2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa VT23
Antal respondenter: 37
Antal svar: 34
Svarsfrekvens: 91,89 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 9 (26,5%) |
i mycket hög grad | 25 (73,5%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,4 | 9,5 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (14,7%) |
i hög grad | 20 (58,8%) |
i mycket hög grad | 9 (26,5%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,1 | 0,6 | 15,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 14 (41,2%) |
i mycket hög grad | 20 (58,8%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,6 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (8,8%) |
i hög grad | 16 (47,1%) |
i mycket hög grad | 15 (44,1%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,6 | 14,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 9 (26,5%) |
i mycket hög grad | 25 (73,5%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,7 | 0,4 | 9,5 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 12 (35,3%) |
i mycket hög grad | 22 (64,7%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,4 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 13 (38,2%) |
i mycket hög grad | 21 (61,8%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 10,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 7 (20,6%) |
i hög grad | 13 (38,2%) |
i mycket hög grad | 13 (38,2%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 20,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 5 (14,7%) |
i hög grad | 17 (50,0%) |
i mycket hög grad | 11 (32,4%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 18,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (17,6%) |
i hög grad | 11 (32,4%) |
i mycket hög grad | 17 (50,0%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Inlämningsuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Inlämningsuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 5 (14,7%) |
i hög grad | 17 (50,0%) |
i mycket hög grad | 11 (32,4%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Inlämningsuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 18,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,9%) |
i hög grad | 7 (20,6%) |
i mycket hög grad | 25 (73,5%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,6 | 12,6 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (17,6%) |
i hög grad | 10 (29,4%) |
i mycket hög grad | 18 (52,9%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 17,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den verksamhetsförlagda utbildningen inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 5 (14,7%) |
i hög grad | 10 (29,4%) |
i mycket hög grad | 17 (50,0%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den verksamhetsförlagda utbildningen inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 24,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom gynekologi.
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom gynekologi. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
i liten grad | 4 (11,8%) |
delvis | 15 (44,1%) |
i hög grad | 7 (20,6%) |
i mycket hög grad | 7 (20,6%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom gynekologi. | 3,4 | 1,0 | 30,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen på ungdomsmottagning eller motsvarande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den verksamhetsförlagda utbildningen på ungdomsmottagning eller motsvarande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 2 (5,9%) |
i hög grad | 8 (23,5%) |
i mycket hög grad | 23 (67,6%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den verksamhetsförlagda utbildningen på ungdomsmottagning eller motsvarande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,7 | 16,4 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom ungdomsmottagning eller motsvarande.
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom ungdomsmottagning eller motsvarande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 3 (8,8%) |
i hög grad | 6 (17,6%) |
i mycket hög grad | 24 (70,6%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom ungdomsmottagning eller motsvarande. | 4,6 | 0,8 | 17,2 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |