2QA281 Stöd i samband med barnafödande HT23
Antal respondenter: 34
Antal svar: 26
Svarsfrekvens: 76,47 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 6 (23,1%) |
i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 12 (46,2%) |
i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (7,7%) |
i mycket hög grad | 24 (92,3%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,9 | 0,3 | 5,5 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (11,5%) |
i hög grad | 9 (34,6%) |
i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 4 (15,4%) |
i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,7 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Gruppreflektion Stödets dimensioner var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Gruppreflektion Stödets dimensioner var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,8%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 9 (34,6%) |
i mycket hög grad | 16 (61,5%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gruppreflektion Stödets dimensioner var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 15,6 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Förlossningsupplevelse med Frida Virman var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Förlossningsupplevelse med Frida Virman var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,8%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 11 (42,3%) |
i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Förlossningsupplevelse med Frida Virman var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 15,8 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Barnafödandets historia med Maja Larsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Barnafödandets historia med Maja Larsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 11 (42,3%) |
i mycket hög grad | 13 (50,0%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Barnafödandets historia med Maja Larsson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet Trygghetsmodellen (Föda utan rädsla, KUA mm) med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet Trygghetsmodellen (Föda utan rädsla, KUA mm) med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (11,5%) |
i mycket hög grad | 23 (88,5%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet Trygghetsmodellen (Föda utan rädsla, KUA mm) med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,9 | 0,3 | 6,7 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den praktiska träningen Fysiskt stöd med Kristina Lundberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den praktiska träningen Fysiskt stöd med Kristina Lundberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 5 (19,2%) |
i mycket hög grad | 19 (73,1%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den praktiska träningen Fysiskt stöd med Kristina Lundberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna om Förlossningsrädsla och sexuella övergrepp med Lotta Halvorsen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningarna om Förlossningsrädsla och sexuella övergrepp med Lotta Halvorsen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (11,5%) |
i mycket hög grad | 23 (88,5%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna om Förlossningsrädsla och sexuella övergrepp med Lotta Halvorsen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,9 | 0,3 | 6,7 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Oxytocin med Kerstin Uvnäs-Moberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Oxytocin med Kerstin Uvnäs-Moberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 7 (26,9%) |
i mycket hög grad | 19 (73,1%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Oxytocin med Kerstin Uvnäs-Moberg var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,6 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Teorier och begrepp med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Teorier och begrepp med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 4 (15,4%) |
i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Teorier och begrepp med Liisa Svensson var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Case load/Min barmorska med Camilla Särnholm var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Case load/Min barmorska med Camilla Särnholm var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,8%) |
delvis | 1 (3,8%) |
i hög grad | 7 (26,9%) |
i mycket hög grad | 17 (65,4%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Case load/Min barmorska med Camilla Särnholm var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,8 | 16,8 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Medikalisering med Eva Rydahl var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Medikalisering med Eva Rydahl var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 6 (23,1%) |
i mycket hög grad | 20 (76,9%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Medikalisering med Eva Rydahl var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Perspektiv på medikalisering med Lotta Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Perspektiv på medikalisering med Lotta Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 6 (23,1%) |
i mycket hög grad | 18 (69,2%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Perspektiv på medikalisering med Lotta Elvander var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Tvärgruppsseminariet Sexuella övergrepp var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Tvärgruppsseminariet Sexuella övergrepp var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,8%) |
i hög grad | 10 (38,5%) |
i mycket hög grad | 15 (57,7%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tvärgruppsseminariet Sexuella övergrepp var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 12,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet Svåra fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet Svåra fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,8%) |
i hög grad | 4 (15,4%) |
i mycket hög grad | 21 (80,8%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet Svåra fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,5 | 10,8 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Studieuppgiften med kamratgranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Studieuppgiften med kamratgranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,8%) |
delvis | 2 (7,7%) |
i hög grad | 8 (30,8%) |
i mycket hög grad | 15 (57,7%) |
Summa | 26 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Studieuppgiften med kamratgranskning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 18,3 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |