
1TY002 _Medicinska och odontologiska ämnen 1_T1_HT2025
Antal respondenter: 59
Antal svar: 20
Svarsfrekvens: 33,90 %
1TY002 _Medicinska och odontologiska ämnen 1_T1_HT2025
Antal respondenter: 59
Antal svar: 20
Svarsfrekvens: 33,90 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (5,3%) |
| 3 | 5 (26,3%) |
| 4 | 2 (10,5%) |
| 5 | 7 (36,8%) |
| 6 Instämmer helt | 4 (21,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 19 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,4 | 1,3 | 28,5 % | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (5,3%) |
| 4 | 3 (15,8%) |
| 5 | 7 (36,8%) |
| 6 Instämmer helt | 8 (42,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 19 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,2 | 0,9 | 17,4 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 3 (15,0%) |
| 3 | 3 (15,0%) |
| 4 | 4 (20,0%) |
| 5 | 7 (35,0%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (15,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 20 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,2 | 1,3 | 31,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 6,0 |
Momentet Tandanatomi/Bettutveckling som helhet var bra
| Momentet Tandanatomi/Bettutveckling som helhet var bra
| Antal svar |
|---|---|
| Mycket dåligt | 0 (0,0%) |
| Dåligt | 1 (5,0%) |
| Varken bra eller dåligt | 4 (20,0%) |
| Bra | 11 (55,0%) |
| Mycket bra | 4 (20,0%) |
| Summa | 20 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Momentet Tandanatomi/Bettutveckling som helhet var bra
| 3,9 | 0,8 | 20,2 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Momentet Funktionell anatomi som helhet var bra
| Momentet Funktionell anatomi som helhet var bra
| Antal svar |
|---|---|
| Mycket dåligt | 0 (0,0%) |
| Dåligt | 0 (0,0%) |
| Varken bra eller dåligt | 0 (0,0%) |
| Bra | 6 (30,0%) |
| Mycket bra | 14 (70,0%) |
| Summa | 20 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Momentet Funktionell anatomi som helhet var bra
| 4,7 | 0,5 | 10,0 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Momentet Oral histologi och cellbiologi som helhet var bra
| Momentet Oral histologi och cellbiologi som helhet var bra
| Antal svar |
|---|---|
| Mycket dåligt | 1 (5,3%) |
| Dåligt | 4 (21,1%) |
| Varken bra eller dåligt | 8 (42,1%) |
| Bra | 5 (26,3%) |
| Mycket bra | 1 (5,3%) |
| Summa | 19 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Momentet Oral histologi och cellbiologi som helhet var bra
| 3,1 | 1,0 | 31,8 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Momentet Mikrobiologi som helhet var bra
| Momentet Mikrobiologi som helhet var bra
| Antal svar |
|---|---|
| Mycket dåligt | 2 (10,0%) |
| Dåligt | 0 (0,0%) |
| Varken bra eller dåligt | 6 (30,0%) |
| Bra | 11 (55,0%) |
| Mycket bra | 1 (5,0%) |
| Summa | 20 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Momentet Mikrobiologi som helhet var bra
| 3,4 | 1,0 | 28,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |