HT23 (Op) Perioperativ omvårdnad 1 (2OT014)
Antal respondenter: 27
Antal svar: 5
Svarsfrekvens: 18,52 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (20,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 4 (80,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,6 | 0,9 | 19,4 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (40,0%) |
i hög grad | 1 (20,0%) |
i mycket hög grad | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 1,0 | 25,0 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (20,0%) |
delvis | 1 (20,0%) |
i hög grad | 1 (20,0%) |
i mycket hög grad | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,8 | 1,3 | 34,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (20,0%) |
i hög grad | 2 (40,0%) |
i mycket hög grad | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,2 | 0,8 | 19,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 5 (100,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (20,0%) |
delvis | 1 (20,0%) |
i hög grad | 2 (40,0%) |
i mycket hög grad | 1 (20,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 3,6 | 1,1 | 31,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (20,0%) |
delvis | 3 (60,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 1 (20,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,2 | 1,1 | 34,2 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
VFU - Frågor
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (40,0%) |
I mycket hög grad | 3 (60,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 4,6 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (40,0%) |
I mycket hög grad | 3 (60,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,6 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 1 (20,0%) |
I mycket hög grad | 4 (80,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 4,8 | 0,4 | 9,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (20,0%) |
i hög grad | 2 (40,0%) |
i mycket hög grad | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,2 | 0,8 | 19,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (60,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål | 3,8 | 1,1 | 28,8 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Under kursen har jag fått värdefulla kommentarer på mina presentationer
Under kursen har jag fått värdefulla kommentarer på mina presentationer | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (20,0%) |
i hög grad | 2 (40,0%) |
i mycket hög grad | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen har jag fått värdefulla kommentarer på mina presentationer | 4,2 | 0,8 | 19,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (20,0%) |
delvis | 2 (40,0%) |
i hög grad | 1 (20,0%) |
i mycket hög grad | 1 (20,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng | 3,4 | 1,1 | 33,5 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Qouiz frågorna var ett stöd i mitt lärande i hygieniska och aseptiska principer
Qouiz frågorna var ett stöd i mitt lärande i hygieniska och aseptiska principer | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (40,0%) |
i hög grad | 2 (40,0%) |
i mycket hög grad | 1 (20,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Qouiz frågorna var ett stöd i mitt lärande i hygieniska och aseptiska principer | 3,8 | 0,8 | 22,0 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Examinationsformerna i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen
Examinationsformerna i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (20,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (60,0%) |
i mycket hög grad | 1 (20,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationsformerna i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen | 3,8 | 1,1 | 28,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Lärandemiljön under VFU:n var god
Lärandemiljön under VFU:n var god | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (40,0%) |
i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lärandemiljön under VFU:n var god | 4,6 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Läraktiviteten "peer learning" under VFU:n var ett stöd för mig att kunna tillämpa hygieniska och aseptiska principer.
Läraktiviteten "peer learning" under VFU:n var ett stöd för mig att kunna tillämpa hygieniska och aseptiska principer. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (40,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Läraktiviteten "peer learning" under VFU:n var ett stöd för mig att kunna tillämpa hygieniska och aseptiska principer. | 3,8 | 1,6 | 43,2 % | 2,0 | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet "Samarbete för säkra övergångar för patient mellan intensiv- och operationssjukvård" tillsammans med specialistsjuksköterskestudenter inom anestesi- och intensivvården var relevant för mitt lärand om patientsäkerhet.
Seminariet "Samarbete för säkra övergångar för patient mellan intensiv- och operationssjukvård" tillsammans med specialistsjuksköterskestudenter inom anestesi- och intensivvården var relevant för mitt lärand om patientsäkerhet. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (40,0%) |
delvis | 1 (20,0%) |
i hög grad | 1 (20,0%) |
i mycket hög grad | 1 (20,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet "Samarbete för säkra övergångar för patient mellan intensiv- och operationssjukvård" tillsammans med specialistsjuksköterskestudenter inom anestesi- och intensivvården var relevant för mitt lärand om patientsäkerhet. | 3,2 | 1,3 | 40,7 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen som helhet?
Hur värderar du kursen som helhet? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (80,0%) |
i mycket hög grad | 1 (20,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur värderar du kursen som helhet? | 4,2 | 0,4 | 10,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |