
Introduktion till radiografi 1RS061 HT2025
Antal respondenter: 54
Antal svar: 39
Svarsfrekvens: 72,22 %
Introduktion till radiografi 1RS061 HT2025
Antal respondenter: 54
Antal svar: 39
Svarsfrekvens: 72,22 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 4 (10,3%) |
4 | 6 (15,4%) |
5 | 10 (25,6%) |
6 Instämmer helt | 15 (38,5%) |
Vet ej | 3 (7,7%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,9 | 1,2 | 25,0 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 1 (2,6%) |
3 | 1 (2,6%) |
4 | 1 (2,6%) |
5 | 11 (28,2%) |
6 Instämmer helt | 25 (64,1%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,5 | 0,9 | 16,1 % | 2,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
2 | 1 (2,6%) |
3 | 1 (2,6%) |
4 | 5 (12,8%) |
5 | 10 (25,6%) |
6 Instämmer helt | 21 (53,8%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen som helhet var bra. | 5,2 | 1,2 | 23,0 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande.
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 0 (0,0%) |
4 | 7 (17,9%) |
5 | 10 (25,6%) |
6 Instämmer helt | 21 (53,8%) |
Vet ej | 1 (2,6%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | 5,4 | 0,8 | 14,6 % | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har fått användbar återkoppling.
Jag har fått användbar återkoppling. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 2 (5,1%) |
3 | 0 (0,0%) |
4 | 8 (20,5%) |
5 | 15 (38,5%) |
6 Instämmer helt | 6 (15,4%) |
Vet ej | 8 (20,5%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått användbar återkoppling. | 4,7 | 1,0 | 21,1 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Vi studenter hade goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment.
Vi studenter hade goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 1 (2,6%) |
4 | 6 (15,4%) |
5 | 10 (25,6%) |
6 Instämmer helt | 21 (53,8%) |
Vet ej | 1 (2,6%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter hade goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | 5,3 | 0,8 | 15,9 % | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen var forskningsanknuten.
Kursen var forskningsanknuten. | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2 | 1 (2,6%) |
3 | 3 (7,7%) |
4 | 6 (15,4%) |
5 | 11 (28,2%) |
6 Instämmer helt | 10 (25,6%) |
Vet ej | 8 (20,5%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var forskningsanknuten. | 4,8 | 1,1 | 22,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursvärderingar).
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursvärderingar). | Antal svar |
---|---|
1 Instämmer inte alls | 2 (5,1%) |
2 | 0 (0,0%) |
3 | 2 (5,1%) |
4 | 4 (10,3%) |
5 | 11 (28,2%) |
6 Instämmer helt | 10 (25,6%) |
Vet ej | 10 (25,6%) |
Summa | 39 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursvärderingar). | 4,8 | 1,4 | 28,6 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |