2QA308 Amning i ett interprofessionellt perspektiv VT23
Antal respondenter: 19
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 63,16 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 9 (75,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,8 | 0,5 | 9,5 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (16,7%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 7 (58,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 9 (75,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,8 | 0,5 | 9,5 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (8,3%) |
i hög grad | 2 (16,7%) |
i mycket hög grad | 9 (75,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,7 | 0,7 | 14,0 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (8,3%) |
i hög grad | 4 (33,3%) |
i mycket hög grad | 7 (58,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,7 | 15,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll?
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 9 (75,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | 4,8 | 0,5 | 9,5 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information?
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | Antal svar |
---|---|
mycket dåligt | 0 (0,0%) |
dåligt | 0 (0,0%) |
varken bra eller dåligt | 0 (0,0%) |
bra | 5 (41,7%) |
mycket bra | 7 (58,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur bedömer du utbildningen som helhet?
Hur bedömer du utbildningen som helhet? | Antal svar |
---|---|
mycket dålig | 0 (0,0%) |
dålig | 0 (0,0%) |
varken bra eller dålig | 0 (0,0%) |
bra | 3 (25,0%) |
mycket bra | 9 (75,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur bedömer du utbildningen som helhet? | 4,8 | 0,5 | 9,5 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats?
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 2 (16,7%) |
i hög grad | 2 (16,7%) |
i mycket hög grad | 7 (58,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | 4,2 | 1,1 | 24,8 % | 2,0 | 3,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig?
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 5 (41,7%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 1 (8,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | 3,5 | 0,8 | 22,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig.
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 6 (50,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig. | 4,5 | 0,5 | 11,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till
kursens lärandemål.
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 7 (58,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att jag kunde visa min kunskap vid den webbbaserade examinationen lika väl
som vid en ordinarie examination.
Jag upplever att jag kunde visa min kunskap vid den webbbaserade examinationen lika väl som vid en ordinarie examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 2 (16,7%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 4 (33,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att jag kunde visa min kunskap vid den webbbaserade examinationen lika väl som vid en ordinarie examination. | 4,0 | 1,0 | 23,8 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |