
Hälsa i samhälle och miljö, termin 11, VT25
Antal respondenter: 144
Antal svar: 32
Svarsfrekvens: 22,22 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 3 (9,4%) |
| Delvis | 12 (37,5%) |
| I hög grad | 15 (46,9%) |
| I mycket hög grad | 2 (6,2%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,5 | 0,8 | 21,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 2 (6,2%) |
| Delvis | 8 (25,0%) |
| I hög grad | 13 (40,6%) |
| I mycket hög grad | 9 (28,1%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,9 | 0,9 | 22,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (6,2%) |
| i liten grad | 5 (15,6%) |
| delvis | 5 (15,6%) |
| i hög grad | 13 (40,6%) |
| i mycket hög grad | 7 (21,9%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,6 | 1,2 | 33,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
| i liten grad | 2 (6,2%) |
| delvis | 6 (18,8%) |
| i hög grad | 17 (53,1%) |
| i mycket hög grad | 6 (18,8%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,8 | 0,9 | 24,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,1%) |
| i hög grad | 19 (59,4%) |
| i mycket hög grad | 12 (37,5%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 0,5 | 12,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (3,1%) |
| Delvis | 5 (15,6%) |
| I hög grad | 7 (21,9%) |
| I mycket hög grad | 19 (59,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,4 | 0,9 | 19,9 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (3,1%) |
| I liten grad | 2 (6,2%) |
| Delvis | 7 (21,9%) |
| I hög grad | 15 (46,9%) |
| I mycket hög grad | 7 (21,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,8 | 1,0 | 25,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (3,1%) |
| Delvis | 3 (9,4%) |
| I hög grad | 12 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 16 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,3 | 0,8 | 18,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (3,1%) |
| Delvis | 4 (12,5%) |
| I hög grad | 11 (34,4%) |
| I mycket hög grad | 16 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 4,3 | 0,8 | 19,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (3,2%) |
| Delvis | 5 (16,1%) |
| I hög grad | 13 (41,9%) |
| I mycket hög grad | 12 (38,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 31 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,2 | 0,8 | 19,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (3,1%) |
| Delvis | 5 (15,6%) |
| I hög grad | 13 (40,6%) |
| I mycket hög grad | 13 (40,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,2 | 0,8 | 19,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (3,1%) |
| I liten grad | 4 (12,5%) |
| Delvis | 13 (40,6%) |
| I hög grad | 10 (31,2%) |
| I mycket hög grad | 4 (12,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 3,4 | 1,0 | 28,9 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (3,1%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 5 (15,6%) |
| I hög grad | 14 (43,8%) |
| I mycket hög grad | 12 (37,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 4,1 | 0,9 | 22,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (3,1%) |
| Delvis | 2 (6,2%) |
| I hög grad | 18 (56,2%) |
| I mycket hög grad | 9 (28,1%) |
| Vet ej | 2 (6,2%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,7 | 16,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens lärare visade god pedagogisk kompetens.
| Kursens lärare visade god pedagogisk kompetens. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (3,2%) |
| I hög grad | 14 (45,2%) |
| I mycket hög grad | 16 (51,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 31 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens lärare visade god pedagogisk kompetens. | 4,5 | 0,6 | 12,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
PU (Professionell utveckling) - strimman bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål.
| PU (Professionell utveckling) - strimman bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (3,2%) |
| Delvis | 6 (19,4%) |
| I hög grad | 11 (35,5%) |
| I mycket hög grad | 12 (38,7%) |
| Vet ej | 1 (3,2%) |
| Summa | 31 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PU (Professionell utveckling) - strimman bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål. | 4,2 | 0,9 | 21,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Primärvårdsstrimman (PV) bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål.
| Primärvårdsstrimman (PV) bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (6,2%) |
| I hög grad | 13 (40,6%) |
| I mycket hög grad | 17 (53,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 32 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Primärvårdsstrimman (PV) bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 13,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |