
1RS017_VFU 4_VT23
Antal respondenter: 18
Antal svar: 10
Svarsfrekvens: 55,56 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 2 (20,0%) |
i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,6 | 0,7 | 15,2 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 6 (60,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (10,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,2 | 0,9 | 21,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (10,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,2 | 0,9 | 21,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande.
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 2 (20,0%) |
i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | 4,6 | 0,7 | 15,2 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har fått användbar återkoppling.
Jag har fått användbar återkoppling. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (10,0%) |
delvis | 1 (10,0%) |
i hög grad | 2 (20,0%) |
i mycket hög grad | 6 (60,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått användbar återkoppling. | 4,3 | 1,1 | 24,6 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment.
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (30,0%) |
i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | 4,7 | 0,5 | 10,3 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen var forskningsanknuten.
Kursen var forskningsanknuten. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (30,0%) |
i hög grad | 3 (30,0%) |
i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var forskningsanknuten. | 4,1 | 0,9 | 21,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar).
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (10,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (20,0%) |
i hög grad | 5 (50,0%) |
i mycket hög grad | 2 (20,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | 3,7 | 1,2 | 31,3 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag fick tid för reflektion under VFU:n
Jag fick tid för reflektion under VFU:n | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (10,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (40,0%) |
i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag fick tid för reflektion under VFU:n | 4,3 | 0,9 | 22,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Min handledare verkade förberedd på att jag skulle komma
Min handledare verkade förberedd på att jag skulle komma | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (30,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (20,0%) |
i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Min handledare verkade förberedd på att jag skulle komma | 3,6 | 1,8 | 51,1 % | 1,0 | 2,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Min tid på VFU placeringen var lärorik
Min tid på VFU placeringen var lärorik | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (10,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (20,0%) |
i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Min tid på VFU placeringen var lärorik | 4,5 | 1,0 | 21,6 % | 2,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU:n anknöts det praktiska till teori
Under VFU:n anknöts det praktiska till teori | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (10,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (20,0%) |
I mycket hög grad | 7 (70,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU:n anknöts det praktiska till teori | 4,4 | 1,3 | 28,7 % | 1,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vilket nätverk tillhör du:
Vilket nätverk tillhör du: | Antal svar |
---|---|
Danderyd | 1 (10,0%) |
Karolinska Huddinge | 2 (20,0%) |
Karolinska Solna | 2 (20,0%) |
St Göran | 3 (30,0%) |
Södersjukhuset | 2 (20,0%) |
Summa | 10 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vilket nätverk tillhör du: | 3,3 | 1,3 | 40,5 % | 1,0 | 2,5 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |