
T1 VT25 (C) Sjuksköterskans profession och omvårdnad som vetenskap 1SJ010 SJ010 VT2025
Antal respondenter: 130
Antal svar: 37
Svarsfrekvens: 28,46 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,7%) |
| delvis | 10 (27,0%) |
| i hög grad | 20 (54,1%) |
| i mycket hög grad | 6 (16,2%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 0,7 | 18,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (16,2%) |
| i hög grad | 18 (48,6%) |
| i mycket hög grad | 13 (35,1%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,2 | 0,7 | 16,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (8,1%) |
| delvis | 9 (24,3%) |
| i hög grad | 16 (43,2%) |
| i mycket hög grad | 9 (24,3%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,8 | 0,9 | 23,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,7%) |
| delvis | 13 (35,1%) |
| i hög grad | 12 (32,4%) |
| i mycket hög grad | 11 (29,7%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,9 | 0,9 | 22,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (5,4%) |
| i liten grad | 2 (5,4%) |
| delvis | 5 (13,5%) |
| i hög grad | 15 (40,5%) |
| i mycket hög grad | 13 (35,1%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,9 | 1,1 | 28,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,8%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 9 (25,0%) |
| i hög grad | 14 (38,9%) |
| i mycket hög grad | 12 (33,3%) |
| Summa | 36 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 4,0 | 0,9 | 23,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,7%) |
| i liten grad | 1 (2,7%) |
| delvis | 10 (27,0%) |
| i hög grad | 21 (56,8%) |
| i mycket hög grad | 4 (10,8%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,7 | 0,8 | 21,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |