1FY016 Tema professionell utveckling - Fysioterapi som ämne och yrke HT2025

Antal respondenter: 92
Antal svar: 56
Svarsfrekvens: 60,87 %


 

1FY016 Tema professionell utveckling - Fysioterapi som ämne och yrke HT2025

Antal respondenter: 92
Antal svar: 56
Svarsfrekvens: 60,87 %


 

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
47 (12,5%)
519 (33,9%)
6 Instämmer
    helt
30 (53,6%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa56 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.5,40,713,1 %4,05,06,06,06,0

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (1,8%)
20 (0,0%)
32 (3,6%)
42 (3,6%)
511 (19,6%)
6 Instämmer
    helt
40 (71,4%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa56 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).5,51,017,2 %1,05,06,06,06,0

Kursen som helhet var bra.

Kursen som helhet var bra.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
21 (1,8%)
33 (5,4%)
46 (10,7%)
519 (33,9%)
6 Instämmer
    helt
26 (46,4%)
Vet ej1 (1,8%)
Summa56 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen som helhet var bra.5,21,018,7 %2,05,05,06,06,0

Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).

Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
31 (1,8%)
45 (8,9%)
520 (35,7%)
6 Instämmer
    helt
30 (53,6%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa56 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).5,40,713,5 %3,05,06,06,06,0

Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.

Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (1,8%)
21 (1,8%)
32 (3,6%)
417 (30,4%)
518 (32,1%)
6 Instämmer
    helt
16 (28,6%)
Vet ej1 (1,8%)
Summa56 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.4,81,122,7 %1,04,05,06,06,0

Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. 

Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
33 (5,5%)
46 (10,9%)
514 (25,5%)
6 Instämmer
    helt
26 (47,3%)
Vet ej6 (10,9%)
Summa55 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. 5,30,917,3 %3,05,06,06,06,0