2OT015 HT24 Operationssjukvård - Perioperativ omvårdnad 2 7,5 hp
Antal respondenter: 22
Antal svar: 10
Svarsfrekvens: 45,45 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,3 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,3 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (20,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,1 | 0,7 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (10,0%) |
delvis | 2 (20,0%) |
i hög grad | 2 (20,0%) |
i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 1,1 | 26,8 % | 2,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 6 (60,0%) |
i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 4,2 | 0,6 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kommentar |
---|
FÖr många övningar. Missar vfu tid |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 4 (40,0%) |
i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
VFU - Frågor
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (10,0%) |
Delvis | 2 (20,0%) |
I hög grad | 3 (30,0%) |
I mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 4,0 | 1,1 | 26,4 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (10,0%) |
I hög grad | 2 (20,0%) |
I mycket hög grad | 7 (70,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,6 | 0,7 | 15,2 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (10,0%) |
I hög grad | 5 (50,0%) |
I mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 4,3 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Vad kan förbättras i kursen? Motivera gärna med så konstruktiva förslag som möjligt.
Vad kan förbättras i kursen? Motivera gärna med så konstruktiva förslag som möjligt. |
---|
Hade önskat att positioneringsexaminationsseminarium hade lottats med vem man skulle göra tillsammans med och inte att vi skulle få välja själva. Inte proffesionellt att inte lotta. |
Jag tycker att seminarium skulle kunna ersätta essä, då det skulle ge möjlighet att höra vad andra har för reflektioner och tankar kring ämnet. |
Istället för essä i ett ämne (palliativ period.omv.)som man inte (de allra flesta) kommer i kontakt med under VFU så kanske ett seminarium (på plats) hade kunna vara intressant och mer givande. |
. |