
3BL008 Next generation sequencing (NGS) och bioinformatik HT25
Antal respondenter: 22
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 40,91 %
3BL008 Next generation sequencing (NGS) och bioinformatik HT25
Antal respondenter: 22
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 40,91 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 3 (33,3%) |
| 3 | 2 (22,2%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 1 (11,1%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 3,9 | 1,8 | 47,1 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (11,1%) |
| 4 | 1 (11,1%) |
| 5 | 2 (22,2%) |
| 6 Instämmer helt | 5 (55,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,2 | 1,1 | 20,9 % | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (11,1%) |
| 2 | 1 (11,1%) |
| 3 | 2 (22,2%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 3 (33,3%) |
| 6 Instämmer helt | 2 (22,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,0 | 1,8 | 45,1 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Vilken inriktning går du?
| Vilken inriktning går du? | Antal svar |
|---|---|
| Molekylär medicin | 7 (77,8%) |
| Fysiologi | 0 (0,0%) |
| Patologi | 2 (22,2%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilken inriktning går du? | 1,4 | 0,9 | 61,1 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 3,0 |
Vilket tema tyckte du var svårast?
| Vilket tema tyckte du var svårast? | Antal svar |
|---|---|
| Tema 1 | 1 (11,1%) |
| Tema 2 | 3 (33,3%) |
| Tema 3 | 3 (33,3%) |
| Tema 4 | 2 (22,2%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilket tema tyckte du var svårast? | 2,7 | 1,0 | 37,5 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Vilket tema tycker du var lättast?
| Vilket tema tycker du var lättast? | Antal svar |
|---|---|
| Tema 1 | 5 (55,6%) |
| Tema 2 | 1 (11,1%) |
| Tema 3 | 0 (0,0%) |
| Tema 4 | 3 (33,3%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilket tema tycker du var lättast? | 2,1 | 1,5 | 68,8 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag upplevde att kursen som helhet var bra.
| Jag upplevde att kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (22,2%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (33,3%) |
| i hög grad | 1 (11,1%) |
| i mycket hög grad | 3 (33,3%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursen som helhet var bra. | 3,3 | 1,6 | 47,4 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |