
2BM021 Examensarbete i sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa HT24
Antal respondenter: 35
Antal svar: 28
Svarsfrekvens: 80,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 6 (21,4%) |
| i hög grad | 14 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (21,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 0,9 | 24,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,6%) |
| i hög grad | 14 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 12 (42,9%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,9 | 19,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 6 (21,4%) |
| i hög grad | 13 (46,4%) |
| i mycket hög grad | 6 (21,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,7 | 1,1 | 29,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 3 (10,7%) |
| i hög grad | 16 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 7 (25,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,9 | 23,3 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 8 (28,6%) |
| i hög grad | 9 (32,1%) |
| i mycket hög grad | 10 (35,7%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,0 | 1,0 | 25,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 4 (14,3%) |
| delvis | 10 (35,7%) |
| i hög grad | 9 (32,1%) |
| i mycket hög grad | 4 (14,3%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen. | 3,4 | 1,0 | 30,4 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 7 (25,0%) |
| i hög grad | 17 (60,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (7,1%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,6 | 0,8 | 22,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
| i liten grad | 2 (7,1%) |
| delvis | 7 (25,0%) |
| i hög grad | 14 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (10,7%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,0 | 29,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 6 (21,4%) |
| i hög grad | 12 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 8 (28,6%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 1,0 | 25,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
| i liten grad | 3 (11,1%) |
| delvis | 5 (18,5%) |
| i hög grad | 11 (40,7%) |
| i mycket hög grad | 7 (25,9%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,7 | 1,1 | 29,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn).
| Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 5 (17,9%) |
| i hög grad | 8 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 13 (46,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn). | 4,1 | 1,1 | 26,0 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
| i liten grad | 4 (14,3%) |
| delvis | 4 (14,3%) |
| i hög grad | 14 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (14,3%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,1 | 32,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 7 (25,0%) |
| i hög grad | 12 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 7 (25,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 25,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.
| Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 16 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 11 (39,3%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande. | 4,3 | 0,8 | 18,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.
| Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 16 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 11 (39,3%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information. | 4,3 | 0,8 | 18,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.
| Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 2 (7,1%) |
| delvis | 8 (28,6%) |
| i hög grad | 13 (46,4%) |
| i mycket hög grad | 4 (14,3%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen. | 3,6 | 1,0 | 26,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har aktivt deltagit i diskussioner.
| Jag har aktivt deltagit i diskussioner. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,6%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 4 (14,3%) |
| i hög grad | 16 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 6 (21,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har aktivt deltagit i diskussioner. | 3,9 | 0,9 | 23,5 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.
| Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (18,5%) |
| i hög grad | 14 (51,9%) |
| i mycket hög grad | 7 (25,9%) |
| Summa | 27 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt. | 4,0 | 0,9 | 22,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta.
| Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (7,1%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 7 (25,0%) |
| i hög grad | 12 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 7 (25,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta. | 3,8 | 1,1 | 28,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |