Omvårdnad vid beroende och psykisk ohälsa 2SP051 HT23 (D o C)

Antal respondenter: 72
Antal svar: 27
Svarsfrekvens: 37,50 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad5 (18,5%)
delvis3 (11,1%)
i hög grad14 (51,9%)
i mycket hög grad5 (18,5%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.3,71,026,8 %2,03,04,04,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (11,1%)
delvis3 (11,1%)
i hög grad17 (63,0%)
i mycket hög grad4 (14,8%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 3,80,821,9 %2,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad5 (18,5%)
delvis2 (7,4%)
i hög grad16 (59,3%)
i mycket hög grad3 (11,1%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,61,129,5 %1,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad4 (14,8%)
delvis6 (22,2%)
i hög grad14 (51,9%)
i mycket hög grad2 (7,4%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
3,41,028,3 %1,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad4 (14,8%)
i liten grad7 (25,9%)
delvis7 (25,9%)
i hög grad6 (22,2%)
i mycket hög grad3 (11,1%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
2,91,343,3 %1,02,03,04,05,0

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.Antal svar
i mycket liten grad2 (7,4%)
i liten grad5 (18,5%)
delvis10 (37,0%)
i hög grad8 (29,6%)
i mycket hög grad2 (7,4%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.3,11,133,8 %1,02,53,04,05,0

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad2 (7,4%)
i liten grad4 (14,8%)
delvis12 (44,4%)
i hög grad7 (25,9%)
i mycket hög grad2 (7,4%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.3,11,032,6 %1,03,03,04,05,0

Step-up kurserna Psykiatrisk diagnostik och 15-metoden Alkohol och hälsa bidrog till att öka min kunskap.

Step-up kurserna Psykiatrisk diagnostik och 15-metoden Alkohol och hälsa bidrog till att öka min kunskap.Antal svar
i mycket liten grad
0 (0,0%)
i liten grad1 (3,8%)
delvis6 (23,1%)
i hög grad9 (34,6%)
i mycket hög grad10 (38,5%)
Summa26 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Step-up kurserna Psykiatrisk diagnostik och 15-metoden Alkohol och hälsa bidrog till att öka min kunskap.4,10,921,9 %2,03,54,05,05,0

Läsloggen om SIP ökade min förståelse för insatser och behov av samverkan för personer med beroende, psykisk ohälsa och komplexa vårdbehov.

Läsloggen om SIP ökade min förståelse för insatser och behov av samverkan för personer med beroende, psykisk ohälsa och komplexa vårdbehov.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad5 (18,5%)
delvis9 (33,3%)
i hög grad8 (29,6%)
i mycket hög grad4 (14,8%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Läsloggen om SIP ökade min förståelse för insatser och behov av samverkan för personer med beroende, psykisk ohälsa och komplexa vårdbehov.3,31,132,2 %1,03,03,04,05,0