SVK - Akut pediatrik, akut obstetrik samt neonatologi 7,5 hp [2LK086] HT23
Antal respondenter: 14
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 100,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (7,1%) |
I hög grad | 6 (42,9%) |
I mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (7,1%) |
I hög grad | 7 (50,0%) |
I mycket hög grad | 6 (42,9%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (14,3%) |
I hög grad | 5 (35,7%) |
I mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,7 | 17,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 4 (28,6%) |
I mycket hög grad | 10 (71,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter
på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter
på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 4 (28,6%) |
I mycket hög grad | 10 (71,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter
på kursens utformning och innehåll. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (7,1%) |
I hög grad | 6 (42,9%) |
I mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,4 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar: |
---|
Möjligthet till Repetition fanns alltid när det behövdes |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 2 (14,3%) |
I hög grad | 5 (35,7%) |
I mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,4 | 0,7 | 17,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar: |
---|
sposktivt överraskad av den vetenskapliga delen på kursen som jag uppskattade mycket |
Svårt att veta vad som förväntades i samband med muntlig falldiskussion |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (14,3%) |
I mycket hög grad | 12 (85,7%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,9 | 0,4 | 7,5 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 3 (21,4%) |
I mycket hög grad | 11 (78,6%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 4,8 | 0,4 | 8,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 2 (14,3%) |
Delvis | 2 (14,3%) |
I hög grad | 4 (28,6%) |
I mycket hög grad | 6 (42,9%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,0 | 1,1 | 27,7 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar: |
---|
Förberedelserna inför de praktiska övningarna låg på lite olika ställen i Canvas, toppen om de kunde samlas under samma rubrik. |
Tror det hade varit bra att skriva ut vart man träffas inför neo placeringar, dvs om man ska vänta utanför eller gå in! |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (7,1%) |
I hög grad | 5 (35,7%) |
I mycket hög grad | 8 (57,1%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,5 | 0,7 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar: |
---|
Lite tråkigt att behöva dela på patienter på avdelning |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 3 (21,4%) |
I mycket hög grad | 11 (78,6%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,8 | 0,4 | 8,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar: |
---|
Den här kursen var enastående när det gäller återkoppling! |
Mycket återkoppling jämfört med andra kurser, superbra! |
Mycket värdefull återkoppling i samband med falldiskussion och presentation. |
Toppenbra återkoppling! |
Bra med regelbunden återkoppling. |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (7,1%) |
Delvis | 1 (7,1%) |
I hög grad | 5 (35,7%) |
I mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 4,3 | 0,9 | 21,3 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 4 (28,6%) |
I mycket hög grad | 10 (71,4%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar: |
---|
Bra examinationsformer. |
Ev att man kan specificera att det ska handla om akuta åtgärder? |
Frågor om VFU
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 1 (7,1%) |
Delvis | 3 (21,4%) |
I hög grad | 5 (35,7%) |
I mycket hög grad | 5 (35,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 4,0 | 1,0 | 24,0 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Comment |
---|
Mycket av det som görs har bristfällig evidens. |
Haft toppenbra handledare som tagit sig tid att förklara och diskutera, särskilt på neo och obstetriken. På pediatriken ej så mkt tid för detta tyvärr. Jag är verkligen imponerad över kursledningen och amanuensernas engagemang och feedback i mitt vetu-arbete. |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 1 (7,1%) |
I hög grad | 6 (42,9%) |
I mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,4 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Comment |
---|
Förstår att det inte är kursens fel men omklädningsrummen ligger långt bort och är riktigt dåliga |
På barnakuten var det trångt, ont om rum och datorer vilket ni säkert redan vet |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 4 (28,6%) |
I hög grad | 8 (57,1%) |
I mycket hög grad | 2 (14,3%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,9 | 0,7 | 17,2 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 0 (0,0%) |
Ofta | 4 (28,6%) |
Alltid | 10 (71,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,7 | 0,5 | 12,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Kommentar: |
---|
Placeringen på barnavdelningen upplevdes något ineffektiv rent läromässigt. För lite att göra med endast 1 patient som vi dessutom följde över flera dagar. |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 0 (0,0%) |
Ofta | 7 (50,0%) |
Alltid | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,5 | 0,5 | 14,8 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Kommentar: |
---|
Placering på barnavdelningen hade kunnat förbättrats så att man får väl valda patienter där man får mycket ansvar, gärna 1-2 heldagar istället för halvdagar. |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 1 (7,1%) |
Ofta | 5 (35,7%) |
Alltid | 8 (57,1%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,5 | 0,7 | 18,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Kommentar: |
---|
Inte alltid på obstetriken, inte heller på neo. |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
---|---|
Aldrig | 0 (0,0%) |
Sällan | 0 (0,0%) |
Ofta | 3 (21,4%) |
Alltid | 11 (78,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 3,8 | 0,4 | 11,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Vilka var kursens styrkor? Motivera gärna.
