2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa HT24

Antal respondenter: 40
Antal svar: 36
Svarsfrekvens: 90,00 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad11 (30,6%)
i mycket hög grad25 (69,4%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,70,510,0 %4,04,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad20 (55,6%)
i mycket hög grad16 (44,4%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,40,511,3 %4,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,8%)
delvis1 (2,8%)
i hög grad8 (22,2%)
i mycket hög grad26 (72,2%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,60,714,7 %2,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,6%)
i hög grad22 (61,1%)
i mycket hög grad12 (33,3%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,30,613,2 %3,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,6%)
i hög grad5 (13,9%)
i mycket hög grad29 (80,6%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,80,611,7 %3,05,05,05,05,0

Hur värderar du kursen i sin helhet?

Hur värderar du kursen i sin helhet?Antal svar
Mycket dålig0 (0,0%)
Dålig0 (0,0%)
Varken bra eller dålig0 (0,0%)
Bra6 (16,7%)
Mycket bra30 (83,3%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Hur värderar du kursen i sin helhet?4,80,47,8 %4,05,05,05,05,0

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,6%)
i hög grad10 (27,8%)
i mycket hög grad24 (66,7%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.4,60,613,0 %3,04,05,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,6%)
i hög grad9 (25,0%)
i mycket hög grad25 (69,4%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,612,8 %3,04,05,05,05,0

Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,8%)
delvis4 (11,1%)
i hög grad21 (58,3%)
i mycket hög grad10 (27,8%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,717,2 %2,04,04,05,05,0

Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål.

Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (2,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,3%)
i hög grad10 (27,8%)
i mycket hög grad22 (61,1%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål. 4,40,919,7 %1,04,05,05,05,0

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,3%)
i hög grad12 (33,3%)
i mycket hög grad21 (58,3%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,714,5 %3,04,05,05,05,0

Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (11,1%)
i hög grad12 (33,3%)
i mycket hög grad20 (55,6%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,715,6 %3,04,05,05,05,0

Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,8%)
delvis7 (19,4%)
i hög grad17 (47,2%)
i mycket hög grad11 (30,6%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,819,5 %2,04,04,05,05,0

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad7 (19,4%)
i mycket hög grad29 (80,6%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,80,48,4 %4,05,05,05,05,0

Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,6%)
delvis2 (5,6%)
i hög grad7 (19,4%)
i mycket hög grad25 (69,4%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,818,7 %2,04,05,05,05,0

VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (16,7%)
i hög grad12 (33,3%)
i mycket hög grad17 (47,2%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,922,0 %1,04,04,05,05,0

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,6%)
i liten grad3 (8,3%)
delvis5 (13,9%)
i hög grad13 (36,1%)
i mycket hög grad13 (36,1%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.3,91,230,0 %1,03,04,05,05,0

VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,6%)
i hög grad9 (25,0%)
i mycket hög grad24 (66,7%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,818,7 %1,04,05,05,05,0

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,8%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad8 (22,2%)
i mycket hög grad27 (75,0%)
Summa36 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.4,70,816,2 %1,04,55,05,05,0