
Kursenkät 3BL008 Next generation sequencing (NGS) och bioinformatik_HT24
Antal respondenter: 31
Antal svar: 17
Svarsfrekvens: 54,84 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (17,6%) |
| delvis | 2 (11,8%) |
| i hög grad | 9 (52,9%) |
| i mycket hög grad | 3 (17,6%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,7 | 1,0 | 26,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (5,9%) |
| delvis | 6 (35,3%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 3 (17,6%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,7 | 0,8 | 22,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (17,6%) |
| i liten grad | 1 (5,9%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 8 (47,1%) |
| i mycket hög grad | 2 (11,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,3 | 1,3 | 39,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 11 (64,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (11,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,8 | 0,9 | 24,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (11,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 9 (52,9%) |
| i mycket hög grad | 3 (17,6%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,6 | 1,2 | 32,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Vilken inriktning går du?
| Vilken inriktning går du? | Antal svar |
|---|---|
| Molekylär medicin | 11 (64,7%) |
| Fysiologi | 0 (0,0%) |
| Patologi | 6 (35,3%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilken inriktning går du? | 1,7 | 1,0 | 57,8 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 3,0 |
Vilket tema tyckte du var svårast?
| Vilket tema tyckte du var svårast? | Antal svar |
|---|---|
| Tema 1 | 1 (5,9%) |
| Tema 2 | 7 (41,2%) |
| Tema 3 | 9 (52,9%) |
| Tema 4 | 0 (0,0%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilket tema tyckte du var svårast? | 2,5 | 0,6 | 25,3 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 |
Vilket tema tycker du var lättast?
| Vilket tema tycker du var lättast? | Antal svar |
|---|---|
| Tema 1 | 1 (6,2%) |
| Tema 2 | 0 (0,0%) |
| Tema 3 | 3 (18,8%) |
| Tema 4 | 12 (75,0%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilket tema tycker du var lättast? | 3,6 | 0,8 | 22,2 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag upplevde att kursen som helhet var bra.
| Jag upplevde att kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 4 (23,5%) |
| delvis | 2 (11,8%) |
| i hög grad | 8 (47,1%) |
| i mycket hög grad | 2 (11,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursen som helhet var bra. | 3,4 | 1,2 | 34,9 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |