
2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa HT24
Antal respondenter: 40
Antal svar: 36
Svarsfrekvens: 90,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 11 (30,6%) |
| i mycket hög grad | 25 (69,4%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 10,0 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 20 (55,6%) |
| i mycket hög grad | 16 (44,4%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,3 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,8%) |
| delvis | 1 (2,8%) |
| i hög grad | 8 (22,2%) |
| i mycket hög grad | 26 (72,2%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,6 | 0,7 | 14,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,6%) |
| i hög grad | 22 (61,1%) |
| i mycket hög grad | 12 (33,3%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,6%) |
| i hög grad | 5 (13,9%) |
| i mycket hög grad | 29 (80,6%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,8 | 0,6 | 11,7 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
|---|---|
| Mycket dålig | 0 (0,0%) |
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Varken bra eller dålig | 0 (0,0%) |
| Bra | 6 (16,7%) |
| Mycket bra | 30 (83,3%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,8 | 0,4 | 7,8 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,6%) |
| i hög grad | 10 (27,8%) |
| i mycket hög grad | 24 (66,7%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | 4,6 | 0,6 | 13,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,6%) |
| i hög grad | 9 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 25 (69,4%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 12,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,8%) |
| delvis | 4 (11,1%) |
| i hög grad | 21 (58,3%) |
| i mycket hög grad | 10 (27,8%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 17,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål.
| Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (8,3%) |
| i hög grad | 10 (27,8%) |
| i mycket hög grad | 22 (61,1%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,9 | 19,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (8,3%) |
| i hög grad | 12 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 21 (58,3%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (11,1%) |
| i hög grad | 12 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 20 (55,6%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 15,6 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,8%) |
| delvis | 7 (19,4%) |
| i hög grad | 17 (47,2%) |
| i mycket hög grad | 11 (30,6%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 19,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (19,4%) |
| i mycket hög grad | 29 (80,6%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,4 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (5,6%) |
| delvis | 2 (5,6%) |
| i hög grad | 7 (19,4%) |
| i mycket hög grad | 25 (69,4%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,8 | 18,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (16,7%) |
| i hög grad | 12 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 17 (47,2%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,9 | 22,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (5,6%) |
| i liten grad | 3 (8,3%) |
| delvis | 5 (13,9%) |
| i hög grad | 13 (36,1%) |
| i mycket hög grad | 13 (36,1%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi. | 3,9 | 1,2 | 30,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,6%) |
| i hög grad | 9 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 24 (66,7%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,8 | 18,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (22,2%) |
| i mycket hög grad | 27 (75,0%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning. | 4,7 | 0,8 | 16,2 % | 1,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |