
VT23/HT23 (D) Examensarbete 2PV008
Antal respondenter: 21
Antal svar: 7
Svarsfrekvens: 33,33 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (42,9%) |
| i hög grad | 2 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 2 (28,6%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,9 | 0,9 | 23,3 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (14,3%) |
| i hög grad | 2 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 4 (57,1%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 17,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (14,3%) |
| delvis | 1 (14,3%) |
| i hög grad | 3 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 2 (28,6%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,9 | 1,1 | 27,7 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (14,3%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 3 (42,9%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,1 | 1,1 | 25,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (14,3%) |
| delvis | 2 (28,6%) |
| i hög grad | 2 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 2 (28,6%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,7 | 1,1 | 30,0 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (42,9%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 2 (28,6%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 3,4 | 1,4 | 40,8 % | 2,0 | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (28,6%) |
| i hög grad | 3 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 2 (28,6%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,0 | 0,8 | 20,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis.
| Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (28,6%) |
| delvis | 1 (14,3%) |
| i hög grad | 1 (14,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (42,9%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis. | 3,7 | 1,4 | 37,2 % | 2,0 | 2,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (85,7%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (14,3%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,3 | 0,8 | 23,0 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen.
| Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (14,3%) |
| delvis | 1 (14,3%) |
| i hög grad | 4 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 1 (14,3%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen. | 3,7 | 1,0 | 25,6 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen.
| Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (28,6%) |
| i hög grad | 1 (14,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (57,1%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen. | 4,3 | 1,0 | 22,2 % | 3,0 | 3,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |