2SP032 HT24 halvfart (DSK, KIR, MED) Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad
Antal respondenter: 91
Antal svar: 33
Svarsfrekvens: 36,26 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (15,2%) |
i hög grad | 23 (69,7%) |
i mycket hög grad | 5 (15,2%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 0,6 | 14,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (9,1%) |
i hög grad | 27 (81,8%) |
i mycket hög grad | 3 (9,1%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,4 | 10,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,0%) |
delvis | 7 (21,2%) |
i hög grad | 15 (45,5%) |
i mycket hög grad | 10 (30,3%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,8 | 20,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 9 (27,3%) |
i hög grad | 14 (42,4%) |
i mycket hög grad | 10 (30,3%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,8 | 19,1 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,0%) |
delvis | 7 (21,2%) |
i hög grad | 15 (45,5%) |
i mycket hög grad | 10 (30,3%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,0 | 0,8 | 20,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (6,1%) |
delvis | 12 (36,4%) |
i hög grad | 10 (30,3%) |
i mycket hög grad | 9 (27,3%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 3,8 | 0,9 | 24,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (6,1%) |
delvis | 8 (24,2%) |
i hög grad | 19 (57,6%) |
i mycket hög grad | 4 (12,1%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,8 | 0,8 | 20,0 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,0%) |
i liten grad | 2 (6,1%) |
delvis | 5 (15,2%) |
i hög grad | 12 (36,4%) |
i mycket hög grad | 13 (39,4%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | 4,0 | 1,0 | 25,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,1%) |
delvis | 8 (25,0%) |
i hög grad | 18 (56,2%) |
i mycket hög grad | 5 (15,6%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | 3,8 | 0,7 | 18,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,0%) |
i liten grad | 1 (3,0%) |
delvis | 11 (33,3%) |
i hög grad | 16 (48,5%) |
i mycket hög grad | 4 (12,1%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 3,6 | 0,9 | 23,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (10,3%) |
i liten grad | 1 (3,4%) |
delvis | 12 (41,4%) |
i hög grad | 8 (27,6%) |
i mycket hög grad | 5 (17,2%) |
Summa | 29 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,4 | 1,1 | 33,9 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 3 (9,1%) |
delvis | 5 (15,2%) |
i hög grad | 22 (66,7%) |
i mycket hög grad | 3 (9,1%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 3,8 | 0,8 | 20,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (18,2%) |
i hög grad | 16 (48,5%) |
i mycket hög grad | 10 (30,3%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,0 | 0,9 | 21,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbart i klinisk praxis
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbart i klinisk praxis | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (3,0%) |
delvis | 5 (15,2%) |
i hög grad | 18 (54,5%) |
i mycket hög grad | 9 (27,3%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbart i klinisk praxis | 4,1 | 0,7 | 18,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina kunskaper om forskningsprocessen har fördjupats
Mina kunskaper om forskningsprocessen har fördjupats | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (18,2%) |
i hög grad | 17 (51,5%) |
i mycket hög grad | 10 (30,3%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina kunskaper om forskningsprocessen har fördjupats | 4,1 | 0,7 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen gav mig fördjupade forskningsetiska kunskaper
Kursen gav mig fördjupade forskningsetiska kunskaper | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 9 (27,3%) |
i hög grad | 19 (57,6%) |
i mycket hög grad | 5 (15,2%) |
Summa | 33 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen gav mig fördjupade forskningsetiska kunskaper | 3,9 | 0,6 | 16,8 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |