2QA308 Amning i ett interprofessionellt perspektiv VT24

Antal respondenter: 27
Antal svar: 18
Svarsfrekvens: 66,67 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (11,1%)
i hög grad7 (38,9%)
i mycket hög grad9 (50,0%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,40,715,9 %3,04,04,55,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad7 (38,9%)
i mycket hög grad11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,60,510,9 %4,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad8 (44,4%)
i mycket hög grad10 (55,6%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,60,511,2 %4,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (5,6%)
i hög grad8 (44,4%)
i mycket hög grad9 (50,0%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,40,613,9 %3,04,04,55,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad4 (22,2%)
i mycket hög grad14 (77,8%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,80,49,0 %4,05,05,05,05,0

I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll?

I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll?Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (5,6%)
i hög grad6 (33,3%)
i mycket hög grad11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll?4,60,613,5 %3,04,05,05,05,0

Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information?

Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information?Antal svar
mycket dåligt0 (0,0%)
dåligt0 (0,0%)
varken bra eller dåligt2 (11,1%)
bra6 (33,3%)
mycket bra10 (55,6%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information?4,40,715,9 %3,04,05,05,05,0

Hur bedömer du utbildningen som helhet?

Hur bedömer du utbildningen som helhet?Antal svar
mycket dålig0 (0,0%)
dålig0 (0,0%)
varken bra eller dålig0 (0,0%)
bra4 (22,2%)
mycket bra14 (77,8%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Hur bedömer du utbildningen som helhet?4,80,49,0 %4,05,05,05,05,0

I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats?

I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats?Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (22,2%)
i hög grad5 (27,8%)
i mycket hög grad9 (50,0%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats?4,30,819,3 %3,04,04,55,05,0

I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig?

I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig?Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (5,6%)
delvis10 (55,6%)
i hög grad5 (27,8%)
i mycket hög grad2 (11,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig?3,40,822,8 %2,03,03,04,05,0

Här följer påståenden om föreläsningarna, där du ska svara enligt skalan 1-5.
1= stämmer inte alls och 5 = stämmer mycket väl

Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
31 (5,6%)
49 (50,0%)
5 Stämmer mycket väl8 (44,4%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,613,8 %3,04,04,05,05,0

Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
34 (22,2%)
47 (38,9%)
5 Stämmer mycket väl7 (38,9%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,818,9 %3,04,04,05,05,0

Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
45 (27,8%)
5 Stämmer mycket väl13 (72,2%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,59,8 %4,04,55,05,05,0

Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
35 (27,8%)
43 (16,7%)
5 Stämmer mycket väl10 (55,6%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,920,9 %3,03,55,05,05,0

Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
21 (5,6%)
31 (5,6%)
45 (27,8%)
5 Stämmer mycket väl11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,919,3 %2,04,05,05,05,0

Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
47 (38,9%)
5 Stämmer mycket väl11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,510,9 %4,04,05,05,05,0

Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt   var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt   var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
31 (5,6%)
45 (27,8%)
5 Stämmer mycket väl12 (66,7%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt   var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,613,2 %3,04,05,05,05,0

Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
45 (27,8%)
5 Stämmer mycket väl13 (72,2%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,59,8 %4,04,55,05,05,0

Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
47 (38,9%)
5 Stämmer mycket väl11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,510,9 %4,04,05,05,05,0

Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
31 (5,6%)
45 (27,8%)
5 Stämmer mycket väl12 (66,7%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,613,2 %3,04,05,05,05,0

Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
44 (22,2%)
5 Stämmer mycket väl14 (77,8%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,80,49,0 %4,05,05,05,05,0

Här följer påståenden om gruppövningarna, där du ska svara enligt skalan 1-5.
1= stämmer inte alls och 5= stämmer mycket väl.

Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
22 (11,1%)
36 (33,3%)
44 (22,2%)
5 Stämmer mycket väl6 (33,3%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,81,128,1 %2,03,04,05,05,0

Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Stämmer inte alls0 (0,0%)
21 (5,6%)
34 (22,2%)
46 (33,3%)
5 Stämmer mycket väl7 (38,9%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,923,1 %2,03,54,05,05,0