2QA350 Menstruell hälsa - ett livscykelperspektiv HT24
Antal respondenter: 27
Antal svar: 17
Svarsfrekvens: 62,96 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (11,8%) |
i hög grad | 9 (52,9%) |
i mycket hög grad | 6 (35,3%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (5,9%) |
i hög grad | 9 (52,9%) |
i mycket hög grad | 7 (41,2%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 13,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (23,5%) |
i hög grad | 7 (41,2%) |
i mycket hög grad | 6 (35,3%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 0,8 | 19,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (23,5%) |
i hög grad | 7 (41,2%) |
i mycket hög grad | 6 (35,3%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,1 | 0,8 | 19,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (23,5%) |
i mycket hög grad | 13 (76,5%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,8 | 0,4 | 9,2 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (5,9%) |
delvis | 5 (29,4%) |
i hög grad | 6 (35,3%) |
i mycket hög grad | 5 (29,4%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | 3,9 | 0,9 | 23,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 2 - Föreläsning och seminarium - Mestrual Dirt var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Modul 2 - Föreläsning och seminarium - Mestrual Dirt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (11,8%) |
i hög grad | 6 (35,3%) |
i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modul 2 - Föreläsning och seminarium - Mestrual Dirt var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 2 - Föreläsning och seminarium - Historiska och kulturella perspektiv på menstruation var relevant i förhållande till kursens lärande mål
Modul 2 - Föreläsning och seminarium - Historiska och kulturella perspektiv på menstruation var relevant i förhållande till kursens lärande mål | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (5,9%) |
delvis | 1 (5,9%) |
i hög grad | 5 (29,4%) |
i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modul 2 - Föreläsning och seminarium - Historiska och kulturella perspektiv på menstruation var relevant i förhållande till kursens lärande mål | 4,4 | 0,9 | 19,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 3 – Föreläsning och seminarium - A crash course - menscykeln och menscykelrelaterade besvär och behandling var relevant i förhållande till kursens lärande mål.
Modul 3 – Föreläsning och seminarium - A crash course - menscykeln och menscykelrelaterade besvär och behandling var relevant i förhållande till kursens lärande mål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (17,6%) |
i hög grad | 5 (29,4%) |
i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modul 3 – Föreläsning och seminarium - A crash course - menscykeln och menscykelrelaterade besvär och behandling var relevant i förhållande till kursens lärande mål. | 4,4 | 0,8 | 18,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 3 – Föreläsning och seminarium - Klimakteriet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Modul 3 – Föreläsning och seminarium - Klimakteriet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (11,8%) |
i hög grad | 6 (35,3%) |
i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modul 3 – Föreläsning och seminarium - Klimakteriet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 5 – Föreläsning och seminarium - Perspektiv på global menstruell hälsa var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Modul 5 – Föreläsning och seminarium - Perspektiv på global menstruell hälsa var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (5,9%) |
delvis | 3 (17,6%) |
i hög grad | 6 (35,3%) |
i mycket hög grad | 7 (41,2%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modul 5 – Föreläsning och seminarium - Perspektiv på global menstruell hälsa var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 22,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Modul 6 – Examinationsseminarium var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Modul 6 – Examinationsseminarium var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (11,8%) |
i hög grad | 5 (29,4%) |
i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modul 6 – Examinationsseminarium var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 16,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Inlämningsuppgift om klimakteriet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Inlämningsuppgift om klimakteriet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (5,9%) |
delvis | 1 (5,9%) |
i hög grad | 7 (41,2%) |
i mycket hög grad | 8 (47,1%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Inlämningsuppgift om klimakteriet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 19,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Inlämningsuppgift om hälsolitteracitet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Inlämningsuppgift om hälsolitteracitet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (5,9%) |
delvis | 3 (17,6%) |
i hög grad | 4 (23,5%) |
i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Inlämningsuppgift om hälsolitteracitet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 22,9 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Final examinationsuppgift var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Final examinationsuppgift var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (17,6%) |
i hög grad | 4 (23,5%) |
i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
Summa | 17 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Final examinationsuppgift var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |