
1RS034 Magnetkamerna_VT23
Antal respondenter: 6
Antal svar: 5
Svarsfrekvens: 83,33 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (20,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (20,0%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 1,8 | 47,1 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (20,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (20,0%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,8 | 1,8 | 47,1 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (20,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 1 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 1,7 | 43,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (20,0%) |
| i hög grad | 1 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,9 | 20,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 1 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (80,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,8 | 0,4 | 9,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande.
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | 4,6 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har fått användbar återkoppling.
| Jag har fått användbar återkoppling. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (40,0%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått användbar återkoppling. | 4,2 | 1,1 | 26,1 % | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment.
| Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (20,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (80,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | 4,4 | 1,3 | 30,5 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen var forskningsanknuten.
| Kursen var forskningsanknuten. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 1 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (80,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var forskningsanknuten. | 4,8 | 0,4 | 9,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar).
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (20,0%) |
| i hög grad | 2 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (40,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | 4,2 | 0,8 | 19,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 1 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (80,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen | 4,8 | 0,4 | 9,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande under den här kursen
| Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande under den här kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (20,0%) |
| i hög grad | 1 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande under den här kursen | 4,4 | 0,9 | 20,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Lärarna har funnits tillgängliga för oss studenter under kursen
| Lärarna har funnits tillgängliga för oss studenter under kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna har funnits tillgängliga för oss studenter under kursen | 4,6 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |