2TL065 Dentala biomaterial och toxikologi 1 VT24
Antal respondenter: 86
Antal svar: 16
Svarsfrekvens: 18,60 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (25,0%) |
i hög grad | 8 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (25,0%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 0,7 | 18,3 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (18,8%) |
i hög grad | 7 (43,8%) |
i mycket hög grad | 6 (37,5%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 17,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (12,5%) |
delvis | 3 (18,8%) |
i hög grad | 7 (43,8%) |
i mycket hög grad | 4 (25,0%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,8 | 1,0 | 25,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (6,2%) |
i liten grad | 2 (12,5%) |
delvis | 5 (31,2%) |
i hög grad | 5 (31,2%) |
i mycket hög grad | 3 (18,8%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,4 | 1,2 | 33,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (12,5%) |
i liten grad | 1 (6,2%) |
delvis | 3 (18,8%) |
i hög grad | 7 (43,8%) |
i mycket hög grad | 3 (18,8%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,5 | 1,3 | 36,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke.
Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (31,2%) |
i hög grad | 5 (31,2%) |
i mycket hög grad | 6 (37,5%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke. | 4,1 | 0,9 | 21,0 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (31,2%) |
i hög grad | 7 (43,8%) |
i mycket hög grad | 4 (25,0%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 3,9 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (6,2%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 7 (43,8%) |
i hög grad | 3 (18,8%) |
i mycket hög grad | 5 (31,2%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,7 | 1,1 | 30,9 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen.
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (18,8%) |
i liten grad | 2 (12,5%) |
delvis | 5 (31,2%) |
i hög grad | 3 (18,8%) |
i mycket hög grad | 3 (18,8%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | 3,1 | 1,4 | 45,4 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (6,2%) |
i liten grad | 1 (6,2%) |
delvis | 2 (12,5%) |
i hög grad | 7 (43,8%) |
i mycket hög grad | 5 (31,2%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 1,1 | 29,6 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (6,2%) |
delvis | 2 (12,5%) |
i hög grad | 7 (43,8%) |
i mycket hög grad | 6 (37,5%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | 4,1 | 0,9 | 21,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen var välorganiserad.
Kursen var välorganiserad. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (6,2%) |
i liten grad | 2 (12,5%) |
delvis | 3 (18,8%) |
i hög grad | 5 (31,2%) |
i mycket hög grad | 5 (31,2%) |
Summa | 16 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var välorganiserad. | 3,7 | 1,2 | 33,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |