
HT24 T4 (Distans) Vårdande vid psykisk ohälsa och sjukdom, 1SJ023
Antal respondenter: 47
Antal svar: 15
Svarsfrekvens: 31,91 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 1 (6,7%) |
| i hög grad | 9 (60,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (20,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 1,1 | 28,5 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 7 (46,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 3 (20,0%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (33,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,9 | 23,1 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 2 (13,3%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (33,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,9 | 1,2 | 30,7 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 2 (13,3%) |
| i hög grad | 8 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (26,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,0 | 0,8 | 21,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 2 (13,3%) |
| i hög grad | 8 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (26,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | 4,0 | 0,8 | 21,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (7,1%) |
| delvis | 3 (21,4%) |
| i hög grad | 7 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | 3,9 | 0,9 | 22,4 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 3 (20,0%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (26,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | 3,7 | 1,2 | 31,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (13,3%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (20,0%) |
| i hög grad | 7 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (20,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | 3,6 | 1,2 | 34,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 9 (60,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 4,5 | 0,8 | 18,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (13,3%) |
| i liten grad | 2 (13,3%) |
| delvis | 2 (13,3%) |
| i hög grad | 7 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (13,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,3 | 1,3 | 38,7 % | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (20,0%) |
| i hög grad | 7 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 4 (26,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 3,9 | 1,1 | 27,4 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (20,0%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (40,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 4,2 | 0,8 | 18,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 8 (53,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,5 | 0,5 | 11,4 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
VFU - Frågor
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| ·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| I liten grad | 1 (6,7%) |
| Delvis | 1 (6,7%) |
| I hög grad | 8 (53,3%) |
| I mycket hög grad | 4 (26,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,9 | 1,1 | 29,1 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| ·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (20,0%) |
| I hög grad | 6 (40,0%) |
| I mycket hög grad | 6 (40,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,2 | 0,8 | 18,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| ·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| I liten grad | 1 (6,7%) |
| Delvis | 5 (33,3%) |
| I hög grad | 5 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 3 (20,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,5 | 1,1 | 31,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen har gett mig fördjupad kunskap om vård vid psykisk ohälsa och sjukdom
| Kursen har gett mig fördjupad kunskap om vård vid psykisk ohälsa och sjukdom | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 1 (6,7%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (40,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har gett mig fördjupad kunskap om vård vid psykisk ohälsa och sjukdom | 4,0 | 1,2 | 29,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar och seminarier) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål
| Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar och seminarier) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (13,3%) |
| delvis | 5 (33,3%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (13,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar och seminarier) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål | 3,5 | 0,9 | 25,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Examinationen var relevant i förhållande till kursens lärandemål
| Examinationen var relevant i förhållande till kursens lärandemål | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (13,3%) |
| i hög grad | 7 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 5 (33,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationen var relevant i förhållande till kursens lärandemål | 4,0 | 1,1 | 26,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Det finns en tydlig koppling mellan de teoretiska och praktiska delarna i kursen
| Det finns en tydlig koppling mellan de teoretiska och praktiska delarna i kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (13,3%) |
| delvis | 2 (13,3%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (33,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det finns en tydlig koppling mellan de teoretiska och praktiska delarna i kursen | 3,9 | 1,0 | 26,3 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |