
1FY016 VT23 Tema professionell utveckling- Fysioterapi som ämne och yrke
Antal respondenter: 84
Antal svar: 53
Svarsfrekvens: 63,10 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,9%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 7 (13,2%) | 
| i hög grad | 32 (60,4%) | 
| i mycket hög grad | 13 (24,5%) | 
| Summa | 53 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,1 | 0,7 | 18,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,9%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 6 (11,3%) | 
| i hög grad | 33 (62,3%) | 
| i mycket hög grad | 13 (24,5%) | 
| Summa | 53 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 17,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,9%) | 
| i liten grad | 2 (3,8%) | 
| delvis | 8 (15,1%) | 
| i hög grad | 26 (49,1%) | 
| i mycket hög grad | 16 (30,2%) | 
| Summa | 53 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,9 | 22,1 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).  | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 3 (5,7%) | 
| delvis | 12 (22,6%) | 
| i hög grad | 20 (37,7%) | 
| i mycket hög grad | 18 (34,0%) | 
| Summa | 53 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).  | 4,0 | 0,9 | 22,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter  på kursens utformning och innehåll.  | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,9%) | 
| i liten grad | 1 (1,9%) | 
| delvis | 5 (9,4%) | 
| i hög grad | 21 (39,6%) | 
| i mycket hög grad | 25 (47,2%) | 
| Summa | 53 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter  på kursens utformning och innehåll.  | 4,3 | 0,9 | 20,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,9%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 5 (9,4%) | 
| i hög grad | 17 (32,1%) | 
| i mycket hög grad | 30 (56,6%) | 
| Summa | 53 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 4,4 | 0,8 | 18,5 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,9%) | 
| i liten grad | 1 (1,9%) | 
| delvis | 13 (25,0%) | 
| i hög grad | 28 (53,8%) | 
| i mycket hög grad | 9 (17,3%) | 
| Summa | 52 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | 3,8 | 0,8 | 21,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,9%) | 
| i liten grad | 3 (5,8%) | 
| delvis | 11 (21,2%) | 
| i hög grad | 22 (42,3%) | 
| i mycket hög grad | 15 (28,8%) | 
| Summa | 52 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | 3,9 | 1,0 | 24,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |