
2QA308 Amning i ett interprofessionellt perspektiv VT24
Antal respondenter: 27
Antal svar: 18
Svarsfrekvens: 66,67 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (11,1%) |
| i hög grad | 7 (38,9%) |
| i mycket hög grad | 9 (50,0%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (38,9%) |
| i mycket hög grad | 11 (61,1%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 10 (55,6%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,6%) |
| i hög grad | 8 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 9 (50,0%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,6 | 13,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 4 (22,2%) |
| i mycket hög grad | 14 (77,8%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll?
| I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,6%) |
| i hög grad | 6 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 11 (61,1%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | 4,6 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information?
| Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dåligt | 0 (0,0%) |
| dåligt | 0 (0,0%) |
| varken bra eller dåligt | 2 (11,1%) |
| bra | 6 (33,3%) |
| mycket bra | 10 (55,6%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur bedömer du utbildningen som helhet?
| Hur bedömer du utbildningen som helhet? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dålig | 0 (0,0%) |
| dålig | 0 (0,0%) |
| varken bra eller dålig | 0 (0,0%) |
| bra | 4 (22,2%) |
| mycket bra | 14 (77,8%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur bedömer du utbildningen som helhet? | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats?
| I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (22,2%) |
| i hög grad | 5 (27,8%) |
| i mycket hög grad | 9 (50,0%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | 4,3 | 0,8 | 19,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig?
| I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (5,6%) |
| delvis | 10 (55,6%) |
| i hög grad | 5 (27,8%) |
| i mycket hög grad | 2 (11,1%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | 3,4 | 0,8 | 22,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Här följer påståenden om föreläsningarna, där du ska svara enligt skalan 1-5.
1= stämmer inte alls och 5 = stämmer mycket väl
Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (5,6%) |
| 4 | 9 (50,0%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 8 (44,4%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Amning och styrdokument i världen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 4 (22,2%) |
| 4 | 7 (38,9%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 7 (38,9%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Amningstrender över tid i Norden och Sverige var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 5 (27,8%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 13 (72,2%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Amningsfysiologi, -anatomi, hälsofördelar var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,8 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 5 (27,8%) |
| 4 | 3 (16,7%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 10 (55,6%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Amning ur jämställdhetsperspektiv var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 20,9 % | 3,0 | 3,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (5,6%) |
| 3 | 1 (5,6%) |
| 4 | 5 (27,8%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 11 (61,1%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Anknytning och föräldra-barn interaktion i förhållande till amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,9 | 19,3 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 7 (38,9%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 11 (61,1%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Effekter av hud-mot-hudkontakt, det nyfödda barnets 9 instinktiva utvecklingsstadier var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (5,6%) |
| 4 | 5 (27,8%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 12 (66,7%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Bemötande och förhållningssätt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 5 (27,8%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 13 (72,2%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Behandlingsstrategier vid amningskomplikationer var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,8 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 7 (38,9%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 11 (61,1%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Amning och tillmatning, delamning till helamning, amning när barnet är sjukt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (5,6%) |
| 4 | 5 (27,8%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 12 (66,7%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Amning och tillväxt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 4 (22,2%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 14 (77,8%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om Amning och läkemedel, alkohol och nikotin var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 9,0 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Här följer påståenden om gruppövningarna, där du ska svara enligt skalan 1-5.
1= stämmer inte alls och 5= stämmer mycket väl.
Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (11,1%) |
| 3 | 6 (33,3%) |
| 4 | 4 (22,2%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 6 (33,3%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gruppövningen Dialogcafe -amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,1 | 28,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Stämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (5,6%) |
| 3 | 4 (22,2%) |
| 4 | 6 (33,3%) |
| 5 Stämmer mycket väl | 7 (38,9%) |
| Summa | 18 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gruppövningen Förhållningssätt och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 23,1 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |