2SP032 HT24 halvfart (DSK, KIR, MED) Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad

Antal respondenter: 91
Antal svar: 33
Svarsfrekvens: 36,26 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (15,2%)
i hög grad23 (69,7%)
i mycket hög grad5 (15,2%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,00,614,0 %3,04,04,04,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (9,1%)
i hög grad27 (81,8%)
i mycket hög grad3 (9,1%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,00,410,8 %3,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,0%)
delvis7 (21,2%)
i hög grad15 (45,5%)
i mycket hög grad10 (30,3%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,00,820,1 %2,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis9 (27,3%)
i hög grad14 (42,4%)
i mycket hög grad10 (30,3%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,00,819,1 %3,03,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,0%)
delvis7 (21,2%)
i hög grad15 (45,5%)
i mycket hög grad10 (30,3%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,00,820,1 %2,04,04,05,05,0

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (6,1%)
delvis12 (36,4%)
i hög grad10 (30,3%)
i mycket hög grad9 (27,3%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.3,80,924,5 %2,03,04,05,05,0

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (6,1%)
delvis8 (24,2%)
i hög grad19 (57,6%)
i mycket hög grad4 (12,1%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.3,80,820,0 %2,03,04,04,05,0

Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).

Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).Antal svar
i mycket liten grad1 (3,0%)
i liten grad2 (6,1%)
delvis5 (15,2%)
i hög grad12 (36,4%)
i mycket hög grad13 (39,4%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).4,01,025,9 %1,04,04,05,05,0

Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.

Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,1%)
delvis8 (25,0%)
i hög grad18 (56,2%)
i mycket hög grad5 (15,6%)
Summa32 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.3,80,718,8 %2,03,04,04,05,0

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,0%)
i liten grad1 (3,0%)
delvis11 (33,3%)
i hög grad16 (48,5%)
i mycket hög grad4 (12,1%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.3,60,923,6 %1,03,04,04,05,0

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.Antal svar
i mycket liten grad3 (10,3%)
i liten grad1 (3,4%)
delvis12 (41,4%)
i hög grad8 (27,6%)
i mycket hög grad5 (17,2%)
Summa29 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.3,41,133,9 %1,03,03,04,05,0

Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.

Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (9,1%)
delvis5 (15,2%)
i hög grad22 (66,7%)
i mycket hög grad3 (9,1%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.3,80,820,0 %2,04,04,04,05,0

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (18,2%)
i hög grad16 (48,5%)
i mycket hög grad10 (30,3%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.4,00,921,9 %1,04,04,05,05,0

Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbart i klinisk praxis

Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbart i klinisk praxisAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,0%)
delvis5 (15,2%)
i hög grad18 (54,5%)
i mycket hög grad9 (27,3%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbart i klinisk praxis4,10,718,4 %2,04,04,05,05,0

Mina kunskaper om forskningsprocessen har fördjupats

Mina kunskaper om forskningsprocessen har fördjupatsAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (18,2%)
i hög grad17 (51,5%)
i mycket hög grad10 (30,3%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina kunskaper om forskningsprocessen har fördjupats4,10,716,9 %3,04,04,05,05,0

Kursen gav mig fördjupade forskningsetiska kunskaper

Kursen gav mig fördjupade forskningsetiska kunskaperAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis9 (27,3%)
i hög grad19 (57,6%)
i mycket hög grad5 (15,2%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen gav mig fördjupade forskningsetiska kunskaper3,90,616,8 %3,03,04,04,05,0