7KB004 Förlossning 1 och Mödrahälsovård HT23
Antal respondenter: 8
Antal svar: 6
Svarsfrekvens: 75,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 6 (100,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,5 | 0,5 | 12,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,7 | 0,8 | 17,5 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (33,3%) |
i hög grad | 1 (16,7%) |
i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,2 | 1,0 | 23,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminarierna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Seminarierna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminarierna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 18,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Färdighetsträningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 1 (16,7%) |
i mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Färdighetsträningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,4 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner).
Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner). | 4,5 | 0,5 | 12,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Examinationerna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Examinationerna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationerna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Barnmorskemottagning.
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Barnmorskemottagning. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 6 (100,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Barnmorskemottagning. | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU på Barnmorskemottagning uppmuntrades jag till självständighet
samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
Under min VFU på Barnmorskemottagning uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 1 (16,7%) |
i mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under min VFU på Barnmorskemottagning uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,8 | 0,4 | 8,4 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att jag hade tillräckligt med teoretiska kunskaper inför min VFU på Barnmorskemottagning.
Jag upplevde att jag hade tillräckligt med teoretiska kunskaper inför min VFU på Barnmorskemottagning. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 1 (16,7%) |
i mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplevde att jag hade tillräckligt med teoretiska kunskaper inför min VFU på Barnmorskemottagning. | 4,8 | 0,4 | 8,4 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossningen.
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossningen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 1 (16,7%) |
i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossningen. | 4,5 | 0,8 | 18,6 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU på Förlossningen uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
Under min VFU på Förlossningen uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under min VFU på Förlossningen uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,7 | 0,8 | 17,5 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att jag hade tillräckligt med teoretiska kunskaper inför min VFU på Förlossning.
Jag upplevde att jag hade tillräckligt med teoretiska kunskaper inför min VFU på Förlossning. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplevde att jag hade tillräckligt med teoretiska kunskaper inför min VFU på Förlossning. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Reflektionsseminarierna (Barnmorskemottagning och Förlossning) var relevanta för min inlärning på VFU.
Reflektionsseminarierna (Barnmorskemottagning och Förlossning) var relevanta för min inlärning på VFU. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (66,7%) |
i mycket hög grad | 2 (33,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reflektionsseminarierna (Barnmorskemottagning och Förlossning) var relevanta för min inlärning på VFU. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |