
2QA281 Stöd i samband med barnafödande HT23
Antal respondenter: 34
Antal svar: 26
Svarsfrekvens: 76,47 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (23,1%) |
| i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 12 (46,2%) |
| i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (7,7%) |
| i mycket hög grad | 24 (92,3%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,9 | 0,3 | 5,5 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (11,5%) |
| i hög grad | 9 (34,6%) |
| i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,7%) |
| i hög grad | 4 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,7 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Gruppreflektion Stödets dimensioner var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Gruppreflektion Stödets dimensioner var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,8%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 9 (34,6%) |
| i mycket hög grad | 16 (61,5%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gruppreflektion Stödets dimensioner var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 15,6 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Förlossningsupplevelse med Frida Virman var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Förlossningsupplevelse med Frida Virman var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,8%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 11 (42,3%) |
| i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Förlossningsupplevelse med Frida Virman var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 15,8 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Barnafödandets historia med Maja Larsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Barnafödandets historia med Maja Larsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,7%) |
| i hög grad | 11 (42,3%) |
| i mycket hög grad | 13 (50,0%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Barnafödandets historia med Maja Larsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet Trygghetsmodellen (Föda utan rädsla, KUA mm) med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet Trygghetsmodellen (Föda utan rädsla, KUA mm) med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (11,5%) |
| i mycket hög grad | 23 (88,5%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet Trygghetsmodellen (Föda utan rädsla, KUA mm) med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,9 | 0,3 | 6,7 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den praktiska träningen Fysiskt stöd med Kristina Lundberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Den praktiska träningen Fysiskt stöd med Kristina Lundberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,7%) |
| i hög grad | 5 (19,2%) |
| i mycket hög grad | 19 (73,1%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den praktiska träningen Fysiskt stöd med Kristina Lundberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna om Förlossningsrädsla och sexuella övergrepp med Lotta Halvorsen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningarna om Förlossningsrädsla och sexuella övergrepp med Lotta Halvorsen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (11,5%) |
| i mycket hög grad | 23 (88,5%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningarna om Förlossningsrädsla och sexuella övergrepp med Lotta Halvorsen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,9 | 0,3 | 6,7 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Oxytocin med Kerstin Uvnäs-Moberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Oxytocin med Kerstin Uvnäs-Moberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (26,9%) |
| i mycket hög grad | 19 (73,1%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Oxytocin med Kerstin Uvnäs-Moberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,6 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Teorier och begrepp med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Teorier och begrepp med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,7%) |
| i hög grad | 4 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Teorier och begrepp med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Case load/Min barmorska med Camilla Särnholm var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Case load/Min barmorska med Camilla Särnholm var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,8%) |
| delvis | 1 (3,8%) |
| i hög grad | 7 (26,9%) |
| i mycket hög grad | 17 (65,4%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Case load/Min barmorska med Camilla Särnholm var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,8 | 16,8 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Medikalisering med Eva Rydahl var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Medikalisering med Eva Rydahl var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (23,1%) |
| i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Medikalisering med Eva Rydahl var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Perspektiv på medikalisering med Lotta Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Perspektiv på medikalisering med Lotta Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,7%) |
| i hög grad | 6 (23,1%) |
| i mycket hög grad | 18 (69,2%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Perspektiv på medikalisering med Lotta Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Tvärgruppsseminariet Sexuella övergrepp var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Tvärgruppsseminariet Sexuella övergrepp var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,8%) |
| i hög grad | 10 (38,5%) |
| i mycket hög grad | 15 (57,7%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tvärgruppsseminariet Sexuella övergrepp var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 12,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet Svåra fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet Svåra fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,8%) |
| i hög grad | 4 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 21 (80,8%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet Svåra fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,5 | 10,8 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Studieuppgiften med kamratgranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Studieuppgiften med kamratgranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,8%) |
| delvis | 2 (7,7%) |
| i hög grad | 8 (30,8%) |
| i mycket hög grad | 15 (57,7%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studieuppgiften med kamratgranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 18,3 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |