
2BM021 Examensarbete i sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa VT25
Antal respondenter: 34
Antal svar: 27
Svarsfrekvens: 79,41 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (14,8%) |
| i hög grad | 8 (29,6%) |
| i mycket hög grad | 15 (55,6%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,7%) |
| i hög grad | 12 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 14 (51,9%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 12,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
| i liten grad | 1 (3,7%) |
| delvis | 2 (7,4%) |
| i hög grad | 10 (37,0%) |
| i mycket hög grad | 13 (48,1%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,2 | 1,0 | 24,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,7%) |
| i hög grad | 10 (37,0%) |
| i mycket hög grad | 16 (59,3%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,6 | 0,6 | 12,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,7%) |
| delvis | 5 (18,5%) |
| i hög grad | 10 (37,0%) |
| i mycket hög grad | 11 (40,7%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 0,9 | 20,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,7%) |
| delvis | 4 (14,8%) |
| i hög grad | 14 (51,9%) |
| i mycket hög grad | 8 (29,6%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | 4,1 | 0,8 | 19,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,7%) |
| i hög grad | 16 (59,3%) |
| i mycket hög grad | 10 (37,0%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,6 | 12,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (18,5%) |
| i hög grad | 15 (55,6%) |
| i mycket hög grad | 7 (25,9%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 16,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Workshoppen/föreläsningen om akademiskt skrivande var relevant och hjälpte mig i min skrivprocess.
| Workshoppen/föreläsningen om akademiskt skrivande var relevant och hjälpte mig i min skrivprocess. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (11,1%) |
| delvis | 7 (25,9%) |
| i hög grad | 8 (29,6%) |
| i mycket hög grad | 9 (33,3%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Workshoppen/föreläsningen om akademiskt skrivande var relevant och hjälpte mig i min skrivprocess. | 3,9 | 1,0 | 26,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (11,1%) |
| i hög grad | 14 (51,9%) |
| i mycket hög grad | 10 (37,0%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,7 | 15,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (7,7%) |
| delvis | 5 (19,2%) |
| i hög grad | 7 (26,9%) |
| i mycket hög grad | 12 (46,2%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 1,0 | 24,1 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn).
| Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,8%) |
| delvis | 3 (11,5%) |
| i hög grad | 8 (30,8%) |
| i mycket hög grad | 14 (53,8%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn). | 4,3 | 0,8 | 19,5 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,7%) |
| i hög grad | 13 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 10 (38,5%) |
| Summa | 26 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,9 | 21,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,7%) |
| i hög grad | 14 (51,9%) |
| i mycket hög grad | 11 (40,7%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 20,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.
| Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 9 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 18 (66,7%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | 4,7 | 0,5 | 10,3 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.
| Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (25,9%) |
| i mycket hög grad | 20 (74,1%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | 4,7 | 0,4 | 9,4 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.
| Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,4%) |
| i hög grad | 12 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 13 (48,1%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | 4,4 | 0,6 | 14,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har aktivt deltagit i diskussioner.
| Jag har aktivt deltagit i diskussioner. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,4%) |
| i hög grad | 10 (37,0%) |
| i mycket hög grad | 15 (55,6%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har aktivt deltagit i diskussioner. | 4,5 | 0,6 | 14,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.
| Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,7%) |
| i hög grad | 13 (48,1%) |
| i mycket hög grad | 13 (48,1%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | 4,4 | 0,6 | 13,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta.
| Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (14,8%) |
| i hög grad | 8 (29,6%) |
| i mycket hög grad | 15 (55,6%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |