HT21 (KBH) 2QA309 Neonatal omvårdnad med inriktning mot intensivvård
Antal respondenter: 15
Antal svar: 11
Svarsfrekvens: 73,33 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (9,1%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 7 (63,6%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,5 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (36,4%) |
i mycket hög grad | 7 (63,6%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (9,1%) |
i hög grad | 2 (18,2%) |
i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,6 | 0,7 | 14,5 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (9,1%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 7 (63,6%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (9,1%) |
i hög grad | 2 (18,2%) |
i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,7 | 14,5 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens konsekutiva läraktiviteter och examinationer (så kallade delexaminationer) var ett stöd i mitt lärande.
Jag upplevde att kursens konsekutiva läraktiviteter och examinationer (så kallade delexaminationer) var ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (9,1%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 7 (63,6%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplevde att kursens konsekutiva läraktiviteter och examinationer (så kallade delexaminationer) var ett stöd i mitt lärande. | 4,5 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har reflekterat över det jag lärt mig under den här kursen.
Jag har reflekterat över det jag lärt mig under den här kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har reflekterat över det jag lärt mig under den här kursen. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag är på det hela taget nöjd med den här kursen.
Jag är på det hela taget nöjd med den här kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag är på det hela taget nöjd med den här kursen. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattade att kursansvariga redan från början klargjorde vad de väntade sig av mig som student.
Jag uppfattade att kursansvariga redan från början klargjorde vad de väntade sig av mig som student. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (27,3%) |
i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattade att kursansvariga redan från början klargjorde vad de väntade sig av mig som student. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |