
T1 HT25 (D) Sjuksköterskans profession och omvårdnad som vetenskap
Antal respondenter: 48
Antal svar: 28
Svarsfrekvens: 58,33 %
T1 HT25 (D) Sjuksköterskans profession och omvårdnad som vetenskap
Antal respondenter: 48
Antal svar: 28
Svarsfrekvens: 58,33 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (7,1%) |
| 2 | 2 (7,1%) |
| 3 | 2 (7,1%) |
| 4 | 5 (17,9%) |
| 5 | 5 (17,9%) |
| 6 Instämmer helt | 12 (42,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,6 | 1,6 | 35,1 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (3,6%) |
| 2 | 1 (3,6%) |
| 3 | 1 (3,6%) |
| 4 | 1 (3,6%) |
| 5 | 3 (10,7%) |
| 6 Instämmer helt | 21 (75,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,4 | 1,3 | 24,4 % | 1,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (7,1%) |
| 2 | 2 (7,1%) |
| 3 | 2 (7,1%) |
| 4 | 4 (14,3%) |
| 5 | 8 (28,6%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (35,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,6 | 1,6 | 34,4 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (3,7%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (7,4%) |
| 4 | 7 (25,9%) |
| 5 | 6 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (37,0%) |
| Vet ej | 1 (3,7%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | 4,8 | 1,3 | 26,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (7,1%) |
| 2 | 1 (3,6%) |
| 3 | 1 (3,6%) |
| 4 | 4 (14,3%) |
| 5 | 5 (17,9%) |
| 6 Instämmer helt | 14 (50,0%) |
| Vet ej | 1 (3,6%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | 4,9 | 1,6 | 31,8 % | 1,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (7,4%) |
| 2 | 2 (7,4%) |
| 3 | 3 (11,1%) |
| 4 | 3 (11,1%) |
| 5 | 7 (25,9%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (37,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | 4,5 | 1,6 | 36,0 % | 1,0 | 3,5 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (3,6%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (7,1%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 9 (32,1%) |
| 6 Instämmer helt | 16 (57,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 5,3 | 1,2 | 22,4 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (7,1%) |
| 2 | 2 (7,1%) |
| 3 | 4 (14,3%) |
| 4 | 5 (17,9%) |
| 5 | 6 (21,4%) |
| 6 Instämmer helt | 9 (32,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 4,4 | 1,6 | 36,5 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (3,7%) |
| 2 | 1 (3,7%) |
| 3 | 2 (7,4%) |
| 4 | 4 (14,8%) |
| 5 | 3 (11,1%) |
| 6 Instämmer helt | 16 (59,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 5,0 | 1,4 | 28,3 % | 1,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (3,7%) |
| 2 | 2 (7,4%) |
| 3 | 3 (11,1%) |
| 4 | 4 (14,8%) |
| 5 | 6 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 11 (40,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 4,7 | 1,5 | 32,0 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. Kommentera gärna ditt svar.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. Kommentera gärna ditt svar. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (7,7%) |
| 2 | 1 (3,8%) |
| 3 | 1 (3,8%) |
| 4 | 1 (3,8%) |
| 5 | 10 (38,5%) |
| 6 Instämmer helt | 11 (42,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. Kommentera gärna ditt svar. | 4,9 | 1,5 | 30,8 % | 1,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |