
2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa HT24
Antal respondenter: 40
Antal svar: 36
Svarsfrekvens: 90,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 11 (30,6%) |
i mycket hög grad | 25 (69,4%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 10,0 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 20 (55,6%) |
i mycket hög grad | 16 (44,4%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,3 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,8%) |
delvis | 1 (2,8%) |
i hög grad | 8 (22,2%) |
i mycket hög grad | 26 (72,2%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,6 | 0,7 | 14,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,6%) |
i hög grad | 22 (61,1%) |
i mycket hög grad | 12 (33,3%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,6%) |
i hög grad | 5 (13,9%) |
i mycket hög grad | 29 (80,6%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,8 | 0,6 | 11,7 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
---|---|
Mycket dålig | 0 (0,0%) |
Dålig | 0 (0,0%) |
Varken bra eller dålig | 0 (0,0%) |
Bra | 6 (16,7%) |
Mycket bra | 30 (83,3%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,8 | 0,4 | 7,8 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,6%) |
i hög grad | 10 (27,8%) |
i mycket hög grad | 24 (66,7%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | 4,6 | 0,6 | 13,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,6%) |
i hög grad | 9 (25,0%) |
i mycket hög grad | 25 (69,4%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 12,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,8%) |
delvis | 4 (11,1%) |
i hög grad | 21 (58,3%) |
i mycket hög grad | 10 (27,8%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Webbutbildningen om våld följt av seminariet om våld i nära relation var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 17,2 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål.
Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (8,3%) |
i hög grad | 10 (27,8%) |
i mycket hög grad | 22 (61,1%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Inspelad föreläsning om STI med möjlighet att ställa frågor i Padlet var givande och relevant till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,9 | 19,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (8,3%) |
i hög grad | 12 (33,3%) |
i mycket hög grad | 21 (58,3%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (11,1%) |
i hög grad | 12 (33,3%) |
i mycket hög grad | 20 (55,6%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om gynekologisk hälsa (gynposter) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 15,6 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,8%) |
delvis | 7 (19,4%) |
i hög grad | 17 (47,2%) |
i mycket hög grad | 11 (30,6%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Studieuppgift i sexualfysiologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 19,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 7 (19,4%) |
i mycket hög grad | 29 (80,6%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,4 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,6%) |
delvis | 2 (5,6%) |
i hög grad | 7 (19,4%) |
i mycket hög grad | 25 (69,4%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,8 | 18,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (16,7%) |
i hög grad | 12 (33,3%) |
i mycket hög grad | 17 (47,2%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,9 | 22,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (5,6%) |
i liten grad | 3 (8,3%) |
delvis | 5 (13,9%) |
i hög grad | 13 (36,1%) |
i mycket hög grad | 13 (36,1%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi. | 3,9 | 1,2 | 30,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,6%) |
i hög grad | 9 (25,0%) |
i mycket hög grad | 24 (66,7%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,8 | 18,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 8 (22,2%) |
i mycket hög grad | 27 (75,0%) |
Summa | 36 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning. | 4,7 | 0,8 | 16,2 % | 1,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |