2QA308 Amning i ett interprofessionellt perspektiv VT24
Antal respondenter: 27
Antal svar: 18
Svarsfrekvens: 66,67 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (11,1%) |
i hög grad | 7 (38,9%) |
i mycket hög grad | 9 (50,0%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 7 (38,9%) |
i mycket hög grad | 11 (61,1%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 8 (44,4%) |
i mycket hög grad | 10 (55,6%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (5,6%) |
i hög grad | 8 (44,4%) |
i mycket hög grad | 9 (50,0%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,6 | 13,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (22,2%) |
i mycket hög grad | 14 (77,8%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll?
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (5,6%) |
i hög grad | 6 (33,3%) |
i mycket hög grad | 11 (61,1%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | 4,6 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information?
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | Antal svar |
---|---|
mycket dåligt | 0 (0,0%) |
dåligt | 0 (0,0%) |
varken bra eller dåligt | 2 (11,1%) |
bra | 6 (33,3%) |
mycket bra | 10 (55,6%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur bedömer du utbildningen som helhet?
Hur bedömer du utbildningen som helhet? | Antal svar |
---|---|
mycket dålig | 0 (0,0%) |
dålig | 0 (0,0%) |
varken bra eller dålig | 0 (0,0%) |
bra | 4 (22,2%) |
mycket bra | 14 (77,8%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur bedömer du utbildningen som helhet? | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats?
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (22,2%) |
i hög grad | 5 (27,8%) |
i mycket hög grad | 9 (50,0%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | 4,3 | 0,8 | 19,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig?
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (5,6%) |
delvis | 10 (55,6%) |
i hög grad | 5 (27,8%) |
i mycket hög grad | 2 (11,1%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | 3,4 | 0,8 | 22,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Här följer påståenden om föreläsningarna, där du ska svara enligt skalan 1-5.
1= stämmer inte alls och 5 = stämmer mycket väl
Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 1 (5,6%) |
4 | 9 (50,0%) |
5 Stämmer mycket väl | 8 (44,4%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 4 (22,2%) |
4 | 7 (38,9%) |
5 Stämmer mycket väl | 7 (38,9%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 0 (0,0%) |
4 | 5 (27,8%) |
5 Stämmer mycket väl | 13 (72,2%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,8 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 5 (27,8%) |
4 | 3 (16,7%) |
5 Stämmer mycket väl | 10 (55,6%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 20,9 % | 3,0 | 3,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 1 (5,6%) |
3 | 1 (5,6%) |
4 | 5 (27,8%) |
5 Stämmer mycket väl | 11 (61,1%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,9 | 19,3 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 0 (0,0%) |
4 | 7 (38,9%) |
5 Stämmer mycket väl | 11 (61,1%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 1 (5,6%) |
4 | 5 (27,8%) |
5 Stämmer mycket väl | 12 (66,7%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 0 (0,0%) |
4 | 5 (27,8%) |
5 Stämmer mycket väl | 13 (72,2%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,8 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 0 (0,0%) |
4 | 7 (38,9%) |
5 Stämmer mycket väl | 11 (61,1%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 1 (5,6%) |
4 | 5 (27,8%) |
5 Stämmer mycket väl | 12 (66,7%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 0 (0,0%) |
4 | 4 (22,2%) |
5 Stämmer mycket väl | 14 (77,8%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Här följer påståenden om gruppövningarna, där du ska svara enligt skalan 1-5.
1= stämmer inte alls och 5= stämmer mycket väl.
Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 2 (11,1%) |
3 | 6 (33,3%) |
4 | 4 (22,2%) |
5 Stämmer mycket väl | 6 (33,3%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,1 | 28,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 1 (5,6%) |
3 | 4 (22,2%) |
4 | 6 (33,3%) |
5 Stämmer mycket väl | 7 (38,9%) |
Summa | 18 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 23,1 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |