
2QA351 Bröstmjölk och amning av sjuka eller för tidigt födda barn HT24
Antal respondenter: 49
Antal svar: 35
Svarsfrekvens: 71,43 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,9%) |
| delvis | 1 (2,9%) |
| i hög grad | 16 (45,7%) |
| i mycket hög grad | 17 (48,6%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,7 | 15,8 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 19 (54,3%) |
| i mycket hög grad | 16 (45,7%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,3 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (8,6%) |
| i hög grad | 16 (45,7%) |
| i mycket hög grad | 16 (45,7%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,6 | 14,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,7%) |
| i hög grad | 22 (62,9%) |
| i mycket hög grad | 11 (31,4%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (8,6%) |
| i hög grad | 12 (34,3%) |
| i mycket hög grad | 20 (57,1%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,7 | 14,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har stimulerat mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har stimulerat mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (11,4%) |
| i hög grad | 19 (54,3%) |
| i mycket hög grad | 11 (31,4%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har stimulerat mitt lärande. | 4,1 | 0,8 | 20,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en tydlig bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en tydlig bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (2,9%) |
| i hög grad | 22 (62,9%) |
| i mycket hög grad | 12 (34,3%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en tydlig bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 4,3 | 0,5 | 12,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dålig | 0 (0,0%) |
| dålig | 0 (0,0%) |
| varken bra eller dålig | 0 (0,0%) |
| bra | 7 (20,0%) |
| mycket bra | 28 (80,0%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,8 | 0,4 | 8,5 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |