
2DS011 VFU inom distriktsvård och omvårdnad inom hemmiljö HT25 Campus
Antal respondenter: 41
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 21,95 %
2DS011 VFU inom distriktsvård och omvårdnad inom hemmiljö HT25 Campus
Antal respondenter: 41
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 21,95 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (22,2%) |
| 2 | 2 (22,2%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 0 (0,0%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 3,4 | 2,1 | 61,8 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (22,2%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 4,8 | 1,4 | 29,2 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (22,2%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 4 (44,4%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 3,3 | 1,6 | 47,4 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen.
| Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 4 (44,4%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 1 (11,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen. | 3,4 | 1,6 | 46,2 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 |
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (22,2%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 4 (44,4%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | 4,7 | 1,6 | 33,9 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen var välorganiserad.
| Kursen var välorganiserad. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 3 (33,3%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var välorganiserad. | 4,2 | 1,8 | 42,3 % | 2,0 | 2,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 3 (33,3%) |
| 5 | 3 (33,3%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 5,0 | 0,9 | 17,3 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 2 (22,2%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 1 (11,1%) |
| 6 Instämmer helt | 5 (55,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,8 | 1,6 | 34,4 % | 2,0 | 3,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 3 (33,3%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 0 (0,0%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 4,1 | 1,6 | 39,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 6,0 | 6,0 |