2BM021 Examensarbete i sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa HT24

Antal respondenter: 35
Antal svar: 28
Svarsfrekvens: 80,00 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis6 (21,4%)
i hög grad14 (50,0%)
i mycket hög grad6 (21,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.3,80,924,7 %1,03,04,04,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (3,6%)
i hög grad14 (50,0%)
i mycket hög grad12 (42,9%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,30,919,9 %1,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad2 (7,1%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis6 (21,4%)
i hög grad13 (46,4%)
i mycket hög grad6 (21,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,71,129,2 %1,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis3 (10,7%)
i hög grad16 (57,1%)
i mycket hög grad7 (25,0%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,00,923,3 %1,04,04,04,55,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis8 (28,6%)
i hög grad9 (32,1%)
i mycket hög grad10 (35,7%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,01,025,2 %1,03,04,05,05,0

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad4 (14,3%)
delvis10 (35,7%)
i hög grad9 (32,1%)
i mycket hög grad4 (14,3%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under kursen.3,41,030,4 %1,03,03,04,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis7 (25,0%)
i hög grad17 (60,7%)
i mycket hög grad2 (7,1%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,60,822,7 %1,03,04,04,05,0

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (7,1%)
i liten grad2 (7,1%)
delvis7 (25,0%)
i hög grad14 (50,0%)
i mycket hög grad3 (10,7%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.3,51,029,6 %1,03,04,04,05,0

Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis6 (21,4%)
i hög grad12 (42,9%)
i mycket hög grad8 (28,6%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den digitala undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.3,91,025,5 %1,03,04,05,05,0

Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad3 (11,1%)
delvis5 (18,5%)
i hög grad11 (40,7%)
i mycket hög grad7 (25,9%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Grupphandledningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.3,71,129,3 %1,03,04,04,55,0

Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn).

Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn).Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis5 (17,9%)
i hög grad8 (28,6%)
i mycket hög grad13 (46,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Handledningen under kursen har varit givande (använd kommentarsfältet för att motivera och skriv din handledares namn).4,11,126,0 %1,03,54,05,05,0

Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (7,1%)
i liten grad4 (14,3%)
delvis4 (14,3%)
i hög grad14 (50,0%)
i mycket hög grad4 (14,3%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Examination av projektplan var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,51,132,5 %1,03,04,04,05,0

Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis7 (25,0%)
i hög grad12 (42,9%)
i mycket hög grad7 (25,0%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Examination av uppsats var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,81,025,7 %1,03,04,04,55,0

Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.

Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad16 (57,1%)
i mycket hög grad11 (39,3%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.4,30,818,9 %1,04,04,05,05,0

Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.

Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad16 (57,1%)
i mycket hög grad11 (39,3%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.4,30,818,9 %1,04,04,05,05,0

Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.

Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad2 (7,1%)
delvis8 (28,6%)
i hög grad13 (46,4%)
i mycket hög grad4 (14,3%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.3,61,026,5 %1,03,04,04,05,0

Jag har aktivt deltagit i diskussioner.

Jag har aktivt deltagit i diskussioner.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,6%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis4 (14,3%)
i hög grad16 (57,1%)
i mycket hög grad6 (21,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har aktivt deltagit i diskussioner.3,90,923,5 %1,04,04,04,05,0

Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.

Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,7%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (18,5%)
i hög grad14 (51,9%)
i mycket hög grad7 (25,9%)
Summa27 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.4,00,922,7 %1,04,04,04,55,0

Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta.

Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta.Antal svar
i mycket liten grad2 (7,1%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis7 (25,0%)
i hög grad12 (42,9%)
i mycket hög grad7 (25,0%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen har bidragit till att utveckla min förmåga att samarbeta.3,81,128,2 %1,03,04,04,55,0