23,1%) |
| 6 - intressant | 37 (47,4%) |
| Vet ej | 10 (12,8%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 1: Genetik | 5,2 | 1,1 | 21,7 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 2: Cellen
| Modul 2: Cellen | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 1 (1,3%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 3 (3,8%) |
| 4 | 11 (14,1%) |
| 5 | 18 (23,1%) |
| 6 - intressant | 35 (44,9%) |
| Vet ej | 10 (12,8%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 2: Cellen | 5,2 | 1,0 | 19,8 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 3: Utvecklingsbiologi
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 2 (2,6%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 3 (3,8%) |
| 4 | 11 (14,1%) |
| 5 | 16 (20,5%) |
| 6 - intressant | 36 (46,2%) |
| Vet ej | 10 (12,8%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 3: Utvecklingsbiologi | 5,2 | 1,2 | 22,4 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul Klinisk konsultation och undersökning
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 0 (0,0%) |
| 2 | 3 (3,8%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 12 (15,4%) |
| 5 | 21 (26,9%) |
| 6 - intressant | 34 (43,6%) |
| Vet ej | 8 (10,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul Klinisk konsultation och undersökning | 5,2 | 1,0 | 19,5 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 4: Näringsämnen och digestion
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 3 (3,8%) |
| 2 | 2 (2,6%) |
| 3 | 4 (5,1%) |
| 4 | 12 (15,4%) |
| 5 | 25 (32,1%) |
| 6 - intressant | 24 (30,8%) |
| Vet ej | 8 (10,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 4: Näringsämnen och digestion | 4,8 | 1,3 | 26,9 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I)
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 9 (11,5%) |
| 2 | 8 (10,3%) |
| 3 | 10 (12,8%) |
| 4 | 15 (19,2%) |
| 5 | 15 (19,2%) |
| 6 - intressant | 13 (16,7%) |
| Vet ej | 8 (10,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 5: Kolhydratmetabolism (metabolism I) | 3,8 | 1,7 | 43,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II)
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 5 (6,4%) |
| 2 | 7 (9,0%) |
| 3 | 7 (9,0%) |
| 4 | 16 (20,5%) |
| 5 | 19 (24,4%) |
| 6 - intressant | 16 (20,5%) |
| Vet ej | 8 (10,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modul 6: Fett-, aminosyra- och nukleotidmetabolism (metabolism II) | 4,2 | 1,5 | 36,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 6,0 |
Avsnitt: Integrativ metabolism
| Avsnitt: Integrativ metabolism | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 5 (6,4%) |
| 2 | 4 (5,1%) |
| 3 | 15 (19,2%) |
| 4 | 15 (19,2%) |
| 5 | 15 (19,2%) |
| 6 - intressant | 16 (20,5%) |
| Vet ej | 8 (10,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avsnitt: Integrativ metabolism | 4,1 | 1,5 | 36,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt)
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | Antal svar |
|---|---|
| 1 - ointressant | 7 (9,0%) |
| 2 | 3 (3,8%) |
| 3 | 13 (16,7%) |
| 4 | 20 (25,6%) |
| 5 | 17 (21,8%) |
| 6 - intressant | 10 (12,8%) |
| Vet ej | 8 (10,3%) |
| Summa | 78 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tillämpning och integrering (laboration, hälsomässa, posterprojekt) | 4,0 | 1,4 | 36,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |