
2BM030 Vetenskaplig metod HT24
Antal respondenter: 41
Antal svar: 26
Svarsfrekvens: 63,41 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,8%) |
| i liten grad | 1 (3,8%) |
| delvis | 5 (19,2%) |
| i hög grad | 9 (34,6%) |
| i mycket hög grad | 10 (38,5%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 1,1 | 26,5 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (11,5%) |
| i hög grad | 15 (57,7%) |
| i mycket hög grad | 7 (26,9%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,9 | 21,6 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (11,5%) |
| i liten grad | 3 (11,5%) |
| delvis | 3 (11,5%) |
| i hög grad | 9 (34,6%) |
| i mycket hög grad | 8 (30,8%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,6 | 1,4 | 37,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,8%) |
| i liten grad | 2 (7,7%) |
| delvis | 5 (19,2%) |
| i hög grad | 9 (34,6%) |
| i mycket hög grad | 9 (34,6%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,9 | 1,1 | 28,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (7,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,8%) |
| i hög grad | 7 (26,9%) |
| i mycket hög grad | 16 (61,5%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 1,1 | 26,0 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |