2BM029 Global sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa samt barnmorskans profession HT24
Antal respondenter: 41
Antal svar: 27
Svarsfrekvens: 65,85 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (11,1%) |
i hög grad | 14 (51,9%) |
i mycket hög grad | 10 (37,0%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,3 | 0,7 | 15,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,4%) |
i hög grad | 11 (40,7%) |
i mycket hög grad | 14 (51,9%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 14,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,7%) |
delvis | 1 (3,7%) |
i hög grad | 14 (51,9%) |
i mycket hög grad | 11 (40,7%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,3 | 0,7 | 16,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (14,8%) |
i hög grad | 12 (44,4%) |
i mycket hög grad | 11 (40,7%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 0,7 | 16,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,4%) |
i hög grad | 7 (25,9%) |
i mycket hög grad | 18 (66,7%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,6 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (7,4%) |
delvis | 3 (11,1%) |
i hög grad | 14 (51,9%) |
i mycket hög grad | 8 (29,6%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | 4,0 | 0,9 | 21,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (11,1%) |
i hög grad | 7 (25,9%) |
i mycket hög grad | 17 (63,0%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,5 | 0,7 | 15,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,8%) |
i hög grad | 12 (46,2%) |
i mycket hög grad | 13 (50,0%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 13,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter och i diskussioner samt seminarier). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,4%) |
i hög grad | 11 (40,7%) |
i mycket hög grad | 14 (51,9%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter och i diskussioner samt seminarier). | 4,4 | 0,6 | 14,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (11,1%) |
i hög grad | 10 (37,0%) |
i mycket hög grad | 14 (51,9%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs. | 4,4 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen Kulturdoulor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen Kulturdoulor var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (8,0%) |
delvis | 1 (4,0%) |
i hög grad | 7 (28,0%) |
i mycket hög grad | 15 (60,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen Kulturdoulor var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,9 | 20,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Reflektionsseminariet Midwives role in the health system var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Reflektionsseminariet Midwives role in the health system var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
i liten grad | 1 (3,7%) |
delvis | 4 (14,8%) |
i hög grad | 9 (33,3%) |
i mycket hög grad | 12 (44,4%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reflektionsseminariet Midwives role in the health system var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 1,1 | 25,5 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Reflektionsseminariet Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Reflektionsseminariet Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 10 (38,5%) |
i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reflektionsseminariet Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Reflektionsseminariet och artikelgranskning: Abort ur ett globalt perspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Reflektionsseminariet och artikelgranskning: Abort ur ett globalt perspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,7%) |
i hög grad | 6 (22,2%) |
i mycket hög grad | 19 (70,4%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reflektionsseminariet och artikelgranskning: Abort ur ett globalt perspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,9 | 19,6 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen Menstruell Hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen Menstruell Hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,8%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 11 (42,3%) |
i mycket hög grad | 12 (46,2%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen Menstruell Hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 18,3 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsning Läkare i Världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsning Läkare i Världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (11,5%) |
i hög grad | 9 (34,6%) |
i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsning Läkare i Världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Grupparbetet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Grupparbetet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,4%) |
i hög grad | 10 (37,0%) |
i mycket hög grad | 14 (51,9%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grupparbetet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 21,2 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Examinationsseminariet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Examinationsseminariet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (11,1%) |
i hög grad | 4 (14,8%) |
i mycket hög grad | 20 (74,1%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationsseminariet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,7 | 14,9 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |