2BM019 Reproduktionens fysiologi och psykologi HT24

Antal respondenter: 41
Antal svar: 38
Svarsfrekvens: 92,68 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad17 (44,7%)
i mycket hög grad21 (55,3%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,60,511,1 %4,04,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,3%)
i hög grad27 (71,1%)
i mycket hög grad8 (21,1%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,10,717,5 %1,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis10 (26,3%)
i hög grad18 (47,4%)
i mycket hög grad7 (18,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,70,924,6 %1,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis6 (15,8%)
i hög grad19 (50,0%)
i mycket hög grad10 (26,3%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
3,90,924,0 %1,04,04,04,55,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (7,9%)
i hög grad18 (47,4%)
i mycket hög grad17 (44,7%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,40,614,5 %3,04,04,05,05,0

Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad4 (10,5%)
delvis11 (28,9%)
i hög grad15 (39,5%)
i mycket hög grad7 (18,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.3,61,027,8 %1,03,04,04,05,0

Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,3%)
i liten grad4 (10,5%)
delvis2 (5,3%)
i hög grad23 (60,5%)
i mycket hög grad7 (18,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om barnmorskans profession, etik och regelverk var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,81,127,9 %1,04,04,04,05,0

Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad3 (7,9%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis3 (7,9%)
i hög grad16 (42,1%)
i mycket hög grad15 (39,5%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,01,228,6 %1,04,04,05,05,0

Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,3%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,3%)
i hög grad19 (50,0%)
i mycket hög grad15 (39,5%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,21,022,8 %1,04,04,05,05,0

Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,3%)
i hög grad15 (39,5%)
i mycket hög grad21 (55,3%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,613,4 %3,04,05,05,05,0

 Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

 Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis9 (23,7%)
i hög grad20 (52,6%)
i mycket hög grad7 (18,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
 Föreläsningen om evidensbaserad vård var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,80,820,5 %2,03,04,04,05,0

Föreläsningen från KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen från KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis11 (28,9%)
i hög grad16 (42,1%)
i mycket hög grad8 (21,1%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen från KIB om att söka vetenskapliga artiklar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,70,925,4 %1,03,04,04,05,0

Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis3 (7,9%)
i hög grad25 (65,8%)
i mycket hög grad9 (23,7%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om det nyfödda barnet (förinspelad) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,615,8 %2,04,04,04,05,0

Föreläsningen om vårdformer (BB-hemma, BB-digitalt, Minbarnmorska) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om vårdformer (BB-hemma, BB-digitalt, Minbarnmorska) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad3 (7,9%)
i liten grad1 (2,6%)
delvis11 (28,9%)
i hög grad21 (55,3%)
i mycket hög grad2 (5,3%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om vårdformer (BB-hemma, BB-digitalt, Minbarnmorska) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,51,027,4 %1,03,04,04,05,0

 Anatomiquizz i Canvas var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

 Anatomiquizz i Canvas var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,3%)
delvis2 (5,3%)
i hög grad16 (42,1%)
i mycket hög grad18 (47,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
 Anatomiquizz i Canvas var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,818,7 %2,04,04,05,05,0

Grupparbetet om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Grupparbetet om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,4%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis10 (27,0%)
i hög grad15 (40,5%)
i mycket hög grad10 (27,0%)
Summa37 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Grupparbetet om eftervård och amning med efterföljande seminarium i BAS-grupper var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,81,026,4 %1,03,04,05,05,0

Studieuppgiften evidensbaserad vård vid normal förlossning med efterföljande kamratgranskning och tvärgruppsredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Studieuppgiften evidensbaserad vård vid normal förlossning med efterföljande kamratgranskning och tvärgruppsredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad3 (7,9%)
i liten grad6 (15,8%)
delvis13 (34,2%)
i hög grad9 (23,7%)
i mycket hög grad7 (18,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Studieuppgiften evidensbaserad vård vid normal förlossning med efterföljande kamratgranskning och tvärgruppsredovisning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,31,236,0 %1,03,03,04,05,0

Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (10,5%)
i hög grad17 (44,7%)
i mycket hög grad16 (42,1%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Tentamen i Normal graviditet, förlossning och det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,920,1 %1,04,04,05,05,0

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,6%)
i hög grad7 (18,4%)
i mycket hög grad30 (78,9%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,80,510,3 %3,05,05,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,6%)
i hög grad20 (52,6%)
i mycket hög grad16 (42,1%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,818,0 %1,04,04,05,05,0

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (10,5%)
i hög grad16 (42,1%)
i mycket hög grad18 (47,4%)
Summa38 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.4,40,715,4 %3,04,04,05,05,0