Vilka var kursens styrkor? Motivera gärna. |
---|
Tre intressanta områden under en och samma kurs. Majoriteten bra placeringar. Bra kursledning. |
Engagerade lärare. Varierad undervisning med föreläsningar, seminarium, praktiska övningar och VFU. Lämpliga examinationsformer. |
- Simuleringsövningar
|
Väldigt intressant och mycket värdefull återkoppling |
Bredd och kursledning |
De praktiska övningarna och seminarierna var superbra! Fantastisk feedback efter examinationer. |
Man var delaktig i teamet på de olika avdelningarna. |
Bra repetition inför vik. Kul att följa barnet från förlossning till barnvården. |
Bra planerat, roliga aktiviteter. Bra seminarium överlag. Bra balans mellan teori och praktik. |
God återkoppling. Nya kunskaper jämfört med barn/gyn- kursen. Mycket klinisk övning. Bra med ex ABCDE övningen, golden hour, neo HLR(praktiska övningar). |
Intressant ämne, engagerad kursledning, relevant VFU. Också bra att få träna på att skriva abstract! |
-engagerad kursledning
-Fin generös återkoppling på prestationer -kände mig sedd i sammanhanget till skillnad från tidigare större kurser som varit mer anpnyma -väldigt bra organiserat |
Bra lärare som är engagerade! De flesta praktiska övningar var bra och mycket givande. |
Vad kan förbättras i kursen? Motivera med så konstruktiva förslag som möjligt.
Vad kan förbättras i kursen? Motivera med så konstruktiva förslag som möjligt. |
---|
Mer tydlig information om vetu uppgiften, vad som ska finnas under alla rubriker osv |
Hade varit kul med en öppenvårdsplacering. BUMM. |
Mer obstetrik |
-VFU: förlossning, viktigt att bms är delaktiga och förstådda att vi läkarstudenter har liten del av VFU att få träffa patienter (särskild födande kvinnor).
Jag hade en enda heldag placering på förlossningen, fick avlag från 3 olika bms samma dag och min handledare irriterade sig på att jag inte fick göra cervixstatus (det var min enda möjlighet dessutom). |
-placeringen på barnavdelning
|
Variererande patienter på avdelning (inte bara RS, även om det är förståeligt under vintern).
Utveckling av peditarikseminariumen som mer hölls som föreläsningar. |
Bättre instruktioner till vetu. Akutövningen kändes lite stolpig i och med att vi gått akutkursen och övat mera självständigt på akutrumssimulering vilket gjorde att arbetsfördelningen här blev otydlig.
Dagarna på avdelning blev lite långsamma när vi bara handlade en patient var. |
Tydligare praktisk info i canvas gällande praktiska moment |
- Tydligare instruktioner inför abstract uppgiften
- Vore kul att få mer ansvar/förtroende på avdelnings VFU, kanske mer ta en UL roll |
Tydligare instruktioner gällande abstract. Allt står inte med vad som ska stå under varje rubrik. |
Jag har inga direkta förbättringsförslag. Jag är jättenöjd med kursen och rekommenderar den starkt till andra! |
Jag hade gärna haft längre pass på förlossningen så man hinner se mer. Förstår om det är svårt schemamässigt! |
Föreläsning i seminarieform, mycket bättre att låta oss delta aktivt och förbereda oss. |
SVK-specifika frågor
Skulle du rekommendera kursen?
Skulle du rekommendera kursen? | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 5 (35,7%) |
I mycket hög grad | 9 (64,3%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skulle du rekommendera kursen? | 4,6 | 0,5 | 10,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken omfattning anser du att följande stämmer in på kursen?
”Fördjupning på avancerad nivå: Temanära kurser på avancerad nivå avser fördjupning av ett medicinskt område inom läkarprogrammet. De fokuserar därför på att träna högre kompetenser som analys och värdering utifrån ett professionellt och vetenskapligt förhållningssätt, men med en tydlig klinisk förankring.”
I vilken omfattning anser du att följande stämmer in på kursen? ”Fördjupning på avancerad nivå: Temanära kurser på avancerad nivå avser fördjupning av ett medicinskt område inom läkarprogrammet. De fokuserar därför på att träna högre kompetenser som analys och värdering utifrån ett professionellt och vetenskapligt förhållningssätt, men med en tydlig klinisk förankring.” | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 7 (50,0%) |
I mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken omfattning anser du att följande stämmer in på kursen? ”Fördjupning på avancerad nivå: Temanära kurser på avancerad nivå avser fördjupning av ett medicinskt område inom läkarprogrammet. De fokuserar därför på att träna högre kompetenser som analys och värdering utifrån ett professionellt och vetenskapligt förhållningssätt, men med en tydlig klinisk förankring.” | 4,5 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Bedömer du att du kommer att kunna tillämpa din ökade kunskap och förståelse från kursen i ditt kliniska arbete som läkare?
Bedömer du att du kommer att kunna tillämpa din ökade kunskap och förståelse från kursen i ditt kliniska arbete som läkare? | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 4 (28,6%) |
I mycket hög grad | 10 (71,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bedömer du att du kommer att kunna tillämpa din ökade kunskap och förståelse från kursen i ditt kliniska arbete som läkare? | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vilket är ditt helhetsintryck av kursen?
Vilket är ditt helhetsintryck av kursen? | Antal svar |
---|---|
Inte alls givande | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (14,3%) | |
Mycket givande | 12 (85,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vilket är ditt helhetsintryck av kursen? | 4,9 | 0,4 | 7,5 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Barnakuten?
Barnakuten? | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 1 (7,1%) |
Bra | 2 (14,3%) |
Mycket bra | 7 (50,0%) |
Utmärkt | 4 (28,6%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Barnakuten? | 4,0 | 0,9 | 21,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kommentar |
---|
Rörig miljö, ont om plats och stressad personal, ej optimalt även om det speglar den kliniska verkligheten och vi har ett visst ansvar för att göra placeringen så givande som möjligt |
Medicinsk vårdavdelning 64/74?
Medicinsk vårdavdelning 64/74? | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 3 (21,4%) |
Bra | 7 (50,0%) |
Mycket bra | 1 (7,1%) |
Utmärkt | 3 (21,4%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medicinsk vårdavdelning 64/74? | 3,3 | 1,1 | 32,5 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
Kommentar |
---|
För lite att göra. Skulle kunna kompletteras med någon diskussion eller gemensam fallbeskrivning, upplevde att det var en del dödtid |
Neonatalvårdsavdelningen?
Neonatalvårdsavdelningen? | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 0 (0,0%) |
Mycket bra | 8 (57,1%) |
Utmärkt | 6 (42,9%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Neonatalvårdsavdelningen? | 4,4 | 0,5 | 11,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar |
---|
Passet med sjuksköterska va bra men dom verkade inte vara förberedda på studenter och tyckte det va nästan besvärligt när dom redan hade inskolning. Dock väldigt trevlig stämning när dom accepterade att jag skulle va där! |
Förlossningsavdelningen
Förlossningsavdelningen | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 2 (14,3%) |
Mycket bra | 5 (35,7%) |
Utmärkt | 6 (42,9%) |
Vet ej | 1 (7,1%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Förlossningsavdelningen | 4,4 | 0,9 | 19,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 6,0 |
Kommentar |
---|
Svårt ibland att få vara med, man ser inte så mkt |
Bästa handledarna fanns här, stor möjlighet att påverka placeringens utformning tex genom att hänga med bm på förlossning när läkarna ej hade något att göra |
Specialistmödrarvårdcentralen
Specialistmödrarvårdcentralen | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 1 (7,1%) |
Mycket bra | 4 (28,6%) |
Utmärkt | 2 (14,3%) |
Vet ej | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specialistmödrarvårdcentralen | 5,1 | 1,1 | 21,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Neonatal återupplivning CEPS
Neonatal återupplivning CEPS | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 0 (0,0%) |
Mycket bra | 0 (0,0%) |
Utmärkt | 14 (100,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Neonatal återupplivning CEPS | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Akut sjuka barn?
Akut sjuka barn? | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 1 (7,1%) |
Bra | 2 (14,3%) |
Mycket bra | 3 (21,4%) |
Utmärkt | 8 (57,1%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akut sjuka barn? | 4,3 | 1,0 | 23,2 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar |
---|
Rörig simulering. |
Obstetriska övningar?
Obstetriska övningar? | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 0 (0,0%) |
Mycket bra | 0 (0,0%) |
Utmärkt | 14 (100,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Obstetriska övningar? | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar |
---|
Kul att det var en påbyggnad på det vi lärt oss på T10 |
Akut obstetrik
Akut obstetrik | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 0 (0,0%) |
Mycket bra | 5 (35,7%) |
Utmärkt | 9 (64,3%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akut obstetrik | 4,6 | 0,5 | 10,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Neonatologi
Neonatologi | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 0 (0,0%) |
Mycket bra | 6 (42,9%) |
Utmärkt | 8 (57,1%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Neonatologi | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Akut pediatrik
Akut pediatrik | Antal svar |
---|---|
Dåligt | 0 (0,0%) |
Mindre bra | 0 (0,0%) |
Bra | 3 (21,4%) |
Mycket bra | 5 (35,7%) |
Utmärkt | 6 (42,9%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akut pediatrik | 4,2 | 0,8 | 19,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar |
---|
Gärna mer interaktivt! |
Jag uppfattar detta som en lämplig form av fördjupningsuppgift
Jag uppfattar detta som en lämplig form av fördjupningsuppgift | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
Instämmer delvis | 0 (0,0%) |
Instämmer | 3 (21,4%) |
Instämmer helt | 11 (78,6%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar detta som en lämplig form av fördjupningsuppgift | 3,8 | 0,4 | 11,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Kommentar |
---|
Väldigt utvecklande! |