2QA248 2QA257 2QA179 HT23
Antal respondenter: 47
Antal svar: 16
Svarsfrekvens: 34,04 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (12,5%) |
| i hög grad | 6 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 8 (50,0%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,7 | 16,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 9 (56,2%) |
| i mycket hög grad | 7 (43,8%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (25,0%) |
| i hög grad | 6 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 6 (37,5%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 0,8 | 19,5 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (12,5%) |
| i hög grad | 5 (31,2%) |
| i mycket hög grad | 9 (56,2%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,7 | 16,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (18,8%) |
| i hög grad | 4 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 9 (56,2%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,4 | 0,8 | 18,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (20,0%) |
| i hög grad | 6 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (40,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 4,2 | 0,8 | 18,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång.
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (12,5%) |
| delvis | 2 (12,5%) |
| i hög grad | 6 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 6 (37,5%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | 4,0 | 1,0 | 25,8 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet.
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (26,7%) |
| i hög grad | 8 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (20,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | 3,9 | 0,7 | 17,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter.
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 13 (81,2%) |
| i mycket hög grad | 3 (18,8%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | 4,2 | 0,4 | 9,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (12,5%) |
| i hög grad | 11 (68,8%) |
| i mycket hög grad | 3 (18,8%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 4,1 | 0,6 | 14,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen.
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 4 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 12 (75,0%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | 4,8 | 0,4 | 9,4 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |