
1FY016 Tema professionell utveckling - Fysioterapi som ämne och yrke HT2025
Antal respondenter: 92
Antal svar: 56
Svarsfrekvens: 60,87 %
1FY016 Tema professionell utveckling - Fysioterapi som ämne och yrke HT2025
Antal respondenter: 92
Antal svar: 56
Svarsfrekvens: 60,87 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 7 (12,5%) |
| 5 | 19 (33,9%) |
| 6 Instämmer helt | 30 (53,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 56 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 5,4 | 0,7 | 13,1 % | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (1,8%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (3,6%) |
| 4 | 2 (3,6%) |
| 5 | 11 (19,6%) |
| 6 Instämmer helt | 40 (71,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 56 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,5 | 1,0 | 17,2 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (1,8%) |
| 3 | 3 (5,4%) |
| 4 | 6 (10,7%) |
| 5 | 19 (33,9%) |
| 6 Instämmer helt | 26 (46,4%) |
| Vet ej | 1 (1,8%) |
| Summa | 56 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 5,2 | 1,0 | 18,7 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (1,8%) |
| 4 | 5 (8,9%) |
| 5 | 20 (35,7%) |
| 6 Instämmer helt | 30 (53,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 56 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 5,4 | 0,7 | 13,5 % | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (1,8%) |
| 2 | 1 (1,8%) |
| 3 | 2 (3,6%) |
| 4 | 17 (30,4%) |
| 5 | 18 (32,1%) |
| 6 Instämmer helt | 16 (28,6%) |
| Vet ej | 1 (1,8%) |
| Summa | 56 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | 4,8 | 1,1 | 22,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 3 (5,5%) |
| 4 | 6 (10,9%) |
| 5 | 14 (25,5%) |
| 6 Instämmer helt | 26 (47,3%) |
| Vet ej | 6 (10,9%) |
| Summa | 55 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | 5,3 | 0,9 | 17,3 % | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |