1SJ030 Examensarbete i omvårdnad HT23 Campus B
Antal respondenter: 60
Antal svar: 17
Svarsfrekvens: 28,33 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (5,9%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 9 (52,9%) |
| i mycket hög grad | 4 (23,5%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,9 | 0,8 | 21,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (47,1%) |
| i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,4 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 9 (52,9%) |
| i mycket hög grad | 7 (41,2%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,6 | 13,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (5,9%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,8 | 18,0 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 6 (35,3%) |
| i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 1,0 | 24,4 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (5,9%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 9 (52,9%) |
| i mycket hög grad | 4 (23,5%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | 3,9 | 0,8 | 21,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (23,5%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 5 (29,4%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | 3,9 | 1,1 | 27,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | 4,5 | 0,6 | 14,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 8 (47,1%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | 4,2 | 1,0 | 24,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (18,8%) |
| i hög grad | 9 (56,2%) |
| i mycket hög grad | 4 (25,0%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 4,1 | 0,7 | 16,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 5 (29,4%) |
| i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 4,4 | 1,1 | 24,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (23,5%) |
| i hög grad | 6 (35,3%) |
| i mycket hög grad | 7 (41,2%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 4,2 | 0,8 | 19,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (11,8%) |
| i hög grad | 10 (58,8%) |
| i mycket hög grad | 4 (23,5%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 3,9 | 1,0 | 24,5 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (11,8%) |
| i hög grad | 12 (70,6%) |
| i mycket hög grad | 3 (17,6%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,1 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens arbetsformer enligt nedan har stimulerat mitt lärande
Handledningsgrupper
| Handledningsgrupper | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (5,9%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 6 (35,3%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Handledningsgrupper | 4,1 | 0,9 | 22,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningar
| Föreläsningar | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (11,8%) |
| delvis | 4 (23,5%) |
| i hög grad | 8 (47,1%) |
| i mycket hög grad | 3 (17,6%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningar | 3,7 | 0,9 | 24,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Seminarier
| Seminarier | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (35,3%) |
| i hög grad | 4 (23,5%) |
| i mycket hög grad | 7 (41,2%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminarier | 4,1 | 0,9 | 22,2 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
KI-bibliotekets workshops/seminarier
| KI-bibliotekets workshops/seminarier | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (17,6%) |
| delvis | 7 (41,2%) |
| i hög grad | 2 (11,8%) |
| i mycket hög grad | 5 (29,4%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KI-bibliotekets workshops/seminarier | 3,5 | 1,1 | 31,9 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Studieguiden
| Studieguiden | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (11,8%) |
| delvis | 5 (29,4%) |
| i hög grad | 5 (29,4%) |
| i mycket hög grad | 5 (29,4%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studieguiden | 3,8 | 1,0 | 27,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |