2LA009 Klinisk medicin 1 VT24
Antal respondenter: 36
Antal svar: 25
Svarsfrekvens: 69,44 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (4,0%) |
I hög grad | 7 (28,0%) |
I mycket hög grad | 17 (68,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,6 | 0,6 | 12,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 9 (36,0%) |
I hög grad | 14 (56,0%) |
I mycket hög grad | 2 (8,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,7 | 0,6 | 16,5 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (12,0%) |
i hög grad | 18 (72,0%) |
i mycket hög grad | 4 (16,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,5 | 13,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (8,0%) |
delvis | 6 (24,0%) |
i hög grad | 11 (44,0%) |
i mycket hög grad | 6 (24,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,8 | 0,9 | 23,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 4 (16,0%) |
delvis | 7 (28,0%) |
i hög grad | 7 (28,0%) |
i mycket hög grad | 7 (28,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,7 | 1,1 | 29,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (4,0%) |
I hög grad | 15 (60,0%) |
I mycket hög grad | 9 (36,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,3 | 0,6 | 12,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 10 (40,0%) |
I hög grad | 10 (40,0%) |
I mycket hög grad | 5 (20,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,8 | 0,8 | 20,1 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 5 (20,0%) |
I hög grad | 9 (36,0%) |
I mycket hög grad | 11 (44,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,2 | 0,8 | 18,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 4 (16,7%) |
I hög grad | 13 (54,2%) |
I mycket hög grad | 7 (29,2%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 24 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 4,1 | 0,7 | 16,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (4,0%) |
I liten grad | 5 (20,0%) |
Delvis | 11 (44,0%) |
I hög grad | 6 (24,0%) |
I mycket hög grad | 2 (8,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 3,1 | 1,0 | 31,1 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (12,0%) |
I hög grad | 13 (52,0%) |
I mycket hög grad | 9 (36,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,2 | 0,7 | 15,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (4,0%) |
Delvis | 4 (16,0%) |
I hög grad | 14 (56,0%) |
I mycket hög grad | 6 (24,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,0 | 0,8 | 19,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 8 (32,0%) |
I hög grad | 10 (40,0%) |
I mycket hög grad | 7 (28,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 4,0 | 0,8 | 19,9 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 5 (20,0%) |
I hög grad | 15 (60,0%) |
I mycket hög grad | 5 (20,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,6 | 16,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (4,0%) |
Delvis | 7 (28,0%) |
I hög grad | 15 (60,0%) |
I mycket hög grad | 2 (8,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,7 | 0,7 | 18,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 5 (20,0%) |
I hög grad | 10 (40,0%) |
I mycket hög grad | 10 (40,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,2 | 0,8 | 18,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (8,0%) |
Delvis | 7 (28,0%) |
I hög grad | 11 (44,0%) |
I mycket hög grad | 5 (20,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,8 | 0,9 | 23,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 1 (4,0%) |
Ofta | 11 (44,0%) |
Alltid | 13 (52,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,5 | 0,6 | 16,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 3 (12,0%) |
Ofta | 8 (32,0%) |
Alltid | 14 (56,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,4 | 0,7 | 20,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 0 (0,0%) |
Ofta | 16 (64,0%) |
Alltid | 9 (36,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,4 | 0,5 | 14,6 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 3 (12,0%) |
Ofta | 18 (72,0%) |
Alltid | 4 (16,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 3,0 | 0,5 | 17,7 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Under VFU hade du olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: AKUTPLACERINGEN
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: AKUTPLACERINGEN | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (8,0%) |
I mycket hög grad | 23 (92,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: AKUTPLACERINGEN | 4,9 | 0,3 | 5,6 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU hade du olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Hjärtplacering
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Hjärtplacering | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (12,0%) |
I hög grad | 4 (16,0%) |
I mycket hög grad | 18 (72,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Hjärtplacering | 4,6 | 0,7 | 15,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU hade du olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Primärvårdsplacering
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Primärvårdsplacering | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 3 (12,0%) |
I hög grad | 4 (16,0%) |
I mycket hög grad | 18 (72,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Primärvårdsplacering | 4,6 | 0,7 | 15,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU hade du olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: St Göran
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: St Göran | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (8,0%) |
I hög grad | 1 (4,0%) |
I mycket hög grad | 6 (24,0%) |
Har ej varit placerad på St Göran | 16 (64,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: St Göran | 5,4 | 0,9 | 16,8 % | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Under VFU hade du olika placeringar.
I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Södertälje
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Södertälje | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (8,0%) |
I mycket hög grad | 3 (12,0%) |
Har ej varit placerad i Södertälje | 20 (80,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU hade du olika placeringar. I vilken grad anser du att följande VFU placering var relevant: Södertälje | 5,7 | 0,6 | 10,7 % | 4,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Med den erfarenhet du nu har av VFU, hur långa placeringar på samma avdelningar bedömer du vara optimalt ?
Med den erfarenhet du nu har av VFU, hur långa placeringar på samma avdelningar bedömer du vara optimalt ? | Antal svar |
---|---|
1 vecka | 6 (25,0%) |
2 veckor | 15 (62,5%) |
3 veckor | 3 (12,5%) |
Summa | 24 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Med den erfarenhet du nu har av VFU, hur långa placeringar på samma avdelningar bedömer du vara optimalt ? | 1,9 | 0,6 | 32,7 % | 1,0 | 1,5 | 2,0 | 2,0 | 3,0 |
Har du behövt göra någon TBL restuppgift?
Har du behövt göra någon TBL restuppgift? | Antal svar |
---|---|
Ja | 13 (52,0%) |
Nej | 12 (48,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Har du behövt göra någon TBL restuppgift? | 1,5 | 0,5 | 34,5 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 2,0 |
I vilken grad har du tränat själv i Take Cares utbildningsmodul avseende Läkemedels ordinationer?
I vilken grad har du tränat själv i Take Cares utbildningsmodul avseende Läkemedels ordinationer? | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 11 (44,0%) |
I liten grad | 10 (40,0%) |
Delvis | 3 (12,0%) |
I hög grad | 1 (4,0%) |
I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken grad har du tränat själv i Take Cares utbildningsmodul avseende Läkemedels ordinationer? | 1,8 | 0,8 | 47,2 % | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 2,0 | 4,0 |
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under det formativa OSCE:t för ditt fortsatta lärande?
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under det formativa OSCE:t för ditt fortsatta lärande? | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (4,0%) |
I hög grad | 10 (40,0%) |
I mycket hög grad | 14 (56,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under det formativa OSCE:t för ditt fortsatta lärande? | 4,5 | 0,6 | 13,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken grad speglade det formativa OSCE det du lärt dig under kursen?
I vilken grad speglade det formativa OSCE det du lärt dig under kursen? | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 16 (64,0%) |
I mycket hög grad | 9 (36,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken grad speglade det formativa OSCE det du lärt dig under kursen? | 4,4 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Fråga om fredags ”supercase/seminarier”: I vilken utsträckning anser du att du fick träna kliniskt resonemang under dessa tillfällen.
Fråga om fredags ”supercase/seminarier”: I vilken utsträckning anser du att du fick träna kliniskt resonemang under dessa tillfällen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (4,0%) |
I liten grad | 3 (12,0%) |
Delvis | 4 (16,0%) |
I hög grad | 10 (40,0%) |
I mycket hög grad | 7 (28,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fråga om fredags ”supercase/seminarier”: I vilken utsträckning anser du att du fick träna kliniskt resonemang under dessa tillfällen. | 3,8 | 1,1 | 30,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under VFU-intro (simulering på KTC) för ditt fortsatta lärande?
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under VFU-intro (simulering på KTC) för ditt fortsatta lärande? | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (4,3%) |
I hög grad | 10 (43,5%) |
I mycket hög grad | 12 (52,2%) |
Summa | 23 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur användbar var återkopplingen och träningen du fick under VFU-intro (simulering på KTC) för ditt fortsatta lärande? | 4,5 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |