2BM029 Global sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa samt barnmorskans profession HT24

Antal respondenter: 41
Antal svar: 27
Svarsfrekvens: 65,85 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (11,1%)
i hög grad14 (51,9%)
i mycket hög grad10 (37,0%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,30,715,4 %3,04,04,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (7,4%)
i hög grad11 (40,7%)
i mycket hög grad14 (51,9%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,40,614,4 %3,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,7%)
delvis1 (3,7%)
i hög grad14 (51,9%)
i mycket hög grad11 (40,7%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,30,716,9 %2,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (14,8%)
i hög grad12 (44,4%)
i mycket hög grad11 (40,7%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,30,716,7 %3,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (7,4%)
i hög grad7 (25,9%)
i mycket hög grad18 (66,7%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,60,613,8 %3,04,05,05,05,0

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (7,4%)
delvis3 (11,1%)
i hög grad14 (51,9%)
i mycket hög grad8 (29,6%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.4,00,921,2 %2,04,04,05,05,0

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (11,1%)
i hög grad7 (25,9%)
i mycket hög grad17 (63,0%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.4,50,715,5 %3,04,05,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (3,8%)
i hög grad12 (46,2%)
i mycket hög grad13 (50,0%)
Summa26 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,613,0 %3,04,04,55,05,0

Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).

Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (7,4%)
i hög grad11 (40,7%)
i mycket hög grad14 (51,9%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis vid gruppaktiviteter
och i diskussioner samt seminarier).
4,40,614,4 %3,04,05,05,05,0

Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.

Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (11,1%)
i hög grad10 (37,0%)
i mycket hög grad14 (51,9%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har kunnat reflektera över det som jag har lärt mig under denna kurs.4,40,715,7 %3,04,05,05,05,0

Föreläsningen Kulturdoulor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen Kulturdoulor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (8,0%)
delvis1 (4,0%)
i hög grad7 (28,0%)
i mycket hög grad15 (60,0%)
Summa25 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen Kulturdoulor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,920,7 %2,04,05,05,05,0

Reflektionsseminariet Midwives role in the health system var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet Midwives role in the health system var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad1 (3,7%)
delvis4 (14,8%)
i hög grad9 (33,3%)
i mycket hög grad12 (44,4%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet Midwives role in the health system var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,11,125,5 %1,04,04,05,05,0

Reflektionsseminariet Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (7,7%)
i hög grad10 (38,5%)
i mycket hög grad14 (53,8%)
Summa26 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet Preventivmedelsrådgivning och användning med fokus på utrikesfödda kvinnor var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,614,5 %3,04,05,05,05,0

Reflektionsseminariet och artikelgranskning: Abort ur ett globalt perspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet och artikelgranskning: Abort ur ett globalt perspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (3,7%)
i hög grad6 (22,2%)
i mycket hög grad19 (70,4%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet och artikelgranskning: Abort ur ett globalt perspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,919,6 %1,04,05,05,05,0

Föreläsningen Menstruell Hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen Menstruell Hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,8%)
delvis2 (7,7%)
i hög grad11 (42,3%)
i mycket hög grad12 (46,2%)
Summa26 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen Menstruell Hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,818,3 %2,04,04,05,05,0

Föreläsning Läkare i Världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsning Läkare i Världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (11,5%)
i hög grad9 (34,6%)
i mycket hög grad14 (53,8%)
Summa26 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsning Läkare i Världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,715,9 %3,04,05,05,05,0

Grupparbetet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Grupparbetet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (7,4%)
i hög grad10 (37,0%)
i mycket hög grad14 (51,9%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Grupparbetet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,921,2 %1,04,05,05,05,0

Examinationsseminariet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Examinationsseminariet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (11,1%)
i hög grad4 (14,8%)
i mycket hög grad20 (74,1%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Examinationsseminariet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,714,9 %3,04,55,05,05,0