2BM021 Examensarbete i sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa HT24
Antal respondenter: 35
Antal svar: 28
Svarsfrekvens: 80,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 6 (21,4%) |
i hög grad | 14 (50,0%) |
i mycket hög grad | 6 (21,4%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 0,9 | 24,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (3,6%) |
i hög grad | 14 (50,0%) |
i mycket hög grad | 12 (42,9%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 19,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 6 (21,4%) |
i hög grad | 13 (46,4%) |
i mycket hög grad | 6 (21,4%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,7 | 1,1 | 29,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 3 (10,7%) |
i hög grad | 16 (57,1%) |
i mycket hög grad | 7 (25,0%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,9 | 23,3 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 8 (28,6%) |
i hög grad | 9 (32,1%) |
i mycket hög grad | 10 (35,7%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,0 | 1,0 | 25,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 4 (14,3%) |
delvis | 10 (35,7%) |
i hög grad | 9 (32,1%) |
i mycket hög grad | 4 (14,3%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | 3,4 | 1,0 | 30,4 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 7 (25,0%) |
i hög grad | 17 (60,7%) |
i mycket hög grad | 2 (7,1%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,6 | 0,8 | 22,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
i liten grad | 2 (7,1%) |
delvis | 7 (25,0%) |
i hög grad | 14 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (10,7%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,0 | 29,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 6 (21,4%) |
i hög grad | 12 (42,9%) |
i mycket hög grad | 8 (28,6%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 1,0 | 25,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
i liten grad | 3 (11,1%) |
delvis | 5 (18,5%) |
i hög grad | 11 (40,7%) |
i mycket hög grad | 7 (25,9%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,7 | 1,1 | 29,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn).
Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 5 (17,9%) |
i hög grad | 8 (28,6%) |
i mycket hög grad | 13 (46,4%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn). | 4,1 | 1,1 | 26,0 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
i liten grad | 4 (14,3%) |
delvis | 4 (14,3%) |
i hög grad | 14 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (14,3%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,1 | 32,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 7 (25,0%) |
i hög grad | 12 (42,9%) |
i mycket hög grad | 7 (25,0%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 25,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 16 (57,1%) |
i mycket hög grad | 11 (39,3%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | 4,3 | 0,8 | 18,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 16 (57,1%) |
i mycket hög grad | 11 (39,3%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | 4,3 | 0,8 | 18,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 2 (7,1%) |
delvis | 8 (28,6%) |
i hög grad | 13 (46,4%) |
i mycket hög grad | 4 (14,3%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | 3,6 | 1,0 | 26,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har aktivt deltagit i diskussioner.
Jag har aktivt deltagit i diskussioner. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
i liten grad | 1 (3,6%) |
delvis | 4 (14,3%) |
i hög grad | 16 (57,1%) |
i mycket hög grad | 6 (21,4%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har aktivt deltagit i diskussioner. | 3,9 | 0,9 | 23,5 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (18,5%) |
i hög grad | 14 (51,9%) |
i mycket hög grad | 7 (25,9%) |
Summa | 27 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | 4,0 | 0,9 | 22,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta.
Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 7 (25,0%) |
i hög grad | 12 (42,9%) |
i mycket hög grad | 7 (25,0%) |
Summa | 28 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta. | 3,8 | 1,1 | 28,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |