2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa VT23

Antal respondenter: 37
Antal svar: 34
Svarsfrekvens: 91,89 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad9 (26,5%)
i mycket hög grad25 (73,5%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,70,49,5 %4,04,55,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (14,7%)
i hög grad20 (58,8%)
i mycket hög grad9 (26,5%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,10,615,6 %3,04,04,04,55,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad14 (41,2%)
i mycket hög grad20 (58,8%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,60,510,9 %4,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,8%)
i hög grad16 (47,1%)
i mycket hög grad15 (44,1%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,40,614,8 %3,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad9 (26,5%)
i mycket hög grad25 (73,5%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,70,49,5 %4,04,55,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad12 (35,3%)
i mycket hög grad22 (64,7%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,510,4 %4,04,05,05,05,0

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad13 (38,2%)
i mycket hög grad21 (61,8%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.4,60,510,7 %4,04,05,05,05,0

Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis7 (20,6%)
i hög grad13 (38,2%)
i mycket hög grad13 (38,2%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Examinationen (PEC) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,820,5 %2,04,04,05,05,0

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis5 (14,7%)
i hög grad17 (50,0%)
i mycket hög grad11 (32,4%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,818,7 %2,04,04,05,05,0

Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (17,6%)
i hög grad11 (32,4%)
i mycket hög grad17 (50,0%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,817,8 %3,04,04,55,05,0

Inlämningsuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Inlämningsuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis5 (14,7%)
i hög grad17 (50,0%)
i mycket hög grad11 (32,4%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Inlämningsuppgift i sexualfysiologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,818,7 %2,04,04,05,05,0

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,9%)
i hög grad7 (20,6%)
i mycket hög grad25 (73,5%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,612,6 %3,04,55,05,05,0

Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (17,6%)
i hög grad10 (29,4%)
i mycket hög grad18 (52,9%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,817,8 %3,04,05,05,05,0

Den verksamhetsförlagda utbildningen inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den verksamhetsförlagda utbildningen inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis5 (14,7%)
i hög grad10 (29,4%)
i mycket hög grad17 (50,0%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den verksamhetsförlagda utbildningen inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,21,024,0 %1,04,04,55,05,0

Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom gynekologi.

Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom gynekologi.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad4 (11,8%)
delvis15 (44,1%)
i hög grad7 (20,6%)
i mycket hög grad7 (20,6%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom gynekologi.3,41,030,5 %1,03,03,04,05,0

Den verksamhetsförlagda utbildningen på  ungdomsmottagning eller motsvarande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den verksamhetsförlagda utbildningen på  ungdomsmottagning eller motsvarande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis2 (5,9%)
i hög grad8 (23,5%)
i mycket hög grad23 (67,6%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den verksamhetsförlagda utbildningen på  ungdomsmottagning eller motsvarande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,716,4 %2,04,05,05,05,0

Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom ungdomsmottagning eller motsvarande.

Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom ungdomsmottagning eller motsvarande.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis3 (8,8%)
i hög grad6 (17,6%)
i mycket hög grad24 (70,6%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på min VIL/VFU inom ungdomsmottagning eller motsvarande.4,60,817,2 %2,04,05,05,05,0