HT23 Tema undersökning - Fysiologi 2
Antal respondenter: 86
Antal svar: 34
Svarsfrekvens: 39,53 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (5,9%) |
i liten grad | 5 (14,7%) |
delvis | 9 (26,5%) |
i hög grad | 10 (29,4%) |
i mycket hög grad | 8 (23,5%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,5 | 1,2 | 33,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,9%) |
delvis | 19 (55,9%) |
i hög grad | 11 (32,4%) |
i mycket hög grad | 2 (5,9%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,4 | 0,7 | 20,6 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (8,8%) |
i liten grad | 5 (14,7%) |
delvis | 15 (44,1%) |
i hög grad | 7 (20,6%) |
i mycket hög grad | 4 (11,8%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,1 | 1,1 | 35,1 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 5 (14,7%) |
i liten grad | 6 (17,6%) |
delvis | 11 (32,4%) |
i hög grad | 8 (23,5%) |
i mycket hög grad | 4 (11,8%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,0 | 1,2 | 41,0 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (5,9%) |
i liten grad | 9 (26,5%) |
delvis | 11 (32,4%) |
i hög grad | 9 (26,5%) |
i mycket hög grad | 3 (8,8%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,1 | 1,1 | 35,0 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 5 (14,7%) |
i liten grad | 3 (8,8%) |
delvis | 9 (26,5%) |
i hög grad | 8 (23,5%) |
i mycket hög grad | 9 (26,5%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 3,4 | 1,4 | 40,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (3,1%) |
i liten grad | 5 (15,6%) |
delvis | 11 (34,4%) |
i hög grad | 11 (34,4%) |
i mycket hög grad | 4 (12,5%) |
Summa | 32 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | 3,4 | 1,0 | 29,9 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
i liten grad | 3 (8,8%) |
delvis | 13 (38,2%) |
i hög grad | 11 (32,4%) |
i mycket hög grad | 6 (17,6%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | 3,5 | 1,0 | 28,1 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |