HT23 (Op) Perioperativ omvårdnad 1 (2OT014)

Antal respondenter: 27
Antal svar: 5
Svarsfrekvens: 18,52 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (20,0%)
i hög grad0 (0,0%)
i mycket hög grad4 (80,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,60,919,4 %3,05,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (40,0%)
i hög grad1 (20,0%)
i mycket hög grad2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,01,025,0 %3,03,04,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (20,0%)
delvis1 (20,0%)
i hög grad1 (20,0%)
i mycket hög grad2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,81,334,3 %2,03,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (20,0%)
i hög grad2 (40,0%)
i mycket hög grad2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,20,819,9 %3,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad0 (0,0%)
i mycket hög grad5 (100,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
5,00,00,0 %5,05,05,05,05,0

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (20,0%)
delvis1 (20,0%)
i hög grad2 (40,0%)
i mycket hög grad1 (20,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.3,61,131,7 %2,03,04,04,05,0

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (20,0%)
delvis3 (60,0%)
i hög grad0 (0,0%)
i mycket hög grad1 (20,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.3,21,134,2 %2,03,03,03,05,0

VFU - Frågor

·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.

·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.Antal svar
I mycket liten grad0 (0,0%)
I liten grad0 (0,0%)
Delvis0 (0,0%)
I hög grad2 (40,0%)
I mycket hög grad3 (60,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.4,60,511,9 %4,04,05,05,05,0

·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).

·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).Antal svar
I mycket liten grad0 (0,0%)
I liten grad0 (0,0%)
Delvis0 (0,0%)
I hög grad2 (40,0%)
I mycket hög grad3 (60,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).4,60,511,9 %4,04,05,05,05,0

·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.

·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.Antal svar
I mycket liten grad0 (0,0%)
I liten grad0 (0,0%)
Delvis0 (0,0%)
I hög grad1 (20,0%)
I mycket hög grad4 (80,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.4,80,49,3 %4,05,05,05,05,0

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (20,0%)
i hög grad2 (40,0%)
i mycket hög grad2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.4,20,819,9 %3,04,04,05,05,0

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemålAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (60,0%)
i hög grad0 (0,0%)
i mycket hög grad2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål3,81,128,8 %3,03,03,05,05,0

Under kursen har jag fått värdefulla kommentarer på mina presentationer

Under kursen har jag fått värdefulla kommentarer på mina presentationerAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (20,0%)
i hög grad2 (40,0%)
i mycket hög grad2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under kursen har jag fått värdefulla kommentarer på mina presentationer4,20,819,9 %3,04,04,05,05,0

Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng

Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoängAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (20,0%)
delvis2 (40,0%)
i hög grad1 (20,0%)
i mycket hög grad1 (20,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng3,41,133,5 %2,03,03,04,05,0

Qouiz frågorna var ett stöd i mitt lärande i hygieniska och aseptiska principer

Qouiz frågorna var ett stöd i mitt lärande i hygieniska och aseptiska principerAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (40,0%)
i hög grad2 (40,0%)
i mycket hög grad1 (20,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Qouiz frågorna var ett stöd i mitt lärande i hygieniska och aseptiska principer3,80,822,0 %3,03,04,04,05,0

Examinationsformerna i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen

Examinationsformerna i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålenAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (20,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad3 (60,0%)
i mycket hög grad1 (20,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Examinationsformerna i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen3,81,128,8 %2,04,04,04,05,0

Lärandemiljön under VFU:n var god

Lärandemiljön under VFU:n var godAntal svar
i mycket liten grad
0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad2 (40,0%)
i mycket hög grad3 (60,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Lärandemiljön under VFU:n var god4,60,511,9 %4,04,05,05,05,0

Läraktiviteten "peer learning" under VFU:n var ett stöd för mig att kunna tillämpa hygieniska och aseptiska principer.

Läraktiviteten "peer learning" under VFU:n var ett stöd för mig att kunna tillämpa hygieniska och aseptiska principer.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (40,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad0 (0,0%)
i mycket hög grad3 (60,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Läraktiviteten "peer learning" under VFU:n var ett stöd för mig att kunna tillämpa hygieniska och aseptiska principer.3,81,643,2 %2,02,05,05,05,0

Seminariet "Samarbete för säkra övergångar för patient mellan intensiv- och operationssjukvård" tillsammans med specialistsjuksköterskestudenter inom anestesi- och intensivvården var relevant för mitt lärand om patientsäkerhet. 

Seminariet "Samarbete för säkra övergångar för patient mellan intensiv- och operationssjukvård" tillsammans med specialistsjuksköterskestudenter inom anestesi- och intensivvården var relevant för mitt lärand om patientsäkerhet. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (40,0%)
delvis1 (20,0%)
i hög grad1 (20,0%)
i mycket hög grad1 (20,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet "Samarbete för säkra övergångar för patient mellan intensiv- och operationssjukvård" tillsammans med specialistsjuksköterskestudenter inom anestesi- och intensivvården var relevant för mitt lärand om patientsäkerhet. 3,21,340,7 %2,02,03,04,05,0

Hur värderar du kursen som helhet?

Hur värderar du kursen som helhet?Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad4 (80,0%)
i mycket hög grad1 (20,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Hur värderar du kursen som helhet?4,20,410,6 %4,04,04,04,05,0