
1FY026 HT2025 Tema intervention - Fysioterapi 3
Antal respondenter: 67
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 20,90 %
1FY026 HT2025 Tema intervention - Fysioterapi 3
Antal respondenter: 67
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 20,90 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (7,1%) |
| 3 | 1 (7,1%) |
| 4 | 2 (14,3%) |
| 5 | 3 (21,4%) |
| 6 Instämmer helt | 7 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 5,0 | 1,3 | 26,0 % | 2,0 | 4,5 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (14,3%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (7,1%) |
| 5 | 3 (21,4%) |
| 6 Instämmer helt | 7 (50,0%) |
| Vet ej | 1 (7,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 4,8 | 1,8 | 37,5 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (7,1%) |
| 2 | 2 (14,3%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (14,3%) |
| 5 | 5 (35,7%) |
| 6 Instämmer helt | 4 (28,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,4 | 1,7 | 37,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (7,1%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (7,1%) |
| 4 | 3 (21,4%) |
| 5 | 3 (21,4%) |
| 6 Instämmer helt | 5 (35,7%) |
| Vet ej | 1 (7,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | 4,7 | 1,5 | 31,8 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (14,3%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (14,3%) |
| 5 | 6 (42,9%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (21,4%) |
| Vet ej | 1 (7,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | 4,6 | 1,3 | 28,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |